– Pradėkime nuo paskutinio Abu Dabio etapo. Geriausia startine vieta buvo Danielio Ricciardo penktoji vieta, bet finišavo jis tik šeštas. Ar esate dėl to nusivylęs?

– Mes supratome, kad bus labai sunku išsaugoti kvalifikacijoje užimtą 5 vietą. Mat Sebastianas Vettelis labai ryžtingai kopė į viršų. D. Ricciardo nedėjo per daug pastangų, kad vokietį sulaikytų – tai vis tiek nebūtų padėję. Mūsų pagrindiniu varžovu buvo Sergio Perezas – mums pritrūko vieno rato, kad jį pavytumėme. Mes dar kartą įsitikinome tuo, kad pranašumas posūkiuose nieko nereiškia, jei jūs prarandate greitį tiesiosiose. Galiausiai tenka naudoti kitokius strategijos variantus nei norėtųsi.

– Kaip jūs vertinate Danijilo Kviato pasirodymą?

– Jis turėjo visas problemas, kokios tik buvo įmanomos. Danijilui teko nuolat kaitalioti variklio parametrus – trečias režimas, antras... ir t.t. Dėl to jis kiekviename rate prarasdavo po 03-0,4 sek., todėl tokiomis sunkiomis sąlygomis jis važiavo visai oriai, sugebėjo išsaugoti savitvardą, o tai reiškia šio piloto brandą.

– D. Kviatas aplenkė D. Ricciardo asmeninėje įskaitoje, o pernai Ricciardo uždirbo daugiau taškų nei Sebastianas Vettelis. Ką apie tai galvojate?

– Šiemet D. Ricciardo turėjo labai daug techninių problemų, bet jis vis tiek išlieka labai stipriu lenktynininku ir įeina į pačių geriausių pilotų penketuką.

– Kiek jūs esate patenkintas „Toro Rosso“ pilotų darbu?

– Jie abu viršijo mano lūkesčius. Carlosas Sainzas turėjo labai daug techninių problemų. Labai įspūdingi buvo Maxo Verstappeno lenkimai – trasoje Maxas dažnai būdavo labai agresyvus. Jis turi visus tuos bruožus, kokius turi ir Ricciardo – Verstappenas atakuoja tada, kai niekas to nelaukia.

– Kitais žodžiais, „Toro Rosso“ dabar turi pačią geriausią pilotų sudėtį per visą komandos istoriją?

– Nėra abejonių.

– 2016 metų pabaigoje jūs atsidursite ties labai sudėtingu pasirinkimu: jūs turėsite net 4 aukščiausios klasės pilotus ir kažkam iš jų gali nelikti vietos...

– Mes priimsime sprendimus, kada tam ateis laikas. Per metus gali labai daug kas pasikeisti.

– Daugelis mano, jog Verstappenas turi labai geras perspektyvas. Ar yra šansas, kad jis jau kitais metais pereis į „Red Bull“ komandą?

– Ne. Mes turime ilgalaikius kontraktus su pilotais. Labai keista, kad žmonės taip greitai keičia savo nuomones – dar visai neseniai sakė, kad 17-metis pilotas F-1 pasaulyje yra neatsakingas ir rizikingas mūsų žingsnis, o dabar visi jį tik giria.

– 2014 metais „Red Bull“ laimėjo tris etapus, o šiemet tenkinosi tik trimis podiumais. Ar esate nusivylę?

– Žinoma. Pernai mes nugalėjome, kai pas „Mercedes“ iškildavo problemų, o dabar mūsų vietoje atsidūrė „Ferrari“. Dėl to, kad tobulinant jėgaines nebuvo pasiekta pažangos, mes tarsi žengėme žingsnį atgal. Iš dalies jėgainės galios trūkumą galima kompensuoti sumažinus prispaudžiamąją jėgą, bet tai vis vien atima iš jūsų šansą siekti labai aukšto rezultato.

– Bet po etapo Silverstoune komanda vis tiek pradėjo daryti pažangą. Kas atsitiko?

– Silverstoune mums pavyko labai gerai suderinti bolidą ir vėlesniuose etapuose jis jau buvo geresnis nei pernai. Pirmoje sezono dalyje Ricciardo nesugebėjo surasti priėjimo prie mašinos, jam trūko pasitikėjimo savimi. Nors ir keista, Kviatas su tuo kur kas geriau susitvarkė.

– Ar sezono pradžioje „Toro Rosso“ atrodė geriau už „Red Bull“?

– Šiais metais „Toro Rosso“ turėjo ne tik pačią stipriausią pilotų porą per visą komandos istoriją, bet ir pačią geriausią važiuoklę. Iki etapo Silverstoune „Toro Rosso“ važiavo lygiomis su „Red Bull“, o kai kuriose trasose juos net lenkė. Jų mašinos buvo greitos bet kokio tipo trasose. Iš pradžių jiems buvo kilusios problemos su padangų dėvėjimusi, bet greitai ši problema buvo pašalinta. Jei ne techninės problemos, jų rezultatai būtų buvę kur kas aukštesni.

– Net tris mėnesius jūs derėjotės su įvairiais gamintojais dėl jėgos agregatų tiekimo, bet nuolat gaudavote neigiamus atsakymus...

– Ši situacija sako apie tai, kad „Formulėje-1“ viskas yra neteisinga. Laimei, kad Bernie Ecclestone su Jeanu Todtu kovoja dėl alternatyvių variklių atsiradimo, jei niekas nepasikeis. Būdavo labai nemalonu, kai pavykdavo beveik iki galo susiderėti dėl variklių, bet paskutiniu momentu mums duodavo neigiamus atsakymus. Mes tuose žaidimuose atsidurdavome tik žiūrovo vaidmenyje. Prie pozityvaus momento galima priskirti tik tą faktą, kad mūsų varžovai bijojo, kad mes galime juos aplenkti, jei gausime gerus jų motorus.

– Kiek sunku buvo įkalbėti Dietrichą Mateschitzą neišeiti iš „Formulės-1“?

– Labai sudėtinga. Mes išleidžiame labai daug pinigų „Formulei-1“ – turime net dvi komandas ir jaunųjų pilotų palaikymo mokyklą. Bet kartu mes matome žiūrovų susidomėjimo nuopuolį iš vienos pusės ir nesugebėjimą susitarti dėl motorų iš kitos. Jei mes visiškai prarastumėme viltį ką nors pakeisti, kad galų gale mes gausime konkurencingą variklį bei važiuoklę, mes būtume tikrai išėję.

– Daugelis jus kritikavo už tai, kad bandėte nutraukti sutartį su „Renault“ dar iki to, kol būtų pasirašyta sutartis su kitu tiekėju?

– Ši istorija visiems gerai žinoma. Mes raštiškai kreipėmės į „Mercedes“, bet į tai Toto Wolffas atsakė, kad derybos negali prasidėti, kol mes turime kontraktą su „Renault“. Jis tai argumentavo tuo, kad tarp „Mercedes“ ir „Renault“ yra tvirti dalykiniai ryšiai. Mes naiviai tai padarėme, ko mūsų paprašė, o rezultatas – visai likome be variklių. „Mercedes“ neįvykdė savo pažadų.

– Bet ar reikėjo viešai kritikuoti „Renault“ koncerno jėgaines?

– Aš manau, kad mes visi buvome nuėję per toli. Mes kritikavome, nes tam turėjome labai svarių priežasčių. Tuo tarpu „Renault“ nuolat žadėjo pažangą, bet niekas taip ir nesikeitė. Be to, mums iškilo techninių problemų, dėl to teko atsisakyti kai kurių inovacijų, kurios padidintų mūsų konkurencingumą ir to priežastys būdavo jėgainės. Kartais „Renault“ agregatas turėdavo net mažesnę galią nei 2014 metais. Žinoma, kad mūsų nusivylimas buvo labai didelis. Mes norėjome pakeisti jų požiūrį į darbą, kad pagaliau ledai pajudėtų. Regis, kad šios permainos prasidėjo tik dabar, tačiau mes juk praradome visus metus.

– „Formulės-1“ vadovybė pradėjo galvoti apie naują jėgos agregato koncepciją. Ar tai yra susiję su tuo, kad jūs nuolat kritikuojate dabartines hibridines jėgaines kaip neefektyvias?

– Tai yra graudus mūsų žodžių patvirtinimas. Mes norėtumėme, kad to nebūtų, bet tai yra realybė. Yra labai daug kriterijų, kurių nebuvo paisyta pereinant prie hibridinių jėgainių. Tai labai sudėtingas ir brangus variklis, kuris visai netinka „Formulei-1“.

– Kur kas pigesnis alternatyvus variklis gali būti rimtu konkurentu dabar lyderių vaidmenyje esantiems gamintojams?

– Tai yra visų „Formulės-1“ dalyvių interesas, kad čempionate atsirastų variklis, pasiekiantis 1000 AG. O mašiną turi vairuoti pats pilotas, o ne inžinierių būrys, kurie tik seka, kaip elektroninės sistemos veikia. Mums reikia motoro, kuris kainuotų nuo 6 iki 8 mln. eurų per sezoną ir turi turėti labai skambų garsą. Toks variklis labiau atitiktų mūsų sporto interesus.

– Kokių rezultatų galima tikėtis iš „Red Bull“ kitą sezoną?

– Mes tikimės nemažos pažangos, nors komanda supranta, kad tokio didelio atsilikimo neįmanoma kompensuoti per vieną žiemą. Mes norime kur kas patikimesnės ir galingesnės jėgainės.

– Gal tai pridėtų motyvacijos ir Adrianui Newey?

– Šiais metais Adrianas labai daug dirbo prie bolido, bet negalėjo skirti 100 proc. savo laiko. Jis žinojo, kad mes nesugebėsime laimėti lenktynių, nepriklausomai nuo komandos įdedamų pastangų. Dabar jis kuria naują bolidą. Pas mus su juo tokia sutartis, kad jis be F-1, dar užsiima ir kitais darbais. Dabar „Formulei-1“ jis skiria maždaug pusę savo darbo laiko.

– O gal Adrianas labiau padės savo sūnui ir komandai „Formulėje-3“?

– Kiek man yra žinoma, šis klausimas jau išspręstas – „Van Amersfoort“ paneigė, kad A. Newey taps jų vyriausiuoju inžinieriumi.

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.