Pirmą kartą „Injekcijos“ istorijoje konkurso finalas vyks smalsuoliams dar neregėtoje erdvėje - traukinių remonto ceche. Konkursantai pristatys savo interpretacijas „Laiko“ tema – tokią sąlygą jiems iškėlė konkurso organizatoriai.
Delfi.lt kviečia susipažinti su ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje studijuojančiais ir dirbančiais dizaineriais bei jų kolekcijomis, kurių kiekviena – savita ir unikali.

Melita Rus

M. Rus įkvėpimo ieško netradicinėse vietose – autoservisuose, garažuose ar buitinių prekių parduotuvėse.„Injekcijoje“ M. Rus dalyvaus su juvelyrikos kolekcija „InkliuzoM17/A“, kurios papuošalai pagaminti iš gintaro ir įvairių statybinių medžiagų. Šie kūriniai yra dizainerės vystomo prekės ženklo „Mellow“ produktas. „Injekcijoje" juvelyrikos kolekcija bus pristatoma pirmą kartą, tad tai naujovė ir pačiam konkursui.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „InkliuzoM17/A“ papuošalai

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „InkliuzoM17/A“ papuošalai

Domantas Šmaižys

D. Šmaižiui, kuris mokosi Karališkoje Danijos Menų Akademijoje Kopenhagoje dizaino procese labiausiai patinka manipuliuoti skirtingomis medžiagomis, tyrinėti spalvų ir siluetų kontrastus. Tai atskleis ir konkurse pristatoma autobiografinė kolekcija „a memoir“. Ji nagrinėja, ką reiškia užaugti gimtoje šalyje ir atrasti savo tapatumą, dokumentuoja vaikystės įvykius, smalsumą, joje dominuoja kontrastai ir savotiškos vyriškumo sampratos.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „a memoir“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „a memoir“ modelis

Inga Skripka

Konkursantę I. Skripką sukurti „Injekcijoje“ pristatomą kolekciją „Dovanosiu tau batus – būki mano žmona“ įkvėpė šmaikštus draugės poelgis trisdešimtojo gimtadienio proga surengti fotosesiją sau vestuvių tema. Kostiumai remiasi į Rytų Europos vestuvių tradicijas, kurios skatina moteris tekėti bei tokiu būdu siekti “laimingo” gyvenimo.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Dovanosiu tau batus – būki mano žmona“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Dovanosiu tau batus – būki mano žmona“ eskizas

Justas Vonžodas

J. Vonžodas studijuoja vyrų madą Londono Mados Koledže, tad nenuostabu, kad didelę jo kūrybos dalį užima vyriški drabužiai. Tačiau, vaikino nuomone, ribos tarp vyrų ir moterų mados sparčiai nyksta – vyrai vis dažniau pasirodo su aukštakulniais arba ryškiu makiažu, o dailiosios lyties atstovės tampa įtakingesnės ir užima aukštas pozicijas. Kolekcijos „Modernusis Dendis“ tikslas – ne tik pristatyti Justo individualų požiūrį į vyrų madą, bet ir kviesti žiūrovą išsakyti savo poziciją.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Modernus Dendis“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Modernusis Dendis“ eskizas

Reda Paula

R. Paula domisi šeimos istorija, kaupia pasakojimus apie prosenelių ir senelių tremtį, tėčio tarnybą sovietiniame kariniame laivyne. Įkvėpimo kurti mergina toli neieško, jis – labai artimas, asmeniškas ir susijęs su giminaičiais. Tad kolekciją „Gražus pavasaris“ įkvėpė sukurti prosenelių atsiminimai apie tai, kaip jų šeima tapo „Titaniko“ tragedijos liudininkais. Drabužiai perteikia praeities nostalgiją ir ateities nežinomybę.

Andros Bulytės nuotrauka. Kolekcijos „Gražus pavasaris“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Gražus pavasaris“ eskizas

Rūta Lendraitytė Utalla

Dizainerė kolekciją „Gyva apranga“ skiria asmenybei, vengiančiai kontakto su kitais žmonėmis, siekiančiai patenkinti atsitraukimo bei galingumo poreikius. Kolekcijoje maišoma tai, kas sunkiai suderinama - klasikinis ir gatvės stiliai. Merginos kūrybos tikslas – padėti žmogui rūbais atskleisti jo asmenybę, o Utallos kūryboje atsispindi skandinaviška ir japoniška estetika.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Gyva apranga“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Gyva apranga“ modelis

Danuta Šimelytė

D. Šimelytė savo kūrybai mėgsta suteikti „kitokį prieskonį“, tad kolekcija „Pasauli! Sustok!" yra ypatinga tuo, jog ji sukurta iš išmetimui atrinktų medžiagų atraižų. Pasak dizainerės, tai buvo didelis kūrybinis iššūkis. Kolekcijos drabužiai kalba apie visuomenės vartotojiškumą ir gobšumą, o sunkios ir chaotiškos faktūros bei spalvų gausa primena didžiulių šiukšlynų peizažus. Kūrėja skatina atsimerkti ir pasižiūrėti kaip atliekose skęsta mūsų pasaulis, o kartu ir patys žmonės.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Pasauli! Sustok!“ eskizas

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Pasauli! Sustok!“ eskizas

Adelė Žilinskaitė

Dalyvavimas „Injekcijoje“ A. Žilinskaitei yra gąsdinantis procesas išeiti į šviesą, bet milžiniškas paskatinimas mokytis kalbėti garsiau. Jaunosios dizainerės kolekcijos „Stop making sense“ įkvėpimo šaltiniu tapo Didžiojoje Britanijoje įsikūręs „Blitz“ klubas, kuriame atgijo romantizmo laisvės, lygybės ir saviraiškos idėjos. Naujųjų romantikų judėjimas stengėsi ignoruoti tuometines šalies socialines permainas pasilinksminimais ir gyvenimus įvairindami ekstravagantiška apranga, todėl kolekcijoje skatinamas maištingumas, neracionali jausmų įtaka veiksmams.

