Multikultūrinis pagrindas, įspūdingas žaidimas ir puikūs rezultatai suveikė it reaktyvinis kuras – N. Osaka pasauline žvaigžde tapo vos per 10 mėnesių.

Prieš kelias dienas „Forbes“ paskelbtame daugiausiai pasaulyje uždirbančių sportininkių sąraše, kur imamas 12 mėnesių laikotarpis iki birželio 1 dienos, N. Osaka iš už tolimos paraštės žengė tiesiai į antrąją vietą ir jau kvėpuoja S. Williams į nugarą.

„Australian Open“ ir „USA Open“ trofėjus savo apdovanojimų lentynoje jau turinčios tenisininkės banko sąskaitą svariai pasunkino sutartis su „Nike“ (8,5 mln. dolerių per metus), prisidėjo tokie partneriai kaip „Mastercard“, „Nissin Foods“ ir „All Nippon Airways“, o iš visa metų suma sudarė 24,3 mln. JAV dolerių. Per metus N. Osakos pajamos išaugo 6,5 karto

Nuo ketvirtus metus iš eilės lydere tarp sportininkių pagal uždarbį pasaulyje esančios S. Williams (29,2 mln.) ji atsiliko 4,9 mln. ir šią ribą veikiausiai ištrins jau kitais metais. Iki šiol istorijoje 20 mln. uždarbio per metus ribą yra perkopusios trys atletės – tenisininkės S. Williams, Maria Šarapova ir Li Na.

Ji neskraido padebesiais ir tvirtai vaikšto ant žemės. Viskas atrodo labai japoniška – kaip ji elgiasi ir nusilenkia. Kiekvieną kartą per žaidimą, kai ji paima rankšluostį iš berniuko, ji linkteli. Ji yra labai mandagi, paspaudžia ranką varžovėms ir nepamiršta nusilenkti. Net jei ji ir išaugo Floridoje, išlaikė japoniškas šaknis ir tradicijas.
Akatsuki Uchida, japonų žurnalistas

Verslo ryklių kuluaruose išskiriami trys pagrindiniai N. Osakos marketinginio patrauklumo komponentai.

Pirmiausia – jaunystė ir charakteris. Tenisininkė yra drovi, turi humoro jausmą, nevengia nuorodų į popkultūrą ir augo naršydama internete. Visa tai ją sieja ne tik su naująja tokių kaip ji žmonių karta, bet ir su vartotojais, kurie nejautė didelio ryšio su tokiomis reklamos mašinomis kaip Cristiano Ronaldo ar LeBronas Jamesas.

Kita sudėtinė jos patrauklumo dalis – kilmė. Tamsiaodė japonė, išaugusi JAV – multikulturinio pasaulio svajonė. Japonės ir iš Haičio kilusio amerikiečio dukra gimė Japonijoje, tačiau persikėlė į Niujorką, kai jai buvo treji meti.

Šiuo metu ji gyvena Floridoje su tėvais ir vyresniąja seserimi Mari, kuri taip pat yra tenisininkė. N. Osakai itin padeda jos ryšys su Japonija ir faktas, kad ji taps vienu iš 2020 metų Tokijo olimpiados veidu.

Ir galiausiai – rezultatai. Du Didžiojo kirčio turnyrų čempionės titulai ir buvusi pirmoji vieta WTA pasaulio reitinge N. Osakos vardą iškėlė į neregėtas aukštumas. Anot jos agentų, daugelis sutarčių su rėmėjais buvo ruošiamos dar iki pergalių Niujorke ir Melburne, pastarosios procesą gerokai paspartino ir sumas padidino.


Iš pradžių N. Osaka turėjo aštuonis naujus rėmėjus, tarp kurių buvo autokoncernas „Nissan“, lėktuvų skrydžių kompanija ANA, „MasterCard“ ir kosmetikos gamintojai. Pačiu sėkmingiausiu ir stambiausiu tapo kontraktas su „Nike“.

„Times“ rašė, kad ankstesnis tenisininkės rėmėjas „Adidas“ buvo pasirengęs sumokėti jai daugiau nei 10 mln. JAV dolerių, tačiau japonės komanda pasirinko „Nike“. Sutartis su šiuo sportinės aprangos gamintoju unikali tuo, kad N. Osakai leidžiama ant aprangos pridėti net trijų kitų rėmėjų logotipus. Šiuo atveju tai yra greito maisto restoranų tinklas „Nissin Foods“, oro skrydžių kompanija ANA ir „MasterCard“.

