2024-ųjų ralyje draudžiama ant lenktynių dalyvių technikos kabinti ar klijuoti nacionalines vėliavas. Teigiama, kad ši taisyklė priimta dėl saugumo.

Pasak M. Pianos, antradienį prieš 9-ojo etapo startą FIA atstovas pastebėjo, kad ant sunkvežimio durų greta numerio trūksta vairuotojo pavardės.

Paprašyta tai ištaisyti. M. Piana paėmė naują lipduką su savo pavarde ir jį priklijavo, kaip to ir buvo prašoma. Tik greta prancūzo pavardės dar puikavosi ir Prancūzijos vėliavėlė.

Tą jis ir jo „Xtremeplus“ komanda pastebėjo tik vėliau naktį, kai ekipažas grįžo į bivuaką.

Vėliava nepraslydo pro FIA teisėjų akis, ekipažas sulaukė 500 eurų baudos.


Nacionalinės šalių vėliavos lenktynėse yra reglamentuotos FIA ralio kroso čempionato taisyklėse, tačiau Dakaro ralį organizuojanti „Amaury Sport Organization“ (ASO) į savo 2024 m. lenktynių taisyklių knygą įtraukė 6.3 (FIA) ir 6.1.1.3 (FIM) straipsnius, kuriuose valstybių vėliavos yra draudžiamos greta dalyvių pavardžių ant lenktynių technikos.

Tokio draudimo paaiškinimas niekada nebuvo pateiktas, nors, anot „Thecheckeredflag“ svetainės, daugelis mano, kad tai priimta dėl saugumo.

Nors Palestinos ir Izraelio karas yra toli nuo Dakaro šeimininkės Saudo Arabijos, tačiau ASO išreiškė susirūpinimą, kad karinis konfliktas regione gali paskatinti atakas prieš kai kurioms pusėms simpatizuojančius lenktynininkus, o varžybų saugumo valdymas pakankamai sudėtingas milžiniškose dykumose.

2020 m. raliui persikėlus į Saudo Arabiją, iš esmės nebuvo pagrindo kalbėti apie dalyvių saugumą, išskyrus 2022 metais. Prieš Dakaro startą ralio bendruomenę sukrėtė sprogimas, kurių metu buvo sunkiai sužalotas lenktynininkas Philippe'as Boutronas.