Po dviejų etapų pirmauja olandų komanda „Team Brunel“, kurioje – ir pirmasis varžybų istorijoje lietuvis Rokas Milevičius. Deja, kol kas komandos lyderystė labai sąlyginė, nes TOP3 varžovai savo sąskaitoje turi po lygiai taškų – 4. Tiek pat kiek „Team Brunel“ taškų yra surinkusios kinų „Donfeng“ ir „Abu Dhabi“ įgulos. Taigi galima sakyti, kad trečiajame etape kova prasideda iš naujo.

Trumpų atostogų tarp etapų į Lietuvą grįžęs Rokas Milevičius atskleidė, kad vis tik didesnę konkurenciją jaučia iš kinų „Donfeng“ komandos, kurie, kaip ir „Team Brunel“ aiškiai deklaruoja savo tikslą pirmauti.

Buriavimo specialistai komentuoja, kad trečiasis etapas bus iš esmės kitoks nei pirmieji du, kurių trasa driekėsi iš šiaurės į pietus, t.y. skersai klimatinių zonų, kurios juosia Žemę horizontaliai. Dabar gi varžovai išbandys kryptį iš Vakarų į Rytus, kitaip tariant – išilgai klimatinių zonų, nuo Abu Dabio į piečiausią tropinės Kinijos kraštelį Sanja mieste, Hainan saloje. Šalta nebus, bet nebus ir daug vėjo.

„Varginantis ir nervus tampantis etapas, kuriame bet kokia nesėkmė ar klaida eliminuos iš lyderių,“ – taip trečiąjį etapą internete komentuoja Lietuvos buriavimo sirgaliai.

Varžybų dalyvių nuomone, viską nulems pirmosios kelios varžybų dienos. Buriuotojus taip pat šiek tiek neramina faktas, kad trečiojo etapo trasa driekiasi palei krantus, kur plaukioja daug kitų laivų, tačiau dar labiau – daug seklumų. Antrajame etape katastrofą patyrė ant rifo užplaukusi „Vestas Wind“ komanda, kuri geriausiu atveju į varžybas galės grįžti tik birželį.

Penktadienį vykusiose uoste vykusiose varžybose „In-Port Race“ Roko Milevičiaus komanda „Team Brunel“ užėmė antrą vietą, nusileidusi vienintelei moterų komandai SCA. „In-Port Race“ rezultatai šiuo metu neskaičiuojami į bendrą įskaitą, tačiau turės reikšmės varžybų pabaigoje, jei varžovai bus surinkę vienodai taškų. Šiuo metu bendroje „In-Port Race“ varžybų įskaitoje „Team Brunel“ užima antrąją vietą po „Abu Dhabi“ komandos.

Iš viso „Volvo Ocean Race“ būriuotojams teks įveikti 38 729 mylių (apie 71 745 km) distanciją. Varžybų trasa suskirstyta į 9 etapus. Lenktynės startavo Alikantėje (Ispanija), o lenktynių finišas numatytas 2015 m. birželio 27 d. Geteborge (Švedija). Tarpinių etapų finišai – Keptaune (Pietų Afrikos Respublika), Abu Dabyje (JAE), Sanya (Kinija), Auklende (Naujoji Zelandija), Itajuje (Brazilija), Niuporte (JAV), Lisabonoje (Portugalija) ir Lorient'e (Prancūzija).

– Ar jaučiatės pasistūmėję į priekį nuo pirmųjų startų? Ar nėra jausmo, kad kiekvieną kartą kova tarsi iš naujo?, – prieš startą buvo paklaustas Rokas.

– Na, po antrojo etapo viskas klostėsi labai gerai, esame patenkinti savo pasirodymu, laivo greičiu, taip kad stengiamės daryti kuo mažiau pakeitimų, nors laivas buvo visas išrinktas ir vėl surinktas, bet visi nustatymai išlieka tokie patys. Tiesa, pasiimam keletą nauju burių, kurių kitos komandos tikriausiai neima, niekas to nežino iki šiandienos starto, nes tai gali buti labai didelis taktinis pranašumas.

Po antrojo etapo jaučiamės gerokai labiau savimi užtikrinti ir esame labai patenkinti, kaip mums sekasi suvaldyti ir išnaudoti laivo galimybes, bet žinome, jog galime plaukti dar greičiau, todėl nuolat keliam sau aukštesnius tikslus. Taip pat suvokiam, kad šiandien viskas prasideda iš naujo ir ta pergalė antrojo etapo metu nelabai ką reiškia. Ruošiamės visiškai naujai kovai, nes žinome, jog konkurentai irgi daug ko iš mūsų pasimokė, taip kad laukia labai įtempta kova.

– Ar neišvargino kelionė namo? Ar jautiesi pailsėjęs?

– Viskas labai gerai. Morališkai papildžiau atsargas Lietuvoje, o čia grįžęs turėjau užtektinai laiko susitvarkyti savo reikalus aplink laivą, taip kad jaučiuosi tikrai pailsėjęs ir pasiruošęs startui.

– Kokie didžiausi iššūkiai laukia trečiajame etape?

– Šis etapas bus labai silpnų vėjų etapas, taip pat karštas. Mūsų laukia nemažai buriavimo netoli krantų, dėl to bus papildomų kliūčių ir vėjo duobių. Didžiausia rizika – plaukiojančios šiukšlės, nes šio etapo metu mes plauksime netoli tų vietų kur plaukioja dideli laivai ir jie pameta daug įvairių šiukšlių, į kurias mes galime atsitrenkti – tokių kaip konteineriai įvairiausi maišai ir t.t. Kad juos nusiimtume, reikia stoti ir plaukti atgal, gal netgi nerti kažkam į vandenį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)