Nepaisant šeimos pagausėjimo, 2014-ais išgarsėjęs kaunietis veržiasi antrą kartą startuoti prestižinėje „Volvo Ocean Race“ regatoje.

Komanda neišsiskirstė

„Dabar išvažiuoti devyniems mėnesiams bus žymiai sunkiau“, – šyptelėjo Rokas Milevičius.

Penktadienį jis atlydėjo olandiškos „Brunel“ komandos kapitoną Bouwe Bekkingą į susitikimą su Lietuvos žurnalistais.

Buriavimo pasaulyje itin gerbiamas kapitonas Vilniuje vieši dešimtmetį švenčiančio „Ambersail“ klubo kvietimu.

Olandas lankėsi Lietuvoje ir praėjusią vasarą, kuomet šoko R. Milevičiaus ir ilgametės jo draugės Erikos Golub vestuvėse.

Bendražygiai spėjo pažinti vienas kitą it nuluptą per devynis mėnesius, kuriuos leido ant „Brunel“ jachtos denio. Galiausiai praėjusį birželį komanda pasiekė „Volvo Ocean Race“ finišą Geteborge (Švedija) antroje vietoje.

Regatai pasibaigus „Brunel“ įgula, kitaip nei dauguma kitų komandų, savo laivo ant kranto neiškėlė ir dvejiems metams neišsiskirstė.

Olandai planuoja intensyvų buriavimo sezoną mažesnio masto varžybose, taip tikėdamiesi surinkti daugiau lėšų 2017-2018 metų „Volvo Ocean Race“ lenktynėms.

„Vyksta treniruotės, stengiamės palaikyti fizinę formą tiek krante, tiek ant vandens. Visas „Brunel“ branduolys išliko kaip komanda, kartu dalyvausime varžybose Karibuose, Europoje“, – planais dalinosi R. Milevičius.

„Jei nebūsi matomas, nerasi rėmėjų. Jei nebus finansavimo, nebus ir regatos. Viskas labai paprasta“, – paaiškino B. Bekkingas, patikinęs, kad kol kas kloti finansinius pamatus kitų metų iššūkiui sekasi puikiai.

Garantuotos vietos ant denio dar neturi

Rėmėjus komanda vilioja apskaičiavimais, pagal kuriuos vienas į „Volvo Ocean Race“ investuotas euras sugrįžta kone keturguba suma – tiek esą vertas matomumas pasaulio žiniasklaidoje regatos metu.

Didžiulio dėmesio savo gimtinėje susilaukė ir tokio rango varžybų debiutantas R. Milevičius.

„Mūsų įguloje buvo septynių tautybių žmonės. Ir, neskaitant olandų, lietuvių palaikymas buvo juntamas labiausiai“, – pastebėjo B. Bekkingas.

Vis dėlto lietuviškos kompanijos, anot kapitono, į partnerius „Brunel“ atstovams kol kas nesiperša.

Tiesa, ar 2017-ų rudenį startuosiančioje naujoje „Volvo Ocean Race“ odisėjoje vėl bus lietuviškų akcentų, kol kas neaišku.

„Aš planuoju dalyvauti, treniruojuosi ir ruošiuosi tam. Norisi laimėti lenktynes. Bet vien mano ambicijų nepakanka – nežinia, ar „Brunel“ pasiūlys sutartį, ar tai padarys kitos komandos“, – pečiais traukė R. Milevičius.

Pažadų neskuba dalinti ir B. Bekkingas, pasak kurio, įgulos sudėtis bus dėliojama vėliau.

Nors R. Milevičių jis vadina pasaulinio lygio buriuotoju, olandas nusiteikęs apsvarstyti visas alternatyvas. „Brunel“ ambicijos verčia siekti maksimumo – komanda nusiteikusi laimėti kitas „Volvo Ocean Race“ varžybas.

„Antra vieta gera, bet mes išanalizavome savo pasirodymą ir pamatėme, kad kai ką reikia pakeisti. Permainų gali būti ir įguloje“, – neslėpė B. Bekkingas.

Tuo metu tikėtis Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje išvysti boluojančias „Volvo Ocean Race“ jachtų bures būtų sunku – anot regatos dalyvių, surengti kurio nors etapo finišą pirmiausia pretenduoja šalys, deleguojančios į lenktynes savo komandą, nekalbant apie finansinius tokio masto renginio kaštus.

O jie – nevaikiški. Pavyzdžiui, „Brunel“ komandos biudžetas sudaro 13,5 mln. eurų, neskaičiuojant 4,5 mln. eurų vertės laivo.