„Man tai bus visiškai naujas iššūkis, – atvirauja ekipažo pilotas Valdas Valiukevičius. – Esu važiavęs dviejuose raliuose, kuriuose buvo vidutinio greičio rungtys. Tačiau viena yra važiuoti 65 km/val. vidutiniu greičiu kelyje tarp Molėtų ir Anykščių, o kita – dykumoje per smėlio kalnus ir akmenis. Tikrai ne visur bus įmanoma išlaikyti tokį greitį. Nes 65 km/val. „trialo“ trasoje yra neįmanomai didelis greitis. Automobilio pakaba ten gali visiškai išsiardyti.

Kitas dalykas – akmenų ruožuose visuomet gali prakirsti ratą, o smėlynuose – užklimpti. Galima ir pasiklysti. Visais atvejais vidutinis greitis smarkiai mažėja. Pavėlavęs arba pernelyg paskubėjęs į kontrolės punktus, gausi baudos taškų ir krisi į turnyrinės lentelės apačią. O kitą dieną startuosi iš galo, kartu su visais nelaimėliais. Dėl to šiose lenktynėse pirmuoju smuiku grieš šturmanas. Man teks tik paklusti jo komandoms. Na ir, žinoma, viena akimi stebėti, kad jis pats nepasiklystų.“

Ekipažo šturmanui Pauliui Kavaliauskui tai irgi bus didelis iššūkis.

„Visuomet domėjausi Dakaro maratonu, – pasakoja Paulius. – Užpernai važiavau E. Juškausko ekipos palaikymo komandoje, tad viską mačiau iš arti. Kai Valdas Valiukevičius pasiūlė tapti jo šturmanu, ilgai nedvejojau, atsakymas buvo „taip“. Vasarą su Valdu važinėjome po Lietuvos miškus pagal Aido Bubino sudarytas kelio knygas, dalyvavome įvairiose visureigių varžybose, bandėme susigroti kaip ekipažas ir suprasti navigacijos niuansus. Visa tai mums pavyko. Tačiau dykumoje rasti kelią bus kur kas sunkiau nei Varėnos girioje.“

P. Kavaliauskas pasakoja, kad Dakaro ralyje turės tris elektroninius pagalbininkus: du modernius ralio kompiuterius „Teratrip 303 geotrip V5“ ir organizatorių duotą „Tripy“ prietaisą.

Pirmieji du rodo automobilio greitį, vidutinį greitį, bendrą atstumą, atstumus nuo taško iki taško ir pan. Abu šie prietaisai turi papildomus ekranus, kurie bus įrengti vairuotojui patogioje vietoje. „Tripy“ rodys kryptį nuo starto iki finišo, nuo vieno GPS taško iki kito.

Šturmano zonoje yra įrengtas ir klasikinis kompasas. Jis automobilyje likęs gal ir nuo pirmųjų „dakarų“.

„Tad ir mes palikome šį klasikinį, patikimą prietaisą. Vairuotojo zonoje bus įrengti tik minėti ekranėliai. O jis pats turės vienintelį prietaisą – tachometrą, rodantį automobilio variklio darbą. Priekiniame skyde bus dar keletas daviklių, kurie rodys variklio darbo temperatūrą, turbinos slėgį, degalų kiekį ir panašiai“, – pasakojo šturmanas.

„Tikiuosi, kad Paulius susidraugaus su prietaisais, o aš – su automobiliu, – sako Valdas Valiukevičius. – Nuo mūsų abiejų dueto galimybių priklausys Dakaro kūrinio atlikimas. Ar mes būsime įvertinti kaip klausos neturintys lūzeriai, ar kaip puikūs artistai? Atsakymo nežino niekas. Teoriškai turime galimybę užimti bet kurią vietą nuo 1 iki 150. Prioritetą turi šiemet „Classic“ kategorijoje važiavusios ekipos, sukaupusios šiokį tokį patirties bagažą. Be to, ispanai šiemet rengė panašaus pobūdžio ralio reidus. Tad į pirmą trisdešimtuką prasibrauti bus sunku.“

Ekipažas šiuo metu testuoja automobilį, o gruodžio pradžioje jį veš į Marselį, kur bus surengta techninė patikra. Iš šio Prancūzijos uosto automobiliai plauks į Saudo Arabiją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją