Dramatiškoje finalinio etapo kovoje iki paskutiniojo kilometro B. Vanagui nepavyko aplenkti po ketvirtadienio rokiruotės 11-ąją automobilių įskaitos vietą užėmusio Christiano Lavieille'o. Galutinėje įskaitoje lietuvis nuo varžovo atsiliko 11 minučių.

Patikrino komandos galimybes

Po finišo sumušęs kumščiais su aplinkiniais B. Vanagas pasidžiaugė tuo, kad šių metų Dakaras pagaliau baigėsi. Anot jo, tai nebuvo lengviausias ralio maratonas, tačiau jis dar kartą patikrino komandos galimybes, rašoma komandos pranešime spaudai.

„Tiesą pasakius, šiaip džiaugiuosi, nebuvo čia pats lengviausias mūsų Dakaras. Automobilis buvo labai patikimas ir mūsų nė karto nepavedė. Tai buvo devintas mūsų Dakaras arba devintoji galimybė pasiekti dar geresnį rezultatą“, – kalbėjo lenktynininkas pridurdamas, kad tikroji patirtis ateis vėliau – kai po ilgesnio laiko susigulės mintys.

„Toyota Gazoo Racing Hilux“ ir paskutiniame etape neteko vieno iš atsarginių ratų. Akmeningos dangos išvargintas B. Vanagas pastebėjo, kad toks važiavimas nėra tikras automobilių sportas, tačiau pripažino, kad sąlygos visiems buvo vienodos.

„Nežinau, turbūt reikės susitarti su kitais lietuviais ir paprašyti organizatorių, kad kitais metais neduotų tiek daug akmenų“, – juokavo jis.

F. Palmeiro vertinimu, šis Dakaras buvo itin sudėtingas ir nestokojo navigacijos iššūkių. Šturmanas pažymėjo, kad kartais net ir kovojant iki galo nepavyksta pasiekti norimo rezultato.

Ekipažas po finišo pasuko link iškilmingos podiumo ceremonijos, po kurios visa technika bus ruošiama transportavimui laivais. Šeštadienį, sausio 16-ąją, „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos užsakytu lėktuvu visi lietuviai parskris į Vilnių.

Kas nugalėjo šiais metais?


Stephane'ui Peterhanseliui paskutiniame etape tereikėjo neiššvaistyti prieš „Toyota Gazoo Racing“ lyderį Nasserą Al-Attiyah turėtos 15 minučių persvaros. „X-Raid Mini“ bagį vairuojančiam prancūzui tai buvo nesudėtinga užduotis, o pergalė 2021 metų Dakare šiam lenktynininkui jau 14-oji.

N. Al-Attiyah šiais metais laimėjo 6 iš 11 greičio ruožų, tačiau 2021-aisiais jis pakartojo praėjusių metų scenarijų ir bendroje automobilių įskaitoje užėmė antrąją vietą. Trečias liko kitas „X-Raid Mini“ atstovas Carlosas Sainzas. Nuo karšto būdo ispano šiais metais kliuvo netgi lenktynių organizatoriams.

„Original by Motul“ arba be pagalbos besivaržančių vienišių klasėje nugalėtoju tapo Arūnas Gelažninkas. Prieš lemiamą etapą artimiausią lietuvis nuo artimiausio varžovo buvo nutolęs daugiau nei 1 val.

Visiškai kitokia situacija susiklostė bendroje motociklų įskaitoje, kurios nugalėtojas nebuvo aiškus iki paskutiniojo greičio ruožo finišo. Galiausiai antrąją pergalę iš eilės „Honda“ komandai iškovojo argentinietis Kevinas Benavidesas. Tarp keturračiais lenktyniavusių sportininkų greičiausias buvo Manuelis Andujaras su „Yamaha“.

Sunkvežimių įskaitoje niekas nepasipriešino visas tris pirmąsias vietas užėmusiai „Kamaz“ komandai. Joje tarpusavio lenktynes laimėjo Dmitrijus Sotnikovas.

Paskutinis kantrybės išbandymas


43-iojo ralio maratono dalyvius nuo išsvajotojo iškilmingo finišo paskutinę dieną dar skyrė 447 kilometrai, įskaitant 200 kilometrų greičio ruožą. Akmeningi kietos dangos ruožai, smėlis ir kopos iš lenktynininkų pareikalavo visų ištvermės likučių.

Apsukę didžiulį 8000 kilometrų ratą Saudo Arabijoje ir vėl grįžę į Džedą sportininkai finišo liniją kirto šalia Raudonosios jūros. Dakaro veteranams šis vaizdas priminė laikus, kai varžybos baigdavosi šalia Rožinio ežero Senegale.