“Kelias dienas iš skausmo negalėjau pakelti rankos. Tačiau skiepai - niekis. Didžiausias priešas bus karštis, ypač bus sunku dykumoje”, - apie neįprastą dviračių ralį Paryžius-Dakaras kalbėjo dviračių mechanikas S.Ališauskas.

Latvis mina Europoje, lietuvis - Afrikoje

Nuo 1979 metų rengiamame visame pasaulyje žinomame ralyje Paryžius-Dakaras šiemet pirmą kartą rengiamos lenktynės ir dviračiais. Lietuviai šią trasą jau yra įveikę dviračiu ir motociklu.

Rugsėjo 10 dieną varžybas pradėjo 30 dviratininkų iš Australijos, Kanados, Anglijos, Olandijos, Švedijos, Danijos, Suomijos, Latvijos, Estijos ir Lietuvos. Iš viso jiems teks įveikti 7 tūkstančių kilometrų.

Žygis padalytas į 58 etapus: vieno ilgis vidutiniškai siekia apie 120 km, didžiausio - 188 kilometrai.

Varžybos, prasidėjusios Prancūzijoje, kur sportininkai įveikė didžiausią pasaulyje Milau viaduką, persikėlė į Andorą, o šiuo metu tęsiasi Ispanijoje. Vėliau - Maroko, Mauritanijos ir Senegalo eilė.

Spalio 6 dieną į Ispanijos miestą Malagą atvyksiantis lietuvis kitą dieną startuos iš Gibraltaro ir turės įveikti tris Šiaurės Afrikos šalis - apie 1200 kilometrų.

“Man reikės numinti 4 tūkstančius kilometrų. Atstovauju mane remiančiąai estų komandą “Hawaii Express”, kurioje dar yra latvis ir du estai. Aš pakeisiu latvį, - kalbėjo lietuvis. - Mes su latviu sudarome vieną, o estai - kitą komandą. Latvis įveiks Europos, o aš turėsiu nuvažiuoti Afrikos etapą”.

Dar prieš porą dienų latvis Robertas Draugas buvo antroje, estai Margus Puvi ir Priitas Salumae - trečioje ir ketvirtoje vietose: varžybose bus fiksuojamas komandinis ir asmeninis rezultatas.

Pirmauja Skrajojantis olandas

Besirengdamas neįprastam raliui Estijoje pagamintu dviračiu “Classic”, kuriuo važiuos ir Afrikoje, lietuvis įveikė 9 maratonus: 2 - Lietuvoje, 7 - Estijoje. “Classic” dviračiai jau buvo išbandyti varžybų “Survival Cycling” metu 2001 ir 2006 metais, važiuojant iš Vilniaus į Poliarinį ratą.

Rengdamasis karščiui, S.Ališauskas mindavo dviratį vilkėdamas šiltais drabužiais. Ilgiausią atstumą Saulius įveikė per savo gimtadienį rugpjūčio 19-ąją, kai nuvažiavo iš Vilniaus į Kauną, po to - į Klaipėdą, Palangą ir Šventąją.

Vilnietis taip pat treniravosi prie jūros bei karjero važinėdamas smėliu. Per pasirengimą 186 cm ūgio vyras numetė 5 kilogramus ir dabar sveria 86 kg.

Afrikoje dviratininkai ilgą laiką važiuos netoli jūros, po to - per dykumą. Startavę ryte, vakarais apsigyvens kempinguose - palapinėse. Dienomis šešėlyje tvyros apie 40 laipsnių karštis.

Netradicines dviračių varžybas organizuojantys olandai svajoja, kad laimės jų komanda. Jie turi vieną itin pajėgų dviratininką, kurį varžovai jau praminė Skrajojančiu olandu.

“Jis itin galingai pradeda varžybas, tačiau pabaigoje “sėda” ir pabaigoje į kalną jau stumia savo dviratį, - žinias iš Ispanijos persakė vilnietis. - Tačiau bendroje įskaitoje Skrajojantis olandas vis dar pirmauja”.

Ant dviračio rėmo - šeimos nuotrauka

Tvirtas vyras prisipažino, kad kelionė dviračiu iki Senegalo sostinės nebus didžiausias jo išbandymas.

“Tai rimčiausias šių metų įvykis, - sakė vyras, kuris šiuo metu “Hawaii Express” dirba mechaniku. - Tačiau ilgą laiką dirbau Priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje. Ten kiekvienas iškvietimas - ekstremali situacija. Ypač žiauru buvo matyti žūstančius vaikus”.

Vykdamas į Afriką vilnietis savo daiktus sutalpins į vieną lagaminą. Didesnį svorį sudarys kiti daiktai: 4 komplektai padangų, 18 kamerų, 30 žvaigždučių, 20 stabdžių trinkelių, 4 grandinės.

Prietarų neturintis ir niekada jokių talismanų nenešiojantis vyras ketina ant dviračio rėmo užsiklijuoti 3 metukų dukters Gabijos, 10 metų sūnaus Jono ir 29 metų žmonos Rasos nuotrauką-lipduką. “Tai bus geriausias talismanas, - šyptelėjo vilnietis. - Šiose varžybose norisi ir save išbandyti, ir Afriką pamatyti, ir laimėti. Tokios galimybės daugiau gyvenime gali nebūti”.