Paprastai „Nike“ moka superžvaigždėms tiek, kad išperka visas įmanomas reklamos vietas – išimčių nedaro net tokiems kaip Rogeris Federeris, Rafaelis Nadalis, S. Williams ar M. Šarapova. Iki šio tik tenisininkei Li Na ir dar dviem jauniems kinų žaidėjams buvo leista pridėti rėmėją, tačiau trijų reklamų iki N. Osakos ant aprangos negalėjo turėti niekas.

N. Osakos interesus atstovaujanti IMG agentūra tikisi, kad Tokijo olimpiados metu jų globotinė taps daugiausiai uždirbančia sportininke pasaulyje. „The Telegraph“ birželio pabaigoje skelbė, kad japonė jau surinko reklamos kontraktų daugiau nei už 25 mln. JAV dolerių.

„Tenisas per pastaruosius penkerius ar šešerius metus tapo išties patrauklus, o N. Osaka turi viską, kad taptų moterų teniso veidu, – „CNN Sport“ kalbėjo sporto rėmimo sutarčių konsultantas Nigelis Currie. – Niekas neturi šiuo metu geresnių galimybių nei Naomi. Ji demonstruoja gerą žaidimą, laimėjo du Didžiojo kirčio turnyrus, o tai jos amžiuje yra tikrai gerai.“

Japonija dėmesį į N. Osaką atkreipė pernai, kai tenisininkė iškovojo pergalę Indian Velse. „Tai buvo ta riba, kai ji tapo potencialia superžvaigžde, – teigė japonų leidinio „Smash Magazine“ teniso žurnalistas Akatsuki Uchida. – O po pergalės „US Open“ prasidėjo visas tas milžiniškas žiniasklaidos dėmesys ir šurmulys.“

N. Osaka moka kalbėti japoniškai, tačiau paprastai į japonų žiniasklaidos klausimus atsako angliškai.

„Visuomet bus žmonių, kurie tvirtins, kad jei nekalbi japoniškai, tai nesi japonas, – tęsė A. Uchida. – Tačiau mes suvokiame, kad pirmoji jos kalba yra anglų, ji yra pasiekusi pirmąją teniso reitingo vietą. Jei ji pasakytų kažką japoniškai ir tai būtų ne taip suprasta, kiltų daug problemų.“

Dėl savo staigaus išpopuliarėjimo N. Osaka vargiai gali praeiti Japonijos miestų gatvėse neatpažinta. „Naomi yra naujosios kartos Japonijoje ikona. Žinoma, Japonija pastaruoju metu vis labiau ir labiau atsiveria užsienio šalims ir jų žmonėms“, – teigė A. Uchida.

Buvęs tenisininkės treneris Sascha Bajinas knygoje „Stiprink savo protą: 50 įpročių mentaliniams pokyčiams“ pasakoja apie milžinišką ažiotažą, kai N. Osaka atvyko į savo gimtinę.

„Vos mes nusileidome lėktuvu, Naomi buvo palydėta į didžiulę spaudos konferenciją, kur buvo susirinkę per 200 žiniasklaidos atstovų, o pakeliui ją minia sirgalių sveikino su gėlėmis. Visi rėmėjai suvažiavo į turnyrą Japonijoje, maniau, kad ji jaus beprotišką spaudimą, tačiau ji pademonstravo geležinę valią ir pasiekė finalą“, – pasakojo jis.

N. Osakos psichologiniu tvirtumu žavėjosi ir jos tautietis, teniso žvaigždė Kei Nishikori: „Ji yra labai rami ir labai sunkiai dirba. Ir ji yra labai linksmo būdo žmogus“, – „CNN Sports“ teigė jis.

Tarsi iš dangaus nukritę turtai ir šlovė nepakeitė sportininkės, pastebi japonų leidinio „Smash Magazine“ teniso žurnalistas.

„Ji neskraido padebesiais ir tvirtai vaikšto ant žemės. Viskas atrodo labai japoniška – kaip ji elgiasi ir nusilenkia. Kiekvieną kartą per žaidimą, kai ji paima rankšluostį iš berniuko, ji linkteli. Ji yra labai mandagi, paspaudžia ranką varžovėms ir nepamiršta nusilenkti. Net jei ji ir išaugo Floridoje, išlaikė japoniškas šaknis ir tradicijas“, – tvirtino A. Uchida.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)