„Laivas yra visiškai paruoštas, įgula susirinkusi, visi labai gerai ir darbingai nusiteikę,“ – dieną prieš regatos startą pasakojo įgulos kapitonas Simonas Steponavičius.

Po to, kai spalio mėnesį Ramiajame vandenyje „Ambersail“ susidūrė su banginiu, jachtai prireikė nemenko remonto.

„Naujoje Zelandijoje iškėlę laivą radome maždaug metro ilgio įtrūkimą korpuse, labai svarbioje vietoje žemiau vandens linijos. Be to, buvo visiškai sugadintas laivo vairas – tai ypatingai rimtas pažeidimas,“ – pasakojo S. Steponavičius.

Pasak jo, jachtos remontą ir apžiūrą atliko aukščiausio lygio profesionalai, remontuojantys būtent vienetinio modelio jachtas. Taisymo darbai, kurie paprastai trunka apie pusantro mėnesio, buvo atlikti vos per porą savaičių.

„Savo pamokas išmokome – praeityje praradę lyderio pozicijas vien dėl techninių nesklandumų, šįkart esame užtikrinti dėl jachtos būklės,“ – sakė komandos kapitonas Raimundas Daubaras.

Paklaustas, ką laiko savo didžiausiais konkurentais, kapitonas S. Steponavičius sakė, kad stiprių ir garsių įgulų „Rolex Sydney Hobart Race“ regatoje yra daug.

„Mums geriausias pasilyginimas yra australų jachta „Jazz“. Su jais esame susitikę ne vienose varžybose tiek Amerikoje, tiek Anglijoje, tiek Viduržemio jūroje. Mes juos dažniausiai aplenkiame ant vandens pagal realų laiką, o jie būna labai arti įskaitoje pagal perskaičiuotą laiką. Būtent jachta „Jazz“ prieš porą metų Sydney-Hobart regatoje užėmė antrą vietą absoliučioje įskaitoje. Tai labai stipri įgula, labai geras laivas ir gerai buriuojamas laivas. Tad jei seksite varžybas ir pamatysite, kad mes pirmaujame prieš „Jazz“, tai žinokite, kad gresia keletu garsių antraščių,“ – šypsojosi S. Steponavičius.

Pasak „Ambersail“ kapitono, komanda slapčia meldžia itin stipraus vėjo.

„Mums palankiausios oro sąlygos tos, per kurias padorūs žmonės neveda šunų į kiemą. Stiprus vėjas, didelės bangos – tai mūsų stichija. „Ambersail“ yra tiesiog tam sutvertas. Tada, kai konkurentai – labiau pakrančių lenktynių laivai – pradeda lūžinėti ir galvoti apie pasitraukimą iš varžybų, mums prasideda pačios palankiausios sąlygos. Žinoma, jos mūsų laivui irgi pavojingos, bet mes esam tam daugiau mažiau pasiruošę, laivas yra peržiūrėtas,“ – sakė S. Steponavičius.

„Ambersail“ įgulos kapitonas „Rolex Sydney Hobart 2012” regatoje – patyręs buriuotojas S. Steponavičius, vairinininkai – Raimondas Šiugždinis, Saulius Pajarskas ir Tauras Rymonis. Įgulą taip pat sudaro Arūnas Burkšas, Ramūnas Bložė, Regimantas Buožius, Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Paulius Jeršovas, Klaudio Kliučinskas, Gintautas Milevičius, Rokas Milevičius, Alvydas Naujėkas, Gediminas Sirvidas, Algimantas Variakojis, Rokas Vaičiūnas.

„Rolex Sydney Hobart“ regata yra vienas iš pagrindinių buriavimo sporto renginių pasaulyje, kiekvienais metais prasidedantis antrą Šv. Kalėdų dieną, Sidnėjaus uoste. Pagal tradicinį, jau 67-erius metus gyvuojantį 628 jūrmylių (maždaug 1170 km) maršrutą, jachtos varžosi plaukdamos iki finišo, esančio Hobarto uoste, Tasmanijoje.

Kasmet „Rolex Sydney Hobart“ sulaukia išskirtinio žiniasklaidos dėmesio ir sutraukia buriavimo entuziastus iš viso pasaulio. Tokį išskirtinumą lemia ekstremalus ir intriguojantis regatos maršrutas. Šiuo metų laiku prie Australijos krantų vyrauja itin atšiaurios oro sąlygos – dažnai siaučia audros, todėl jachtų įgulos per maždaug tris paras trunkančią kelionę patiria nemažai iššūkių, o kai kurios apskritai nepasiekia finišo.

Šiais metais iš Sidnėjaus uosto startuos iš viso 77 įgulos.

Kaip sekasi lietuvių komandai „Rolex Sydney Hobart Yacht Race“, galima sekti gyvai čia.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)