Kompanijos „Lunettes“ dizainerių sukurtų akinių pagaminama ne daugiau kaip po tūkstantį vienetų. Naujausias modelis sukurtas bendradarbiaujant su belgų mados namais „Capara“ – išskirtinių formų akinių rėmeliai apvyniojami spalvotais kaspinėliais.

„Jie ypatingi tuo, kad pagaminti iš vientisos medžiagos naudojant 3D spausdintuvą. Žavu, kad galima panaudoti skirtingų spalvų kaspinėlius“, – pasakoja „Lunettes“ atstovė Claudia Drechsel.

Iš pradžių kompanija pardavinėjo senovinius rėmelius, bet įmonei augant visą dėmesį nuspręsta sutelkti į originalų dizainą. C. Drechsel ir jos kolegos tokius akinius dabar pardavinėja visame pasaulyje. Daug mados sekėjų dėl šių akinių specialiai atvyksta į Berlyną.

„Yra daugybė prekės ženklų, net ir garsių visame pasaulyje, bet yra ir visai naujų. Berlyne galima rasti pačių įvairiausių stilių“, – tikina C. Drecher.

Vienas iš šios srities pionierių – Ralphas Anderlas. 1996 m. Berlyne jis įkūrė kompaniją „IC!“. Jis sukūrė lengvus nerūdijančio plieno rėmelius su tais laikais revoliucine stiklų tvirtinimo sistema be varžtelių.

„Kuriant pirmąjį modelį norėjosi paprastumo. Iškilo klausimas, kokia medžiaga labiausiai tiktų. Čiupinėdamas plieną pirštais bandžiau įsiklausyti, ką jis man pasakys“, – prisimena dizaineris.

Šiandien „IC!“ – didžiausi akinių gamintojai Berlyne. Visus akinių rėmelius įmonė gamina tik Vokietijos sostinėje. R. Anderlas tiki, kad dauguma nepriklausomų prekės ženklų savo parduotuves atidarė būtent čia.

„Mieste labai stipri naujoviškumo dvasia. Čia gana nebrangu ir be didesnės įtampos gali kurti nuostabius dalykus. Iškart nereikia galvoti apie pinigus, kaip kituose miestuose, kur privalai dirbti labai efektyviai. Čia gali žaisti, eksperimentuoti ir apie rimtą verslą per daug negalvoti“, – privalumus vardija dizaineris.

Vokiškų akinių gerbėjais jau tapo ne viena pasaulinė įžymybė. Tarp berlyniečių „IC!“ kompanijos klientų – Bradas Pittas, Madonna ir Alicia Keys.

Britų dainininkė Skin ir amerikiečių televizijos žvaigždė Oprah Winfrey – prisiekusios „Kuboraum“ gaminamiems akiniams. Šį prekės ženklą Berlyne įkūrė du italai. Išskirtinis jų bruožas – masyvūs acetato rėmeliai, o šūkis – „Sapnuok Berlyne“ (angl. Dream in Berlin).

„Šis miestas suteikia galimybę į pasaulį pažvelgti kitu kampu. Nuo tada, kai pradėjome, mūsų požiūris į akinius visiškai pasikeitė“, – prisipažįsta „Kuboraum“ rinkodaros direktorius Sergio Eusebi.

Berlyno dizaineriai, nesvarbu, ar atstovaujantys senas tradicijas turinčioms kompanijoms, ar šio verslo naujokėms, kuria mados sekėjų avangardui, ne masėms.

„Kadangi gaminame po nedaug vienetų, galime lengvai pritaikyti dydį, parinkti spalvą. Tiesiogiai bendraudami su savo klientais išgirstame tai, ko jie pageidauja, ko jiems trūksta“, – tikina „Lunettes“ atstovė C. Drecher.

Akiniai, ant kurių parašyta „pagaminta Berlyne“, ne tik padeda žmonėms geriau matyti. Tai – akį traukiantis aksesuaras.