Ir tai – geriausias scenarijus. Blogiausias – šios dvi komandos išnyks šių metų sezonui dar net nepasibaigus.

Siekdama gelbėti F-1 mažąsias ekipas, Tarptautinė automobilių federacija (FIA) šiemet pasiūlė, kad nuo 2015 metų būtų įvestos biudžetų lubos. Tačiau tokiam žingsniui pasipriešino F-1 vadovas Bernie Ecclestone‘as ir tokios komandos kaip „Red Bull“ ir „Ferrari“, kurios per metus išleidžia apie 140 mln. svarų sterlingų.

Dar prieš prasidedant šių metų F-1 sezonui, FIA prezidentas Jeanas Todtas perspėjo, kad „dauguma komandų mirs“, jei nebus imtasi rimtesnių veiksmų, kurie padėtų suvaldyti didžiules išlaidas čempionate.

Nors F-1 vadovai ir pasipriešino biudžeto lubų įvedimui, pasiūlymas, kad jos įsigaliotų artimiausioje ateityje, bus aptartas kitame posėdyje, kuriame dalyvaus ne tik federacijos atstovai, bet ir Strategijos grupė, kurią sudaro didžiųjų F-1 komandų vadovai bei B. Ecclestone‘as.

„Dabartinė situacija verčia rimtai susimąstyti. Kartais, tik nemalonūs įvykiai priverčia pagalvoti apie gresiantį pavojų“, – teigė FIA atstovas.

Po „Caterham“ ir „Marussia“, gali sekti „Sauber“, „Force India“ ir „Lotus“ eilė

Iš čempionato pasitraukus „Caterham“ ir „Marussia“ ekipoms, dėmesys bus nukreiptas į kitas komandas, tokias kaip „Sauber“, „Force India“ ir „Lotus“, kurios taip pat gali prieiti liepto galą.

„Force India“ vadovo pavaduotojas Bobas Fearnley apgailestavo, kad dvi komandos jau atsidūrė ant išnykimo ribos ir tuo pačiu perspėjo, kad artimiausiu metu „Formulę-1“ gali palikti daugiau ekipų.

„Nuo 2010 metų turėjome tris naujas komandas ir visos jos žlugo“, – sakė B. Fearnley. - Įspėjimai apie gresiantį pavojų buvo žinomi nuo pat pradžių. Tik penkių komandų atstovai gali išsakyti savo nuomonę, priimdami svarbius sprendimus F-1. Jei tai tęsis ir toliau, neteksime daugiau ekipų. Jei čempionate būtų įvestos biudžetų lubos ir tolygiai paskirstomas prizinis fondas, galbūt tokios ekipos kaip „Caterham“ ir „Marussia“ toliau sėkmingai tęstų savo veiklą.“

Administratorių rankose atsidūrusi „Marussia“ iki šiol už dalyvavimą F-1 čempionate gaudavo 6 mln. svarų sterlingų. Jei ekipa metus baigs devintoje konstruktorių įskaitos vietoje, jai bus sumokėta 40 mln. svarų sterlingų. Tačiau net ir tai komandos neišgelbės nuo gresiančio išnykimo.

M. Mosley: „Caterham“ ir „Marussia“ – ne paskutinės ekipos, kurios gali išnykti

Buvęs FIA prezidentas Maxas Mosley, praeityje siūlęs įvesti biudžetų lubas, pareiškė, kad F-1 turi būti sustabdytas didžiulis išlaidavimas, priešingu atveju artimiausioje ateityje be „Caterham“ ir „Marussia“ liepto galą prieis daugiau komandų.

„Caterham“ ir „Marussia“ buvo priverstos trauktis. Deja, bet šios komandos greičiausiai bus ne paskutinės“, – sakė buvęs FIA prezidentas M. Mosley. - Nebėra sąžiningos konkurencijos. Didžiausia problema ta, kad didžiosios komandos turi daug daugiau pinigų nei tokios ekipos kaip „Caterham“ ir „Marussia“. Žvelgiant į viską iš sportinės pusės, prizinis fondas turėtų būti paskirstomas tolygiai, o komandoms leista susirasti rėmėjų tiek, kiek tik jos gali. Tokia komanda kaip „Ferrari“ iš rėmėjų visada surinks daugiau pinigų nei „Marussia“. Tačiau, jei prizinis fondas būtų paskirstomas tolygiai, jie visi pradėtų būdami tame pačiame lygyje.“

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.