Trijulė neslepia, kad didžiausia ambicija – 2022-ųjų metų Dakaro ralyje pasiekti finišą. Tačiau vieno to neužteks, mat norėtųsi važiuoti ir ne viso karavano uodegoje.

„Bandysime tą automobilį kažkiek spausti. Matysime, kaip mums seksis“, – kalbėjo V. Paškevičius.

Jis pasakojo, kad kone dešimtmetį svajojo apie startą Dakaro ralyje su sunkvežimiu, tačiau tik tada, kai pavyko susitarti su „FeshFesh“ komanda, planas pasirodė įgyvendinamas. Skubėti teko ypatingai, mat tik rugsėjo gale paaiškėjo, kad lietuvių ekipažas sunkvežimių įskaitoje – įmanomas.

„Šį automobilį teko pabandyti ir prieš metus, bet tada koronaviruso pandemija buvo gerokai neaiškesnė, bet pavyko susibendrauti su komanda, išbandyti techniką ir beliko laukti gero pasiūlymo“, – kalbėjo V. Paškevičius.

Tiesa, jis neslepia – pritrūko labai nedaug, kad Dakaro ralyje būtų startavęs ne su sunkvežimiu, o svarstytų, kaip atsinaujinti iš Vaidoto Žalos perpirktą „Seat Leon“ visureigį. Gavęs gerą pasiūlymą, suskubo skambinti bičiuliams, ar šie sutiktų sėsti drauge į sunkvežimio kabiną.

„Tomas iš karto pasakė, kad važiuojam, o tada ėmiau greitai ieškoti šturmano. Su Slavomiru pokalbis prasidėjo dėl mano sportinio automobilio, o kai sužinojo, kad renku komandą į Dakarą, jis per porą minučių pasakė, kad nori važiuoti ir paklausė, ar jį imu kartu. Taip ir susibūrė mūsų pradinis ekipažas“, – pasakojo komandos lyderis.

1000 AG monstras

2020 m. Dakaro ralyje lietuvių perimtas sunkvežimis jau dalyvavo, finišą tuomet pasiekė 18-oje vietoje. 2014 m. laidos modelis turi 13 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų variklį, kuris turi daugiau nei 1000 AG ir apie 4500 Nm sukimo momentą, tad 10 tonų svoris tokiai technikai – ne itin baisus. Maksimalus Dakaro sunkvežimiams leidžiamas greitis – 140 km/val., bet V. Paškevičius neslepia, kad šį greitį sunkvežimis pasiekia labai greitai.

Variklis poruojamas su 16 pavarų mechanine pavarų dėže. Tiesa, tai nereiškia, kad norint pagreitėti, vairuotojui teks jungti pavarų dėžę 16 kartų – keturios mechaninės pavaros turi papildomų valdiklių, kuriais galima jas keisti 16 kartų.

„Šiemet papildomai buvo sumontuota naujo tipo variklio galvutė ir naujo tipo turbina, tai leido kilstelėti arklio galias ir, tikimės, tai leis siekti geresnių rezultatų“, – užsiminė V. Paškevičius.

Kaip sakė V. Paškevičius, didžiausias sunkvežimio privalumas – didžiuliai ratai. Juos, beje, pamėginę pakeisti, sakė ekipažas, lenktynininkai tilpo į 5 minučių laiką.

„Galėtume lenktyniauti su „Kamaz“ komanda“, – juokavo V. Paškevičius.

Beje, lenktyniauti ir teks, mat lietuviai startuos tarp pačių pajėgiausių.

„Startuosime galingiausioje klasėje, todėl mūsų varžovai bus visi šios įskaitos ekipažai. „Kamaz“ ar MAZ technika gal ir greita, tačiau dėl įvairių peripetijų kaimynų iš Rytų technikos atsisakėme. „Iveco“, DAF ar kito Vakarų Europos gamintojo technika – brangoka. O „Tatra“ yra savotiškas „darbinis arklys“ – ir pirkimo, ir priežiūros, ir galimo rezultato prasme. Mūsų pasirinktas sunkvežimis yra įveikęs ne vieną Dakarą, 2020 metais juo važiavo ekipažas iš Lenkijos. Tikimės, kad debiutantams jo potencialo turėtų pakakti”, – sakė sportininkas.

Be to, sunkvežimis turi priekinių ir galinių ratų oro valdymo sistemą, tad išlipti į lauką ir keisti slėgio padangose nereikia, tą daro inžinierius, matantis visus parametrus. Be to, „Tatra“ turi nepriklausomą pneumatinę važiuoklę, kurios minkštumą ir eigą galima keisti esant skirtingoms sąlygoms.

Įdomi detalė ir ta, kad sunkvežimis neturi hidraulinių kojų, tad prakirtus ratą smėlynuose lauktų ilgas mosavimas kastuvais. Tiesa, anot ekipažo, ratai prakertami ne taip dažnai, yra net tokių komandų, kurios neprakerta nė vieno rato.

Komanda gali pasidžiaugti, kad testuose, kai V. Paškevičius pirmą kartą sėdo prie sunkvežimio vairo, testinėje trasoje važiuodamas kas kartą vis gerino savo laikus ir jais prilygo Dakaro sunkvežimių klasės lyderiams. Tai, anot ekipažo, rodo, kad potencialas yra tikrai nemažas.

Trasoje pirmajai Lietuvos sunkvežimio komandai pagelbės Čekijos „FeshFesh“ komanda, kuri ateinančių metų Dakare startuos turėdama keturis ekipažus.

Dakaro ralis startuoja 2022-ųjų sausio 1, finišas numatytas sausio 14 d.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)