34-erių lenktynininkas į siaubingą incidentą pateko vos prasidėjus sekmadienio Bahreino etapui.

Po kontakto su rusu Danilu Kviatu trečiame posūkyje jo vairuojamas „Haas“ automobilis 220 km per valandą greičiu rėžėsi į trasos atitvarus.

Bolidas lūžo pusiau ir virto ugnies stulpu užsiliepsnojus iš pilno bako išsiliejusiems degalams.

Smūgis buvo toks stiprus, jog priekinė R. Grosjeano automobilio dalis su pačiu vairuotoju tiesiog prasiskverbė kiaurai atitvarą ir atsidūrė priešingoje jo pusėje.

Į avarijos vietą žaibiškai prisistatė saugos automobiliu, sekusiu lenktynių peletoną po starto, važiavę maršalai, kuriuos pasitiko aklina ugnies siena.

Vis dėlto po sekundės iš jos išniro R. Grosjeanas, kuriam pavyko savarankiškai išsivaduoti iš bolido nuolaužų.

„Tokio gaisro nematėme 12 metų. Po tokios avarijos atrodė neįtikėtina, kad pamatysime Romainą patį lipantį iš automobilio“, – lengviau atsikvėpė iš ugnies iššokusį pilotą gesintuvu nupurškęs saugos automobilio vairuotojas Alanas van der Merwe.

„Sukrečiantis vaizdas, kokio nebuvau matęs ilgus metus. Nežinau, kokią apkrovą jis patyrė smūgio metu, bet tiesiog dėkoju likimui, kad trasos barjeras nenunešė jam galvos. Viskas galėjo baigtis kur kas blogiau“, – sakė lenktynes vėliau laimėjęs britas Lewisas Hamiltonas, anksčiau laiko užsitikrinęs septintą „Formulės 1“ čempiono titulą.

„Jeigu atvirai, stebuklas, kad jis išgyveno“, – šokiruotas buvo R. Grosjeano komandos draugas iš Danijos Kevinas Magnussenas.

„Avarija atrodė kaip filme. Kol apsukęs visą ratą grįžau į tą pačią vietą, jo bolidas vis dar degė – buvo labai neramu. Neįtikėtina, kad jis pats sugebėjo iššokti iš liepsnų“, – pridūrė arčiausiai incidento trasoje buvęs George'as Russellas.

Tačiau dėkoti šiuo atveju reikia ne tik apvaizdai.

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) dešimtmetį tobulino saugumo sprendimus, skirtus apsaugoti atviro kėbulo bolidus vairuojančius lenktynininkus nuo išorės objektų.

Šiuos tyrimus paskatino tragedija 2009-aisiais, kai nuo konkurento automobilio atitrūkusi padanga „Formulės 2“ lenktynėse užmušė britą Henry Surteesą.

Tais pačiais metais brazilui Felipe Massai į šalmą pataikė kito automobilio „pamesta“ spyruoklė.

2014-aisiais po kraupios avarijos taip ir nebeatsigavo sunkią galvos traumą patyręs prancūzas Jules Bianchi.

Galiausiai 2018 metais FIA patobulino „Formulės 1“ bolidus virš vairuotojo kokpito iškeldama „halo“ vadinamą titano pluošto saugos lanką.

„Nėra absoliučiai jokios abejonės, kad „halo“ išgelbėjo R. Grosjeano gyvybę. Jei pamenate, iš pradžių daug kas nenorėjo šios priemonės. Nemanau, kad dabar kas nors dar ginčysis dėl „halo“ reikalingumo“, – teigė „Formulės 1“ vykdantysis direktorius Rossas Brownas.

Ypač stipriai „halo“ dėl įprastą bolido išvaizdą darkančios detalės ir pakitusių aerodinaminių savybių kritikavęs Maxas Verstappenas dabar atsiima savo žodžius.

„Buvo baisu matyti liepsnojantį kolegos automobilį. Svarbiausia, kad jis išsivadavo. Akivaizdu, kad saugumo lygis mūsų sporte labai pakilo. Sutinku, kad „halo“ šiandien išgelbėjo gyvybę“, – pripažino „Formulės 1“ žvaigždė iš Nyderlandų.

„Jie sukūrė „halo“ po mano sūnaus mirties, ir šiandien tai išgelbėjo Romaino gyvybę. Aš tiesiog džiaugiuosi, kad jis beveik nenukentėjo“, – pridėjo „Canal+“ žurnalistų apie R. Grosjeano avariją paklausta J. Bianchi motina Christine Bianchi.

Tą patį tvirtino ir pats R. Grosjeanas, pasidalinęs su gerbėjais vaizdo įrašu iš Bahreino ligoninės.

„Prieš keletą metų nepalaikiau „halo“ idėjos, bet ji neabejotinai yra viena geriausių naujovų „Formulėje 1“. Be jos šiandien su jumis čia nekalbėčiau“, – sakė prancūzas.

Tačiau kol visi liaupsina „halo“ sumanytojus, FIA eilinį kartą reikės pasukti galvą dėl trasos atitvarų, o taip pat dėl bolidų kuro bako.

„Avarija buvo katastrofiška, akivaizdu, kad įvykiai pasisuko nenumatyta linkme. Reikės viską ištirti. Suprantama, kad automobilis subyrėjo į gabalus, užsidegė degalai. To nebuvome matę jau labai seniai, nes kuro bakai „Formulėje 1“ yra neįtikėtinai tvirti. Spėju, kad užsidegė tik dalis degalų, nutekėjusių iš pažeistos jungties.

Liepsnos vizualiai atrodė labai didelės, tačiau nepamirškite, kad lenktynių pradžioje bolidas veža apie 100 kilogramų degalų. Jeigu užsidegtų toks kiekis kuro, ugnis būtų milžiniška. Man pasirodė, kad ten degė tik keli kilogramai, ne šimtas“, – komentavo R. Brownas.

Šį sezoną tik du taškus pelnęs R. Grosjeanas ateinančią žiemą paliks „Haas“ ekipą. Veteranas „Formulėje 1“ varžosi nuo 2009 metų.

Daugiau nei valandai sustabdytas Bahreino etapo lenktynes laimėjo L. Hamiltonas, antras liko M. Verstappenas, trečias – kitas „Red Bull“ pilotas Alexanderis Albonas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)