Koks gali būti išsunkiantis darbas „Formulės-1“ lenktynėse, portalui motorsport-total.com pasakoja anonimu išlikti panoręs vienos komandos mechanikas.

„Tikriausiai nėra ko slėpti, mechaniko darbas „Formulėje-1“ yra nepaprastai sunkus. Taip buvo visada ir nė vienas iš mūsų nesiėmė šio darbo tikėdamas lengvo uždarbio. Tačiau su 23 lenktynėmis per sezoną ir tokiu ankštu kalendoriumi, lazda jau perlenkta, darbo krūvio ribos pasiektos.

Prie ilgų dienų prie trasos, kur dirbame nuo ryto iki vakaro kartais be pietų pertraukos, dar turime ilgas keliones po visą pasaulį. Tas momentas, kai ateina nuovargio viršūnė, yra išties baisus. Prie to dar prisideda ir tai, kad esame toli nuo savo mylimų žmonių, jaučiamės visiškai vieniši“, – kalbėjo jis.

Padidėjęs lenktynių skaičius reiškia, kad vienas paskui kitą gali sekti net trys etapai iš eilės, kur laiko niekam apskritai nelieka, tik darbui. Prie ko tai gali privesti?

„Esi ne tik protiškai, bet ir fiziškai išsunktas. Tokį sezoną gali nutikti daugybė traumų. Komandose yra gydytojai ir kineziterapeutai, kad pasirūpintų savo atstovais, tačiau naudojama paprasčiausia priemonė – duodama padidinta dozė vaistų nuo skausmo, kad tik galėtum toliau dirbti. Milijonus metų normalūs daktarai neduotų to, ką mes gauname, – pasakojo mechanikas. – Tie, kurie nenori toliau kimšti vaistus nuo skausmo, griebiasi alkoholio“.

Kai rudenį paaiškėjo, kad kitais metais „Formulės-1“ kalendoriuje bus rekordinis lenktynių skaičius, daugelio komandų vadovai prakalbo apie didelius krūvius darbuotojams.

„Visi turėtume džiaugtis, kad turime tiek daug lenktynių. Žinoma, kad stengiamės pasirūpinti savo žmonėmis. Pavyzdžiui, mechanikams po lenktynių suteikiame 3 – 4 laisvas dienas, kad jie galėtų kažkiek pabūti namie“, – kalbėjo „Alpha-Tauri“ bosas Franzas Tostas. Anot jo, jei kam tai nepatinka, gali išeiti.

Pasak anonimu likusio mechaniko, kaip tik apie pasitraukimą iš darbo daugelis ir galvoja prieš naująjį sezoną.

Sebastiano Vettelio atstovaujamoje komandoje „Aston Martin“ į didėjančius krūvius reaguojama jau iš anksto.

„Ėmėmės priemonių, kad visiems komandos nariams keliones padarytume kaip įmanoma patogesnes. Taip pat įtraukiame darbuotojų rotaciją ir kitus organizacinius sprendimus gamykloje, kad ten imtųsi daugiau tų darbų, kuriuos paprastai atlieka mechanikai prie trasos“, – sakė „Aston Martin“ vadovas Otmaras Szafnaueris.


2022 metų „Formulės-1“ sezonas prasidės kovo 20 dieną Bahreine ir baigsis Abu Dabyje lapkričio 20 dieną.

Ankstesnė pabaiga numatyta ir dėl to, kad lenktynių tvarkaraštis nepersidengtų su FIFA pasaulio futbolo čempionatu Katare, kuris vyks kitų metų lapkričio 21 – gruodžio 18 dienomis.

Pasaulio čempiono vardą lenktynininkų įskaitoje gins „Red Bull Racing“ atstovas Maxas Verstappenas, o konstruktorių įskaitoje – „Mercedes“.