Asmeninio archyvo nuotraukos. Kolekcijos „Stop making sense“ modelis

Asmeninio archyvo nuotraukos. Kolekcijos „Stop making sense“ modelis

Karolina Kvedaraitė (Caroline Karro)

Mados bakalauro baigimas Anglijoje K. Kvedaraitę paskatino įkurti prekės ženklą „Studio Karro“, kuris pirmą kartą buvo pristatytas per Londono Madų Savaitę. Kolekcija įvertinta ir Guangdžou miesto mados savaitėje, kur pelnė apdovanojimą už rankų darbo vilnos veltinių medžiagas, kurios taip pat panaudotos ir „Injekcijoje“ pristatomoje kolekcijoje „Įmantri Kolona“. Tai – klasikinio stiliaus puošnūs, asimetriško kirpimo švarkai ir marškiniai, kurie primena baroko laikus, kai idėjos veržėsi pro kraštus ir buvo laužomos taisyklės.

Asmeninio archyvo nuotraukos. Kolekcijos „Įmantri Kolona“ modelis

Asmeninio archyvo nuotraukos. Kolekcijos „Įmantri Kolona“ modelis

Viktorija Zajac

„Injekcijos" konkurse V. Zajac pristatys kolekciją „Gyva", su kuria ką tik laimėjo III-ąją vietą Jaunųjų dizainerių konkurse. Kūrėjos manymu, ši kolekcija yra Lietuvai pačiu tinkamiausiu laiku gimęs kūrinys. Tai - tautinio kostiumo interpretacija pritaikyta XXI amžiaus žmogui bei tautinių vertybių - kalbos, rašto pritaikymo drabužyje - kūrinys. Kolekcija siekiama sužadinti pačių lietuvių pasitikėjimą savimi kaip tauta, stiprinti tautinę bendrystę.

Monikos Dombrauskytės nuotrauka. Kolekcijos „Gyva“ modelis Gabija Umantaitė

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Gyva“ eksizas

Marija Garnak ir Laura Kunciūtė

Tai vienintelis kūrybinis duetas „Injekcijoje“. Kolekcija „Suknelė visatai“ atsirado pirmiausiai koncentruojantis į medžiagas, vėliau gimė forma ir tik tada dizainerės suformulavo, kas jau buvo sukurta. Merginos kviečia atkreipti dėmesį į šiuolaikinio gyvenimo aktualijas, bent akimirkai sustoti ir pasimėgauti aplinka, pajausti tylą, pažinti amžinybę. Tai - priešprieša mados industrijai, kuriančiai griežtus lyties, dydžio, statuso rėmus, kviečiančiai vartoti daugiau, labiau, greičiau.

KANAPLEV + LEYDIK fotografija. Kolekcija „Suknelė visatai“ (Baltarusijos menininkas Sergey Kiryushenko)

KANAPLEV + LEYDIK fotografija. Kolekcija „Suknelė visatai“ (Evgeny Lipkovich)

Rimantė Rimgailaitė

R. Rimgailaitė „Mados infekcijos" užkulisiuose jau ne kartą dirbo kaip asistentė, o šįkart į festivalį ji bandys sugrįžti kaip dalyvė. „Injekcijoje" Rimantė pristatys savo kolekciją „Narcizas – ne tik gėlė“. Narcizas dizainerei asocijuojasi su trim dalykais – augalu, graikų mito veikėju Narcizu, įsimylėjusiu savo atvaizdą vandenyje, ir šiuolaikinių laikų žmogumi, kuris like paspaudimais, kiekvienos asmeniško gyvenimo akimirkos viešinimu internete siekia pripažinimo. Kolekcija įkvėpta dabartinio savimylos įvaizdžio, o narcizo gėlės žiedo forma pasirinkta kaip simbolis.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Narcizas – ne tik gėlė“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Narcizas – ne tik gėlė“ modelis

Milda Grikšaitė

Jaunosios kūrėjos M. Grikšaitės kolekciją „Soft Power“ įkvėpė bokso treniruotės, kurios jai po gimdymo buvo tapusios bene kasdieniu užsiėmimu. Pačią bokso pirštinę ji laiko kontaktinio sporto simboliu, tačiau pabrėžia, jog jos minkštumas apsaugo tiek puolėją, tiek oponentą. Taip dizainerė mato ir moteris – jos yra labai stiprios, bet geriausiai atsiskleidžia per švelnumą ir kontaktą. Kolekcijoje dominuojanti „Millennial Pink“ spalva sušvelnina vyriško sporto tematiką.

Nerijus ir Gintarė nuotrauka. Kolekcijos „Soft Power“ modelis

Nerijus ir Gintarė nuotrauka. Kolekcijos „Soft Power“ modelis

Iveta Vecmane

I. Vecmane - vienintelė į finalą patekusi dizainerė iš užsienio, gerai žinoma Latvijoje. Ji pristatys intriguojančią kolekciją pavadinimu „Melancholija", kurioje vaizduojamas eksperimentas su sunkiais audiniais ir tamsiomis, niūriomis spalvomis, atskleidžiančiomis moters norą pasislėpti ir
apsisaugoti nuo pašalinių žvilgsnių. Kūrėją įkvėpė jautrus, tamsus gyvenimo momentas, todėl ant podiumo modeliai pasirodys užsimaskavę - jie dėvės didžiules kepures, kūną slėps ilgos rankovės ir tamsios kojinės.

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Melancholija“ modelis

Asmeninio archyvo nuotrauka. Kolekcijos „Melancholija“ modelis