Italas Moncoje susitiko su Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) vadovu Jeanu Todtu, sporto komercijos teisių valdytoju Bernie Ecclestone'u ir kitais bei aptarė lenktynių pasaulio išlaidų kontrolės ir ateities taisyklių klausimus.

Aerodinamika – neaktuali autogamintojams, televizijai ir žiūrovams

„Norime mažiau išlaidų „Formulėje-1“. Pasakykite man, kodėl turime išleisti didžiulius pinigus darbui visą parą vėjo tunelyje, kad sukurtume mažą sparno plokštelę, kuri yra visiškas nulis žiūrovams, nulis televizijai ir mažiau negu nulis man kaip automobilių gamintojui, nes įprastuose automobiliuose niekuomet to nepanaudosime?“ – pažymėjo L. di Montezemolo, garsėjantis savo priešiškumu aerodinamikos svarbai „Formulėje-1“.

„Ferrari“ F-1 dalyvauja daugiau nei 60 metų. <...> „Ferrari“ liks F-1, jei F-1 liks F-1 ir netaps elektrinių automobilių lenktynėmis ar žaidimais. Turi būti inovacijos ir technologijos, o pinigai išleidžiami pažangiems tyrimams, o ne dalykams, neturintiems nieko bendro su konkurencija.“

„Noriu taisyklių, kurios įgalintų mus išleisti mažiau, nes nemanau, kad įmanoma kontroliuoti konkrečius išlaidų apribojimus. Manau, kad dar visai neseniai kai kas šiuo atžvilgiu sukčiavo. Taigi, man geriau aiškios taisyklės, kurioms esant komandos išleistų mažiau, ypač nebūtiniems žiūrovams ir konkurencijai dalykams.“

„Galbūt reikėtų suteikti daugiau laisvės technologiniams tyrimams (kurie būtų aktualūs ir) įprastų automobilių gamybai bei pagerinti patį šou, nes tai kita problema.“

Vienerios ilgos lenktynės – į dvejas trumpesnes varžybas

L. di Montezemolo nuomone, dabartinės „Formulės-1“ lenktynės yra pernelyg ilgos jaunajai sporto auditorijai, kuriai esą būtų patrauklesnis dviejų trumpesnių varžybų formatas.

„Galvojant apie jaunimą, (dabartinės lenktynės – red. past.) yra per ilgos. Galbūt aš neteisus, tačiau manau, kad turime labai atsargiai pagalvoti, kaip pagerinti F-1 patrauklumą.“

„Pateiksiu jums vieną pavyzdį – jaunimui pusantros valandos yra pernelyg ilgas laiko tarpas, galbūt geriau skelti lenktynes į dvi dalis. Galbūt tai klaida, tačiau turime ką nors sugalvoti, negali viskas visą laiką likti taip pat.“

Technikos ir padangų taupymas – F-1 nenormalu

Be to, italas atkreipė dėmesį į technikos ir padangų taupymo lenktynių metu problematiką.

„Turime imtis naujovių neprarasdami F-1 DNR – technologijų ir inovacijų.Dabar, jei pirmauji likus dešimčiai ratų iki finišo, važiuoji taupydamas padangas, taupydamas variklį, kad nebūtų taip, kad nepasieksi finišo.“

„Tai nėra ekstramali F-1, turime apie tai pagalvoti. Galbūt mes išlaikysime dabartines lenktynes (jų formatą), galbūt ateityje jį pakeisime.“

Lenktynės vasarą – vakarais

L. di Montezemolo paragino „Formulės-1“ lenktynes bent vasarą rengti vakarais, o ne sekmadienio popietę, kai daugelio nėra namuose prie televizijos ekranų.

„Nemanau, kad gerai liepą ir rugpjūti rengti lenktynes antrą po pietų, nes žmonės guli prie jūros ar atostogauja. Futbolo rungtynės prasideda šeštą, septintą ar aštuntą.“