Nors komanda džiaugiasi antro etapo pergale, varžybų įtampa lieka. Iki regatos, kurioje dalyvauja daugiau kaip 1000 buriuotojų iš 20 skirtingų šalių, finišo lieka dar trys dienos.

Linas Ivanauskas nėra tas vardas, kurį būtų lengva ištarti, jei nesi lietuvis, bet būtent šis kapitonas vadovavo „Volvo 60“ klasės jachtai „Ambersail“, kai ji antrą varžybų dieną išsiveržė į priekį. Po pirmos dienos diskvalifikacijos už nustatyto kurso nesilaikymą, lietuvių komanda grįžo tam, kad nugalėtų abiejuose antros dienos plaukimuose“, - skelbia oficialus regatos puslapis, kuriame trumpai pristatoma ir įspūdinga legendinės lietuvių jachtos istorija pradedant „Tūkstantmečio odisėjos“ žygiu aplink pasaulį 2009-ais.

Regatos pradžia įgulai nebuvo itin sėkminga: treniruotės metu įplyšo varžyboms reikalinga burė, o pirmos dienos plaukimo rezultatai jachtai „Ambersail“ buvo anuliuoti, kas bendroje įskaitoje paliko lietuvius paskutinėje vietoje. Vis dėlto sunkią pradžią įgula priėmė kaip iššūkį ir antrą varžybų dieną prie starto linijos stojo pasirengę kovoti dėl prizinių vietų su Rusijos, Britanijos ir Austrijos atstovais.

„Įgula po vakarykštės nesėkmės parodė tikrą charakterį. Nepaisant lengvo vėjo, laimėjome abu dienos plaukimus ir bendroje įskaitoje išsiveržėme į priekį. Trumpose distancijose vyko įtempta kova, reikėjo atlikti daugybę manevrų, tačiau puikiai dirbusi įgula aplenkė net ir fiziškai greitesnius laivus, tarp jų ir „Green Dragon“, kuris kaip ir jachta „Ambersail“ priklauso „Volvo“ klasei, tačiau yra dešimčia pėdų didesnis“, - teigė komandos vadovas Arvydas Paunksnis.

Pasak jo, šios regatos plaukimų distancijos dideliems laivams, tokiems kaip ir „Ambersail“, yra šiek tiek per trumpos. Jose tenka dažnai manevruoti, keisti bures, kas dideliame laive užtrunka gerokai ilgiau, be to, nelabai įmanoma pasinaudoti balastiniais bakais, leidžiančiais pasiekti optimalų jachtos pasvirimą ir didesnį greitį. Tokio tipo varžybos reikalauja itin tikslaus, greito ir efektyvaus įgulos darbo.

Pergalė simboliškai buvo atšvęsta su lietuvišku alumi, kurį kapitonui L. Ivanauskui per Atlantą atgabeno iš Lietuvos atvykusi varžybų įgula. Vis dėlto, iki regatos pabaigos lieka dar trys lenktynių dienos, todėl varžybų įtampa išlieka. Pirmas tris vietas „Ambersail“ grupėje skiria vos vienas taškas, tad kiekvienas plaukimas gali būti lemiamas.

„Antigua sailing week“ regata organizuojama nuo 1968-ų ir laikoma viena iš penkių prestižiškiausių pasaulio regatų. Kasmet varžybos sulaukia daugybės dalyvių iš viso pasaulio, tarp jų ir garsių bei daug pasiekusių buriuotojų. Pavyzdžiui šiemet tarp konkurentų ir „Volvo Ocean Race“ lenktynių aplink pasaulį nugalėtojai Ianas Walkeris ir Julesas Salteris, buriuojantys jachta „Gladiator“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)