Būtent jie neretai diktuoja tempą automobilių įskaitoje ir laimi Dakaro ralio etapus.

Vaidotas Žala buvo vienerių kūdikis, kai Dakaro ralyje (tiesa, motociklų įskaitoje) 1988-aisiais debiutavo prancūzas Stephane’as Peterhanselis.

13-os metų Benediktas Vanagas galėjo vairuoti nebent dviratį, kuomet 1991-aisiais S. Peterhanselis į viršų kėlė savo pirmo laimėto Dakaro ralio trofėjų.

Bėgo dešimtmečiai, keitėsi technologijos, tačiau 56-erių S. Peterhanselis Dakaro ralyje tebėra ypač ryški figūra.

Ir jis jokia išimtis iš taisyklės: ketvirtadienio ralio etapą laimėjęs Carlosas Sainzas pavasarį švęs savo 60-metį.


Šių metų ralio nugalėtojas Nasseras Al-Attiyah taip pat nebėra jaunuolis: prieš daugiau nei metus atšoko savo penkiasdešimtmetį.

Vienoje iš klausimų ir atsakymų sesijų, skirtų komandos gerbėjams, Vaidotas Žala ir jo šturmanas Paulo Fiuza pasidalino prognozėmis apie S. Peterhanselio ir C. Sainzo motyvaciją ir ambicijas Dakare.

„Carlosas, manau, dar kokius penkerius metus bus greitas ir važysis Dakare, tai realu“, – kalbėjo P. Fiuza.

„Esu tikras, ateis S. Peterhanselio triumfo valanda su AUDI, nes jis yra laimėjęs visose diciplinose Dakare: motociklų, automobilių įskaitoje, dabar eilė – AUDI elektromobiliui. Prieš atsisveikidamas su sportu jis “, – įsitikinęs portugalas.

Dėl Sainzo, nežinau, galbūt jis ir 80-ies riedės Dakare, klasikinių automobilių lenktynėse“, – šypsojosi P. Fiuza.

Carlos Sainz
Foto: Imago / Scanpix

„Manau, Carlosas šį vežimą temps ilgiau, jam mašinos arčiau sielos. Peterhanseliui, manau, pats Dakaras prie sielos.

Jei Stephane'as su AUDI laimės kitais ar dar kitais metais Dakarą, manau, baigs savo šį ilgą kelią Dakare“, – spėjo V. Žala.

„Bet gal AUDI neleis?“, – prieštaravo „Teltonika Racing“ komunikacijos veidu tapęs Saulius Jurgelėnas vienoje iš klausimų ir atsakymų sesijų, skirtų komandos gerbėjams.

„Ką reiškia neleis? Manau, ateina tas laikas, kai pinigai nebėra svarus argumentas. Manau, dabar jis važiuoja ne dėl pinigų, o dėl įdomaus projekto – elektra, naujos technologijos, visai kitas automobilis“, – toje pačioje klausimų-atsakymų sesijoje kalbėjo V. Žala.

Stephane Peterhansel
Foto: Imago / Scanpix

„Dakaro ralį dažniausiai laimi 40–55 metų pilotai. Tai rodo, kad, be greičio, jie turi turėti ir milžinišką lenktynių bei gyvenimo patirtį. Žiūrėdamas į šį amžiaus cenzą suprantu, kad dar galiu lenktyniauti apie 15 metų“, – viename interviu prisipažino B. Vanagas.

Jei B. Vanagas sau duoda dar keliolika metų, dešimtmečiu už Benediktą jaunesnis V. Žala greta tokių lenktynininkų kaip C. Sainzas ar S. Peterhanselis atrodo kaip dar patirtį kaupiantis jaunuolis. Tad laiko Dakarui Vaidotas teoriškai turi dar į valias.

Foto: Vytautas Dranginis