Varžybos prasidės navigacijos rungtimi, o jas vainikuos žiūrovams daugiausia emocijų suteikiantis tikslus tūpimas išjungus variklį.

„Tikslaus tūpimo išjungus variklį rungtis – azartiškiausia. Čia netrūksta įvairiausių neprognozuojamų situacijų“, – teigė Lietuvos ultralengvųjų orlaivių čempionato vyriausiasis teisėjas Vytautas Rafanavičius.

Intrigos netrūksta ir pirmoje rungtyje – navigacijos. Tik čia, anot V.Rafanavičiaus, žiūrovai nemato visos tos įtampos, kurią patiria ultralengvųjų lėktuvų ir motoskraidyklių pilotai. Jiems Paluknyje reikės įveikti iš anksto nurodytą 120 km maršrutą kiek galima mažiau nukrypstant nuo nurodytos linijos.

„Visi įpratę skristi naudodami GPS prietaisus. O per varžybas galima naudotis tik žemėlapiu, laikrodžiu ir kompasu. Yra sudarytas virtualus koridorius, kurio plotis – po 200 m į kiekvieną pusę nuo pagrindinės linijos. Maršrute nurodyti yra virtualūs vartai. Juos kirtę pilotai uždirba taškus. Taip pat pilotai gauna po aštuonias nuotraukas. Pamatęs ant žemės vietą, kuri užfiksuota nuotraukoje, pilotas ją pažymi žemėlapyje. Tai taip pat vertinama taškais. Atlikti visas užduotis nenukrypstant nuo maršruto ir išlaikant deklaruotą greitį, tikrai nelengva. Reikia vienu metu sekti prietaisus, greitį, aukštį. Rungtis labai dinamiška, gaila, kad žiūrovai viso to nemato“, – aiškino V. Rafanavičius.

Navigacijos rungtį užbaigia dar viena – tikslaus nusileidimo įjungtu varikliu. Bet ji, pasak vyriausiojo teisėjo, kiek paprastesnė, nei tikslus tūpimas išjungtu varikliu. Pastarosios Paluknyje planuojama surengti tris bandymus.

Čempionato dalyviai į Paluknį rinksis jau varžybų išvakarėse – penktadienį norintieji galės pasitreniruoti. Jiems parengtas kiek trumpesnis, apie 50 km ilgio, navigacijos rungties pratybų maršrutas. Tai – čempionato naujovė.

Sezono naujovė yra ir trimis etapais rengiamas šalies čempionatas. „Anksčiau vykdavo vienos varžybos. O trys etapai tikrai geriau parodys, kas yra stipriausi“, – neabejoja V. Rafanavičius.

Pirmasis šalies čempionato etapas, sugrąžinęs karantino surakintą sportinę aviaciją į Lietuvos padangę, buvo surengtas birželio 20 d. Barysių aerodrome Joniškio rajone. Trečiasis, finalinis, vyks rugpjūčio 15 d. Ignalinoje.

Vykdyti tris čempionato etapus Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federaciją įkvėpė pernai šalyje surengtas Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatas.

Pirmajame etape ultralengvųjų lėktuvų klasėje geriausiai sekėsi Dainiui Galkiui. Jis laimėjo navigacijos ir tupdymo išjungtu varikliu rungtis, o tupdyme įjungtu varikliu užėmė antrąją vietą ir iš viso surinko 1550 taškų. Jam ant kulnų lipa 1414 taškų turintis Justino Subačiaus ir Arno Malinausko ekipažas. Trečias su 655 taškais žengia Laimonto Kurausko ir Kęstučio Jurkėno ekipažas.

Motoskraidyklių įskaitoje pirmauja navigacijos rungtyje nugalėjęs Linas Bružikas (1450 taškų). Antras – kitas dvi rungtis laimėjęs Artūras Laukys (1315). Trečiąją vietą užima pirmą kartą varžybose dalyvavęs Maksimas Urasovas (902).

Iš viso Lietuvos čempionato, priskiriamo Tarptautinės aeronautikos federacijos (FAI) antrajai kategorijai, pirmajame etape Barysiuose rungėsi 15 pilotų.

Šalies čempionatą rengianti Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija – pelno nesiekianti nevyriausybinė organizacija, vienijanti bei atstovaujant daugiau nei 700 pilotų. Federacija priklauso Lietuvos aeroklubui ir per jį atstovauja Lietuvai tarptautiniuose oro sporto šakų renginiuose, kuriuos organizuoja FAI.

Renginio tvarkaraštis

Liepos 17 d.

Treniruočių diena, atvykimas, registracija: nuo 11 iki 20 val.

Liepos 18 d.

Atvykimas, registracija: 8 – 9.30 val.
Orlaiviai pastatyti karantino zonoje: iki 9.45 val.
Varžybų atidarymo ceremonija: 10 val.
Brifingas: 10.30 val.
Pirmasis planavimo laikas navigacijos rungčiai: 11 val.
Pirmasis startas navigacijos rungčiai: 11.45 val.
Tikslaus tupdymo rungtis: 16 val.
Apdovanojimai, uždarymas: 18 val.
Apie ultralengvuosius orlaivius
Ultralengvasis orlaivis (microlight) – vienvietis arba dvivietis orlaivis, kurio maksimalus kilimo svoris yra ne didesnis nei:
300 kg sausumos vienviečiam ultralengvajam orlaiviui (toliau ULO);
450 kg sausumos dviviečiam ULO;
330 kg vienviečiam hidroplanui arba amfibijai;
495 kg dviviečiam hidroplanui arba amfibijai;
560 kg vienviečiui ir dviviečiui malūnsparniui;
Mažiausias ULO greitis – ne didesnis kaip 65 km/h. Maksimalus greitis – ne daugiau 300 km/h

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)