Jau nieko nebestebina faktas, kad išvykę atostogų „Airbnb“ pagalba apsigyvename kitų žmonių namuose, tapo įprasta naudotis „Uber" ar „CityBee“ paslaugomis, o Europoje egzistuoja viešbučiai, kuriuose galima ne tik pusryčiauti, plaukioti baseine ar naudotis spa procedūromis, bet ir vienai nakčiai ar kelioms dienoms išsinuomoti reikiamų drabužių bei aksesuarų. Mados dalijimosi paslauga sparčiai populiarėja ir Lietuvoje.

Kaip rašoma pranešime, „Rent Boutique“ - mados dalijimosi projektas, o tiksliau - dizainerių drabužių nuoma, į Lietuvos mados rinką atėjusi daugiau nei prieš metus ir gana aktyviai keičianti nusistovėjusią drabužių nuomos sampratą: drabužių nuoma - tai sąmoningos moters pasirinkimas, palengvinantis kasdienybę, o ne „šiaudas“, kurio griebiamasi kritiškoje situacijoje.

Vis gausėjančiame klienčių rate sutiksime ne vieną žinomą moterį. Šiame sąraše - kulinarinių projektų autorė Beata Nicholson, dainininkės Erica Jennings ir Monika Linkytė, TV laidų vedėjos Gabrielė Martirosianaitė ir Vaida Skaisgirė, modelių agentūros bendrasavininkė Jurgita Kiguolė, stilistės Ula Tulevičiūtė ir Marija Palaikytė, mados fotografė Reda Mickevičiūtė, juvelyrė Giedrė Duoblė ir dar daug kitų.
Anot Jurgitos Kiguolės, nuomos paslauga yra patogi, nes ja lengva naudotis. „Internetu išsirinkus tinkamą suknelę, ją į namus pristato maloniai bendraujantis kurjeris. Galimybė rinktis suknelę būnant namuose ar ofise - man yra didžiulė prabanga, nes mano dienotvarkė yra itin įtempta.“
Beata Nicholson taip pat pasisako apie drabužių dalijimasį: „Man prabangių drabužių nuomos idėja patinka dėl daugelio dalykų, o svarbiausiai todėl, kad man patinka gražūs daiktai, man patinka pasipuošti, tačiau man visuomet svarbiau yra tai, kaip aš jaučiuosi, o ne tai, kaip atrodau. Nesu išprotėjusi dėl savo išvaizdos, todėl, kad niekada niekada nesikliaunu tik savo išvaizda… Negalėčiau ilgai taupyti, kad įsigyčiau kokią nors rankinę ar suknelę, kuri yra tam tikro prekių ženklo. Man gyvenimas yra skirtas būtent tam, kad kolekcionuočiau ne daiktus, o emocijas, todėl labai nuoširdžiai džiaugiuosi daiktų dalijimosi kultūros populiarumu ir prieinamumu.“
Vartotojai tampa atsakingi savo pasirinkimuose ir pirkiniuose. Auga nauja karta, kuriai turėjimas nėra privalumas. Naujosios technologijos suteikia daugiau galimybių naudotis daiktais jų neįsigijant. Prieš kelias dienas dainininkė Erica Jennings socialinės platformos paskyroje pasidalino savo nuotrauka, kuroje ji vilki „Rent Boutique“ suknelę ir paragino merginas vartoti atsakingai: „Kam pirkti suknelę vienai nakčiai? Geriau kokybė, nei kiekybė.“

Patirtys ir emocijos tampa svarbesnės už materialus daiktus. Visgi, noras atrodyti stilingai, gražiai ir moderniai niekur nedingsta. Dizainerių daiktai, alsuojantys aukščiausia estetika, niekur nedings - tiesiog pasikeis jų vartojimo įpročiai. Anot žymaus mados naujienų portalo „Business of Fashion“, mados vartojimo ateitis - tai galimybė „vilkėti“, bet ne galimybė „turėti“. Taip ir norisi svarstyti - demokratiška mada, prieinama visiems? Aišku viena, ateities vartotojai kaups įsimintinas ir nepakartojamas akimirkas, o ne daiktus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)