Visi jie akcentuoja saugumą, pagarbą vienas kitam, gebėjimą važiuoti būryje – esminius sėkmingo masinio dviračių renginio elementus.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius apie saugų atvykimą „Velomaratoną“:

Atvykimas į „Velomaratono“ gali būti toks pats atraktyvus ir linksmas, kaip važiavimas tūkstantinėje minioje. Lygiai taip pat atvykimas į „Velomaratoną“ turi būti maksimaliai saugus. Su šalmais, šviesą atspindinčiomis liemenėmis, nepažeidinėjant kelių eismo taisyklių, džentelmeniškas. KET ir elgesio normų nesilaikymas dažnai tampa nelaimingų atsitikimų ar traumų priežastimis. Jų išvengti, tikiuosi, padės kelių pagrindinių taisyklių priminimas: dviratininkui draudžiama važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, jei yra įrengti dviračių takai, taip pat važiuoti dviračiu nelaikant bent viena ranka vairo. Draudžiame vežti keleivius, jei nėra įrengtų specialių sėdėjimo vietų, vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie gali trukdyti kitiems eismo dalyviams, būti velkamiems kitų transporto priemonių, važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones, važiuoti pėsčiųjų perėjomis. Važiuoti keliu leidžiama ne jaunesniems kaip keturiolikos metų amžiaus asmenims, vairuojantiems tvarkingą stabdį ir garso signalą turintį dviratį su atšvaitais. Važiuojamąja dalimi važiuojantis dviratininkas privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais.

Profesionalus dviratininkas Andrejus Dolgovas apie dviračio paruošimą:

Yra daug dalykų, kurių dviratininkai neturėtų pamiršti. Kalbėsiu apie profesionalus, bet dauguma patarimų tiks ir mėgėjams.

Svarbu pripūsti padangas, tačiau nereikia persistengti, nes „Velomaratone“ teks minti ir akmenimis grįsta kelio danga. Optimalus slėgis – 7 barai. Jei padangos jau padilusios, reikėtų jas pakeisti naujomis, tai padidins sukibimą posūkiuose ir sumažins pradūrimo galimybę.

Tam, kad važiuotumėte ir negirgždėtumėte, reikia sutepti grandinę. Prieš tepant nuo jos reikia nuvalyti purvą, o sutepus – tepalo perteklių.

Pavaros prieš varžybas turi būti sureguliuotos itin tiksliai, nes blogai veikiančios pavaros gali kainuoti vietą. Dviratininkams su elektroninėmis pavarų sistemomis rekomenduoju nepamiršti įkrauti akumuliatorių.

Mieste vykstančiose varžybose ypač svarbu tvarkingai veikiantys stabdžiai, tad verta patikrinti, ar kaladėlės nėra sudilusios. Sudilusias reikia keisti naujomis. Dalyviai turėtų atkreipti dėmesį į gertuvių laikiklius. Jie šiose varžybose turėtų laikyti itin standžiai, kitaip gertuvės gali iškristi ir teks važiuoti be vandens. Taip pat būtina profilaktiškai patikrinti visus varžtus, kad varžybų metu jie neatsilaisvintų.

Profesionalus dviratininkas Tomas Vaitkus apie šalmus:

Šalmus dviratininkai dėvi ne šiaip sau. Tai priemonė, apsauganti itin svarbią kūno dalį. Anksčiau varžybose buvo galima važiuoti be šalmo, bet po poros žūčių šalmas tapo privalomu. Profesionalūs dviratininkai griūva rečiau ir griūti moka, o dviračių mėgėjai nėra tokie koordinuoti kaip profesionalūs sportininkai. Jie dažniau virsta ir sunkiau susižeidžia. Dažnam važiuoti dviračiu – stresas. Mažiau patyrę susikoncentruoja į važiavimą ir nemato, kas vyksta aplink. Dėl to įvyksta daug nelaimių. Šalmas nuo jų gelbsti.

„Velomaratono“ sumanytojas ir organizatorius Benediktas Vanagas apie saugančią dviratininkų kultūrą:

Kiekvieną kartą renginio dalyviams akcentuojame saugumą. Norintys palenktyniauti, pažengę, savimi labiau pasitikintys dviratininkai turėtų rinktis „ Toyota SPORT“ ar „SEMI-SPORT“ važiavimus. „ERGO mėgėjų“ važiavime važiuoja kultūringi dviratininkai, kurių tikslas nėra lenkti ar būti greitesniais už kitus. „Velomaratonas“ vyks jau šeštąjį kartą ir aš, kaip organizatorius, matau dviratininkų kultūros progresą, matau, kaip dalyviai išmoko ir toliau mokosi darniai, draugiškai, su šypsena ir gera nuotaika minti minioje. Tą rodo ir skaičiai – praėjusiais metais šventė dalyvių skaičiumi buvo keturiskart didesnė, bet su triskart mažiau įvykių nei pirmais metais.

Žurnalistas, TV laidų vedėjas ir keliautojas Vytaras Radzevičius apie greitį ir jo pasekmes:

„Velomaratono“ būryje dviratininkų tikrai smagu, visi pokštauja, vienas kitą palaiko. Važiuoji saugiai, aplink visi važiuoja saugiai. Bet... Bet mes, mėgėjai, esame virduliai, žali dviratininkai, ir jei tarp mūsų atsiranda nardantis pusiau profas su pusiau sportiniu dviračiu, mes griūvame, o jis ne. Lenkti ar lenktyniauti ten, kur to niekas nenori ir nesitiki – nereikėtų.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Verslo klientų departamento Alternatyvių pardavimų kanalų grupės vadovas Mindaugas Budrys apie dviratininko draudimo svarbą:

Dviratininko draudimas – augančios dviratininkų kultūros poreikis. Intensyvėjant dviračių eismui, kasmet vis dažniau fiksuojame skaudžią dviratininkų statistiką: auga tiek nelaimingų atsitikimų kelyje, tiek ir dviračių vagysčių skaičius. Atsakingas dviratininkų elgesys gali išgelbėti nuo didelių nelaimių bei nuostolių, o patikimas draudimas užtikrina greitą ir efektyvią pagalbą, jei nelaimės nepavyko išvengti.

Nuo nelaimingų atsitikimų „Velomaratono“ dalyviai bus nemokamai apdrausti, jei registracijos metu pažymės norintys gauti šį draudimą. ERGO primena, kad nemokamas draudimas galioja 2015 metų rugpjūčio 23 dieną „Velomaratonas“ renginio metu. Jei to nepadarėte, galėsite padaryti renginio dieną ERGO zonoje. O apsidraudę turi žinoti, jog patyrus traumą svarbiausia nedelsiant kreiptis į medicinos įstaigą, pateikti gydytojui traumos atsiradimo aplinkybes bei per 30 kalendorinių dienų informuoti draudiką apie nelaimingą atsitikimą.

Priklausomai nuo nelaimingo atsitikimo pasekmių nukentėjusiam asmeniui draudimo bendrovė gali išmokėti iki 1500 eurų kompensaciją. Ir nepamirškite, kad apsaugoti save bei dviratį galite ne vieno šio renginio metu, bet ir ištisus metus. „Velomaratonas“ renginio metu ERGO zonoje atsakysime visiems į rūpimus klausimus apie dviratininko draudimą, patarsime.