Atlikus apklausą, kurioje dalyvavo daugiau nei 5000 respondentų iš Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos, Vokietijos ir Ispanijos, paaiškėjo, kad daugiau nei pusei (55 proc.) europiečių žiūrimos futbolo rungtynės yra užsiėmimas arba akimirkos, kai jie kiekvieną savaitę arba mėnesį patiria susijaudinimą. Antroje vietoje atsidūrė asmeninės aistros (53 proc.), o trečioje – seksas (52 proc.) ar laiko praleidimas su šeima (52 proc.).

Šiuo tyrimu taip pat nustatyta, kad europiečiai daugiau laiko praleidžia stebėdami savo mėgstamų komandų žaidimą (3,2 val. per savaitę) nei mylėdamiesi (2,4 val. per savaitę) ar patys sportuodami (2,6 val. per savaitę). Be to, paklausus apie labiausiai jaudinančius gyvenimo aspektus, šiek tiek mažiau nei ketvirtis (24 proc.) respondentų pasirinko savo futbolo klubus.

Norėdama moksliškai pagrįsti, kodėl futbolas taip jaudina žiūrovus oficialia pasauline UEFA Čempionų lygos rėmėja tapusi „Nissan“ bendrovė pranešė bendradarbiaujanti su Loughborough universiteto sporto mokslo specialistais, su kuriais ji yra pasiryžusi nustatyti pirmąjį „Nissan“ susijaudinimo indeksą.

Šiuo „Nissan“ indeksu siekiama moksliškai ištirti ir suprasti fanų jaudulio priežastis, atliekant tiesioginius realių futbolo sirgalių porų „susijaudinimo eksperimentus“ per UEFA Čempionų lygos varžybas, ir apibrėžti mokslinę formulę, parodančią tam tikrus pagrindinius labiausiai jaudinančių futbolo varžybų elementus.

Loughborough universiteto mokslininkų komanda išanalizuos tiesioginių futbolo fanų „susijaudinimo eksperimentų“, atliktų per UEFA Čempionų lygos varžybas visoje Europoje, psichologinius ir kontekstinius duomenis. Vėliau specialistai ištirs šį bendrą duomenų (įskaitant širdies ritmą, kvėpavimo dažnį bei elektroderminį aktyvumą) indeksą, kad galėtų nustatyti tam tikrus elementus, kurie futbolo fanams suteikia iš tiesų jaudinančių potyrių.

Už „Nissan Europe“ rinkodarą atsakingasis viceprezidentas Jean-Pierre Diernazas pareiškė: „Susijaudinimo tema yra visos „Nissan“ veiklos pagrindas. Tai viena priežasčių, dėl kurios mes didžiuojamės tapę labiausiai jausmus žadinančio futbolo turnyro pasaulyje – UEFA Čempionų lygos – rėmėjais. Dirbdami drauge su Loughborough universiteto specialistais mes tikimės išsiaiškinti, kas labiausiai jaudina futbolo sirgalius, ir, pasitelkdami šia informacija, suteikti kuo labiau jaudinančių potyrių per visą savo UEFA Čempionų lygos rėmimo laikotarpį.“

Foto: AFP/Scanpix

Vokiečiai (65 proc.) labiausiai linkę rinktis futbolą kaip užsiėmimą, per kurį jie patiria susijaudinimą. 42 proc. respondentų jaudina seksas, o 54 proc. – asmeninės aistros/pomėgiai.

Daugiau vyrų (64 proc.) nei moterų (45 proc.) linkę rinktis futbolą ar seksą (60 proc. vyrų ir 42 proc. moterų) kaip užsiėmimą, kurio metu jie kiekvieną savaitę ar mėnesį patiria susijaudinimą.

Turbūt nieko nuostabaus, kad daugiausia įvarčių per visą FC „Barcelona“ gyvavimo istoriją pelnęs Lionelis Messi įvardytas kaip futbolininkas, kurio žaidimas labiausiai jaudina (69 proc.). Nuo Lionelio mažai atsilieka jo varžovas Cristiano Ronaldo (53 proc.), o trečiuoju įvardytas jo komandos draugas Neymaras Jr (31 proc).

Europiečių įsitikinimu, labiausiai jaudinančios komandos yra „Barcelona“ (64 proc.), Madrido „Real“ (60 proc.) ir Miuncheno „Bayern“ (41 proc.). Be to, beveik trys ketvirtadaliai (73 proc.) europiečių UEFA Čempionų lygos finalą išskyrė kaip labiausiai jaudinantį metų sporto renginį.

Europiečiai sutinka, kad mėgstamas futbolo klubas juos labiau jaudina nei jų darbas.

Paprašius įvardyti du labiausiai jaudinančius gyvenimo aspektus, vienas iš keturių (24 proc.) respondentų pasirinko savo futbolo klubą, o vienas iš penkių (18 proc.) – savo darbą. Britai buvo labiau linkę vieną iš dviejų labiausiai jaudinančių savo gyvenimo aspektų rinktis futbolo klubą (30 proc. ir 24 proc. iš viso).

UEFA Čempionų lygos finalą europiečiai įvertino kaip labiausiai jaudinantį metų sporto renginį.

Beveik trys iš keturių (73 proc.) europiečių iš Jungtinės Karalystės, Italijos, Prancūzijos, Vokietijos ir Ispanijos UEFA Čempionų lygos finalą nurodė kaip laukiamiausią sporto renginį kiekvienais metais. Iš tiesų daugiau nei vieno iš keturių (28 proc.) šių respondentų kalendoriuose per finalo varžybas nenumatoma jokių darbų.

Be to, daugiau nei pusė (53 proc.) šių europiečių jaučiasi emociškai įsitraukę į žiūrimas varžybas ar sporto renginius.

Apklausoje dalyvavo per 5000 Europos vartotojų iš Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ir Ispanijos. 2016 m. vasarį apklausą atliko „Norstat Ltd.“ įmonė „Nissan Europe“ užsakymu.