Ilgai pirmavęs L. Hamiltonas vienu metu prieš Maxą Verstappeną turėjo 20 sekundžių pranašumą, tačiau likus penkiems ratams „Red Bull“ lyderis sumažino atsilikimą iki 11 sekundžių, o galiausiai stebuklą jam sukurti leido Nicholaso Latifi avarija ir FIA lenktynių direktoriaus Michaelo Masi sprendimas.

Po avarijos trasoje pasirodė saugos automobilis, o sustojimą atlikęs ir greičiausias minkštąsias padangas užsidėjęs M. Verstappenas galėjo stoti į kovą su lenktynių lyderiu.


Nors britą ir olandą skyrė ratu aplenkti Lando Norrisas, Fernando Alonso, Estabanas Oconas, Charlesas Leclercas ir Sebastianas Vettelis, teisėjai leido ratu aplenktiems sportininkams susigrąžinti prarastą ratą, todėl prieš lenktynių atnaujinimą atsidūrė visiškai greta L. Hamiltono, kurio padangos jau buvo gerokai susidėvėjusios.

Įdomu, jog kitiems ratu atsilikusiems pilotams aplenkti saugos automobilį nebuvo leista, nes jie nebūtų spėję to padaryti iki lenktynių pabaigos.

Lenktynių direktorius M. Masi atnaujino lenktynes likus vienam ratui iki finišo.

Paskutiniajame rate M. Verstappenas dramatiškai aplenkė britą ir pirmą kartą karjeroje tapo pasaulio čempionu. „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas po lenktynių dar ilgai skundėsi, kad M. Masi sprendimas yra skandalingai neteisingas, tačiau sezono finišo už saugos automobilio nenorėjęs M. Masi atkirto, kad tai yra lenktynių čempionatas.

Po lenktynių T. Wolffas atsisakė bendrauti su žiniasklaida, o dėl sezono kulminacijos jis pateikė oficialų protestą. FIA pranešime skelbiama, kad „Mercedes“ kreipėsi dėl dviejų taisyklių finaliniame rate pažeidimo. Protesto pagrindas – saugos automobilio ir geltonos vėliavos fazėje atlikti lenkimai, kurie buvo leisti tik daliai lenktynininkų.

Įskaudintas L. Hamiltonas po lenktynių nedaugžodžiavo ir pasveikino M. Verstappeną su titulu.

„Didžiausi sveikinimai Maxui ir jo komandai. Manau, kad mes su komanda šiemet puikiai padirbėjome, sunkiai dirbome viso sezono metu. Tai buvo pats sunkiausias sezonas, paskutinėje sezono dalyje atidavėme viską ir niekada nepasidavėme. Tai yra svarbiausia“, – kalbėjo L. Hamiltonas.

Tuo metu triumfavęs M. Vertappenas dėkojo „Red Bull“ ekipai ir žadėjo jos garbę ginti daugybę metų.

„Tai yra neįtikėtina. Stengiausi išnaudoti net menkiausią šansą, o galiausiai jis atsirado paskutiniame rate. Reikėjo stebuklo – sėkmė pagaliau nusišypsojo man. Dėkoju komandai, noriu joje likti dar 10-15 metų. Myliu šiuos vaikinus. Jei ne jie, čempionu nebūčiau“, – džiaugėsi naujasis pasaulio čempionas.

ATNAUJINTA 21.20

FIA paskelbė, kad „Mercedes“ protestas yra atmestas. Finišo metu užfiksuoti rezultatai lieka galioti, tačiau „Mercedes“ žada jų protesto atmetimą apeliuoti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (87)