Automobilių įskaitoje antrus metus nepavejami buvo „Mini“ bagiai. Carlosas Sainzas buvo neįtikėtinai greitas ir tik dėl navigacijos klaidų atsiliko nuo komandos bendražygio Stephane'o Peterhanselio, kuris iškovojo 14-ąją pergalę savo įspūdingoje karjeroje.

Toyota Gazoo Racing“ lyderis Nasseras Al-Attiyah bandė kovoti su bagiais, tačiau visų katariečio pastangų rezultatas įveikus visus greičio ruožus – 14 minučių deficitas. Jis nebetikti, kad gali įveikti aiškų pranašumą turinčius varžovus ir netgi paskelbė, kad negrįš į Dakarą, jei nebus pakeistos taisyklės.

2021 metų ralio maratone organizatoriai konkurencingiausios automobilių klasės T1 maksimalų leistiną greitį apribojo iki 180 km/val. Daugiau pakeitimų įvesta nebuvo, todėl bagiai ir toliau turėjo didesnius ratus, iš kabinos valdomą slėgio reguliavimo sistemą ir didesnę pakabos eigą.

Iškreipta konkurencija

B. Vanagas paaiškino, kad aukštesnio profilio bagių padangos turi didesnę smūgių slopinimo zoną tarp kelio dangos ir ratlankio. Šis skirtumas itin pasijuto per pastaruosius du Saudo Arabijoje vykusius Dakarus, kurių greičio ruožuose buvo kaip niekad daug akmenų.

„Išryškėjo nelygybė tarp viena ašimi varomų bagių ir keturiais ratais varomų automobilių. Kažkas netgi paskaičiavo, kad visureigiai šiame Dakare padangas prakirsdavo keturis kartus dažniau. Juos keisdami ekipažai kiekvieną kartą prarasdavo daug laiko“, – aiškino lenktynininkas.

Visureigiams pagal techninį reglamentą naudojami 16 colių ratlankiai su 245 milimetrų pločio ir 196 milimetrų aukščio (245/80 R16) padangomis, o bagiams numatytos ant 17 colių ratlankių montuojamos amerikietiško (37/12,5 R17) žymėjimo 318 milimetrų pločio ir 254 milimetrų aukščio padangos.

„Mūsų visureigių ratukai šalia bagių ratų tikrai atrodė kaip žaisliniai“, – juokavo B. Vanagas.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Įtakos turėjo ir tai, kad visi automobilių ekipažai galėjo vežtis ne daugiau kaip tris atsarginius ratus, todėl netekę vieno ar dviejų toliau link finišo važiuodavo priverstinai sumažinę tempą.

„Tai iškreipė konkurenciją, tačiau tiek Dakaro organizatoriai, tiek Tarptautinė automobilių sporto federacija FIA jau atkreipė dėmesį ir iki kito ralio maratono turėtų būti priimti kažkokie sprendimai“, – komentavo B. Vanagas.

Visi sugrįš prie visureigių

B. Vanagas taip pat priminė apie FIA sprendimą nuo 2023 metų bagiais leisti važiuoti tik neprioritetiniams vairuotojams. Taip šie lengvi sportiniai automobiliai ir vėl bus naudojami taip, kaip buvo sumanyta iš pradžių – juos rinksis mažesnius biudžetus turinčios privačios komandos.

„Visos gamyklinės komandos anksčiau ar vėliau privalės dalyvauti su keturiais ratais varomais aprūpinta technika. Gudravimas buvo perprastas ir galiausiai viskas turėtų grįžti į senąsias vėžes“, – kalbėjo lenktynininkas.

Foto: Vytautas Pilkauskas

„Prodrive Hunter“ prototipai plačiau žinomi BRX pavadinimu tapo pirmaisiais modernių laikų Dakaro automobiliais, kuriuose buvo sumontuoti benzininiai varikliai su turbinomis. B. Vanagas prognozuoja, kad kol bus tobulinamos alternatyvios energijos pavaros, toks pereinamasis etapas laukia ir „Toyota Gazoo Racing“ komandos.

„Labai tikėtina, kad kitais metais ir „Toyota“ pradės naudoti benzininius variklius su turbokompresoriais. Jie bus lengvesni, efektyvesni ir naudos mažiau degalų“, – prognozavo sportininkas.