„Pasivėlinom į startą, nes turėjom problemų su didžiąja A3 bure (375 kv. m). Prieš pat varžybų starto dieną mes norėjome ją permatuoti, kad gautume geresnį balą, todėl teko išplaukus ant vandens iš naujo ją paruošti buriavimui – iškelti ir susukti.

Bet viskas nesigavo, kaip planuota. Pagavom taip vadinamą „bobą“, kai burė susisuka netaisyklingai. Teko ją leisti ir tą dieną plaukti be jos“, – techninius subtilumus, lėmusius pavėluotą startą pasakojo įgulos narys Tomas Ivanauskas.

Pasak jo, ši klaida paradoksaliai virto privalumu, kadangi pirmąją lenktynių dieną vėjas sukiojosi ir daugiau vyravo tokie vėjo kursai, kur ši burė būtų buvusi nenaudinga. Distancija Lietuvai atstovaujanti įgula savo grupėje įveikė trečia ir nuo antrosios vietos (Kanados įgula „Zingara“) atsiliko 13, o nuo pirmosios (britų įgula „Sojana“) – 19 minučių.

Įgulos kapitono Simono Steponavičiaus teigimu, nepaisant šio startinio dienos nuotykio, visą likusią distanciją įgula įveikė be didelių klaidų ir tiek manevrai, tiek laivo greitis buvo geri.
„Manau, kad esame geram kely.

Tas pirmos dienos varžybas, ko gero, teisingiau būtų vadinti trečia treniruote, tačiau tokia situacija yra normali. Manau, kad mes tikrai be didelių klaidų ir be didelių nuostolių apiplaukėm distanciją. Tai leidžia tikėtis, kad su kiekviena diena gerėsim“, – teigė S. Steponavičius.

Įgulos pastangas permatuoti jachtos bures jis įvardijo „popierinėmis kranto lenktynėmis“. Kadangi visų varžybose dalyvaujančių jachtų savybės, burių dydžiai, techninis pajėgumas skiriasi, kiekvienai iš jų, atsižvelgiant į šiuos skirtumus, yra suteikiamas individualus balas.

Jis leidžia suvienodinti skirtingas jachtas po finišo perskaičiuojant distancijoje sugaištą laiką ir koreguojant jį su atsižvelgimu į šiuos jachtų skirtumus.

Būtent dėl to prieš kiekvienas varžybas įgulos specialiai matuotojų komisijai turi deklaruoti savo jachtų ir distancijose planuojamo naudojamo inventoriaus techninius parametrus.

Pasak įgulos, antrose dienos lenktynėse žadamas šiek tiek stipresnis vėjas, distancija bus kiek toliau nuo kranto ir ilgesnė, kas ilgoms distancijoms kurtai „Volvo 65“ klasės jachtai yra daug palankesnis dalykas nei trumpos pakrančių lenktynių distancijos.

„Antigua Sailing Week“ regatoje su Lietuvos vėliava dalyvaujančioje „Ambersail 2“ įguloje šįkart buriuoja kapitonas Simonas Steponavičius, įgulos nariai Arvydas Paunksnis, Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Arnas Eimutis, Thomas Joffrey, Gedas Giržadas, Pawelas Nowakas, Ramūnas Sakalauskas, Martynas Gražulis, Ivanas Medvedevas, Gregas Gedemeras, Kevinas Brubackeris, Eduardas Bareika.

Jau daugiau nei pusę šimto metų kasmet vykstanti „Antigua Sailing Week“ regata sutraukia stipriausias pasaulio įgulas. Šiemet regata vyksta nuo balandžio 28 iki gegužės 3 dienos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją