Tačiau tai tikrai ne laikas, kada būtų galima lengviau atsikvėpti. Prieš akis – beveik 7 tūkst. jūrmylių Pietų Ramiuoju vandenynu Brazilijos link – sudėtingiausių ir pavojingiausių, kokias kada nors tenka įveikti buriuotojams. Vis tik vienintelis „Volvo Ocean Race“ plaukiantis lietuvis Rokas Milevičius tvirtina, kad jaudulys prieš legendinį etapą bei pagarba stichijai jo komandą „Team Brunel“ nuteikia ryžtingai.

Pietų Ramiojo vandenyno iššūkiai

Didžiuliai vėjai, milžiniškos bangos ir stingdantis šaltis – galima galvoti, jog tai pavargusios klišės, pasitelkiamos kaskart siekiant apibūdinti Pietų Ramųjį vandenyną, tačiau šešioms „Volvo Ocean Race“ jachtų įguloms nuo trečiadienio ryto tai taps neišvengiama kasdienybe. Pasak varžybų meteorologo Gonzalo Infante, praplaukti riaumojančiomis Pietų keturiasdešimtosiomis platumomis ir apsukti Horno ragą, nepatyrus didesnių nesklandumų, jau savaime yra didžiulis pasiekimas. Prisidėjus varžybų azartui svarbiausiu tampa balansas tarp didžiausio galimo greičio ir gebėjimo adekvačiai įvertinti savo laivo bei įgulos galimybes.

Tiesioginė transliacija:

Penktą „Volvo Ocean Race“ etapą ypatingu daro Pietų Ramiajam vandenynui būdinga specifika. Šiose geografinėse platumose itin greitai susiformuoja žemo slėgio sritys, vadinamieji ciklonai, kurie atviruose vandenyno plotuose, nestabdomi žemynų, įsibėgėja net iki 60 mazgų (apie 111 km/val.) greičio, išjudina vandens paviršių ir sukelia milžiniškas bangas. Nereikia pamiršti ir nuolat stingdančio šalčio bei ledkalnių grėsmės, iškylančios kaskart bent kiek daugiau nukrypus į Pietus.

Nors visiems buriuotojams šis etapas reiškia retą fizinį ir psichologinį išbandymą, R. Milevičius prasitaria, kad patirtis, įgyta šioje vandenyno dalyje buriuojant legendine Lietuvos jachta „Ambersail“, leidžia jaustis bent šiek tiek ramiau laukiant etapo pradžios. Kita vertus, sportininkas pripažįsta, jog buriavimas varžybų ritmu bus daug labiau įtemptas ir pareikalaus didžiulės ištvermės.

Pasak danų buriuotojo Jenso Dolmerio, taip pat priklausančio „Team Brunel“, žemos temperatūros turi didelės įtakos manevrų greičiui.
„Kai vandens temperatūra – du laipsniai žemiau nulio, nebegali šokti iš lovos vien su šortais, kad kuo skubiau pakeistum burę. Tinkama apranga tampa būtinybe. Būtent todėl visi veiksmai laive ima užtrukti daug ilgiau nei įprasta“, – aiškino buriuotojas.

„Šis etapas – tai karalių etapas. Tai įspūdingiausia, ką gali pasiūlyti buriavimas. Kelios dienos prieš startą jau norėtume, kad jis būtų pasibaigęs, nes puikiai žinai, jog turėsi nusileisti į pragarą ir vėl sugrįžti“, – pasakojo kitas R. Milevičiaus komandos draugas Gerdas-Janas Poortmanas, kuria jau dvi lenktynes iki šiol nepavyko dalyvauti šiame etape.

Prioritetas – įgulų ir laivų saugumas

Vienas pagrindinių klausimų prieš penktą etapą – laivų ir įgulų saugumas, mat prieš tai vykusiose „Volvo Ocean Race“ jį be didesnių nuostolių ir nesklandumų įveikė vos pora laivų.

„Pietų vandenyne nieko nėra – jokios komercinės laivininkystės, nieko. Jei kas nors nutinka, turi susitvarkyti pats“, - teigia G. J. Poortmanas.

R. Milevičius teigia neabejojąs, kad naujas šių metų 65 pėdų monotipinis laivų modelis yra iš tiesų saugesnis už ankstesnįjį, 70-ies pėdų, kuris, išvystęs didesnį greitį, neatlaikydavo įtampų ir imdavo lūžti. Vis dėlto, pasak Roko, atsargumas ir tik pamatuota rizika šiame etape „Team Brunel“ komandai užims prioritetinę vietą.

Generalinis „Volvo Ocean Race“ direktorius Knutas Frostadas tvirtina, kad šioms varžyboms saugumas yra ypač svarbus. Būtent saugumo sumetimais artėjant tropiniam ciklonui „Pam“ buvo atidėtas ir penkto etapo startas. K. Frostadas neabejoja, kad net ir startavusios pora dienų vėliau nei planuota komandos susidurs su neįtikėtinai sudėtingomis sąlygomis, ypač pirmomis dienomis po starto.

Jam antrina zelandietis meteorologas Jonas Bilgeris, padedantis „Team Brunel“ navigatoriui ruoštis šio etapo išbandymams.

„Atsižvelgiant į dabartinę padėtį, jei laivai pajudės antradienį, mes kalbame apie maždaug 10 m aukščio bangas ir vėjo gūsius iki 40-80 mazgų. Kadangi ciklonas juda, bangos nebūtinai bus tos pačios krypties kaip vėjas“ – sakė jis.

„Team Brunel” nusiteikę ryžtingai

Šeštadienį Ouklando uosto teritorijoje vykusiose „In-Port Race“ varžybose užėmę antrą vietą ir į savo gretas vietoj susižeidusio prancūzo Laurent'o Pageso priėmę olandų buriuotoją Dirką de Ridderį, „Team Brunel“ nusiteikę ryžtingai.

Komandos kapitonas Bouwie Bekkingas tikslą nurodo tik vieną: finišuoti pirmame trejetuke, o geriausia – pirmiems. Pasak B. Bekkingo, itin svarbu aplenkti „Abu Dhabi“ ir kinų „Dongfeng“ komandas, mat kitaip bendros įskaitos taškų atotrūkis taps jau lemtingai didelis. Kol kas trečioje vietoje esanti „Team Brunel“ nuo abiejų komandų atsilieka šešiais taškais.

R. Milevičius savo komandos galimybes vertina pozityviai. „Į šį etapą žiūrime kaip į galimybę, nes pučiant stipresniam vėjui mes esame vieni iš greitesnių laivų. Mūsų tikslas yra parodyti, kad galime išsikapstyti iš dviejų paskutinių etapų, kai likome penkti, nesėkmės“.

Penkto etapo starto tiesioginę transliaciją Lietuvoje bus galima stebėti antradienį nuo 22 val. internetu.

„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti volvooceanrace.com

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją