– Ant podiumo vėl matėme tuos pačius veidus – Lewisą Hamiltoną, Nico Rosbergą ir Sebastianą Vettelį. Gali būti, jog viena iš dabartinių „Formulės-1“ problemų yra ta, kad lenktynių rezultatai yra labai jau nuspėjami?

– Mano galva, nežiūrint į tai, kad rezultatai buvo tokie patys, kaip ir keliose prieš tai buvusiose lenktynėse, pačios lenktynės buvo tiesiog fantastiškos. Silverstoune mes pamatėme visko: „Williams“ labai gerai startavo ir taip suteikė intrigos. Po to keturios mašinos atsiplėšė nuo likusio peletono, bet mes irgi aktyviai kovojome dėl aukštų pozicijų – pirmą kartą po Monako etapo. Mes kovojome su „Ferrari“, Daniilas Kvyatas puikiu manevru aplenkė S. Vettelį išvažiuojant iš „Luffield“ posūkio, po to mes koncentravomės ties savo taktika ir stengėmės nuvažiuoti visas lenktynes su vienu sustojimu boksuose.

Toje stadijoje mes nebuvome įsitikinę, kokį taktinį variantą pasirinko „Ferrari“ ekipa – vieną sustojimą ar du, todėl mes norėjome nuvažiuoti visą distanciją per įmanomai trumpiausią laiką. Tuo metu D. Kvyatas rodė labai gerą tempą, bet Danielio Ricciardo bolide, deja, atsirado techninė problema. Galiausiai australui reikėjo pasitraukti iš lenktynių dėl ERS elektros sistemos gedimo, nes vėliau tai atsiliepė turbokompresoriaus veiklai.

Po to prasidėjo lietus, o tai yra visada neprognozuojamas scenarijus, nes tada komandai reikia klausyti lenktynininkų, stebėti rato įveikimo laikus, nes negalima nei per anksti, nei per vėlai pereiti prie tarpinių padangų. Manau, kad per lietų tinkamiausią momentą keistis padangas pasirinko tokie du patyrę pilotai kaip Lewisas ir Sebastianas. Jei kalbėti apie D. Kvyatą, tai jo mašiną apsuko, jis prarado 10 ar net 12 sekundžių, be to, sąlygos trasoje dar labiau pablogėjo. Jei ne tai, tai mes galėjome realiai pakovoti su S. Vetteliu dėl podiumo vietos. Ir nors pirmos trys vietos vėl atiteko tiems patiems pilotams, prisiminkime, kaip pavyko jiems to pasiekti : mes tikrai matėme nuostabias varžybas.

– Ar jūs esate patenkintas pažanga, kurios pasiekė jūsų komanda dėl įdiegtų aerodinaminių naujovių?

– Jei atvirai, tai buvo pozityvus savaitgalis. Suprantama, kad mūsų bolidas pridėjo greičio, o šios trasos konfigūracija padėjo pademonstruoti stipriąsias jo puses. Kai trasa buvo šlapia, D. Kvyatas su tarpinėmis padangomis važiavo greičiausiai iš visų, o dar iki to, su slikais, jo mašina periodiškai būdavo tarp pačių greičiausių. Malonu matyti pagerėjusį jos realų potencialą. Apibendrinant galiu pasakyti, jog rezultatas galėjo būti ir geresnis, bet kartu jis galėjo būti ir kur kas blogesnis.

– Pirmame rate D. Ricciardo turėjo kontaktą su varžovo mašina – ar tai negalėjo būti techninio gedimo priežastimi?

– Ant jo bolido kažkokie kontakto pėdsakai, bet visa tai – lenktyniniai incidentai, juk kai startuoji iš peletono vidurio, įveikti kelis pirmus posūkius būna be galo sunku. Ant D. Kvyato mašinos ratų taip pat buvo matyti kovos su S. Vetteliu pėdsakai – situacija buvo labai aštri, bet aš nemanau, kad kova vyko pažeidžiant taisykles.

– Nežiūrint į kalbas apie krizę „Formulėje-1“, į Silverstouną susirinko net 140 tūkst. žiūrovų ir lenktynės buvo labai įdomios. Gali būti, kad šiam sportui nereikia jokių esminių permainų?

– Taip, sirgalių čia buvo labai daug, bet manau, kad dėl to, jog važiuoja pasaulio čempionas – britas ir suprantama, kad Lewisas lenktyniauja labai puikiai. Reikia pasistengti, kad tokių varžybų būtų daugiau, kad mašinas valdyti būtų kur kas sunkiau – būtent tokia kryptimi reikia judėti ateityje.

– Jūsų komanda pasiūlė „Formulėje-1“ naudoti vadinamuosius standartinius bolidų dugnus – bet jūsų siūlymas kol kas nesulaukė pritarimo?

– Standartiniai dugnai? Manu, kad galiojantis techninis reglamentas labai griežtai apibrėžia darbą su bolido dugnu, taigi jokio pajudėjimo link standartinio dugno naudojimo idėjos kol kas nėra.

– Tai apie ką kalbama FIA dokumente, priimtame po Strateginės grupės posėdžio? Ten užsimenama, kad svarstomas klausimas apie standartinio dugno sugrąžinimą...

– Vienareikšmiškai, tokio pasiūlymo mūsų komanda neteikė.

– O kokia jūsų pozicija šiuo klausimu, jūs už ar prieš?

– Nemanau, kad tai ką nors esminio duos. Galiausiai, bolido dugnas kainuoja ne tiek jau ir daug, o ta dalis, ties kuria yra variklis ir pavarų dėžė, turi būti unikali.

– O ką galite pasakyti apie istoriją su „Aston Martin“? Ar jūs vedėte kokias nors derybas su „Mercedes“?

– Faktas tas, jog mes turime galiojantį kontraktą su „Infiniti“ ir kontraktą su „Renault“ iki 2016 metų pabaigos. Visos kalbos apie tai, kas gali įvykti po to, kai šios sutartys pasibaigs – ne daugiau nei eilinės spekuliacijos. Praėjusią savaitę visi kalbėjo apie „Ferrari“, šią savaitę kalba apie „Aston Martin“, o kitą savaitę, matyt, visi kalbės apie „Honda“ arba „Lamborghini“. Gandų labai daug, bet mes turime galiojančius kontraktus.

– Anksčiau „Formulės-1“ pilotai reguliariai dalyvaudavo kitose automobilių sporto šakose, o dabar komandos dažniausiai neleidžia jiems to daryti norint išvengti papildomos rizikos. Bet mūsų laikas lenktynės sąlyginai yra saugios, bandymų yra labai mažai – kaip manote, gal pilotams reikėtų leisti dalyvauti dar kur nors, apart „Formulės-1“?

– Aš manau, kad vietoje to, kad jie dalyvautų dar kokiose nors automobilių sporto kategorijose, neturinčiose ryšio su „Formule-1“, galima būtų sugrįžti prie senos idėjos, kuri savo laiku buvo vadinama „ProCar“. Senais laikais pilotai sėsdavo prie absoliučiai vienodų bolidų vairo ir varžydavosi tarpusavyje. Manau, kad žiūrovams ir etapų rengėjams patiktų tokia idėja, juk į tokias lenktynes būtų galima pakviesti ir senosios F-1 pilotų kartos atstovus ir jie galėtų lenktyniauti su dabartiniais pasaulio čempionato dalyviais. Beje, tai nebūtina daryti dabartinių lenktynių savaitgalių formate. Žinoma, tokią idėją reikėtų nuodugniai aptari, tačiau kodėl nepabandžius?