Daugiausiai išlaidų laukia tuomet, jei keisti prireikia stambiausius automobilio mazgus. Dėl šios priežasties juos stengiamasi remontuoti, sako Mantas Požeckas, „Kreda“ komandos mechanikas.

Geriausias pavyzdys – pavarų dėžė. Jos remontas komandos turimam „Toyota Hilux Overdrive“ bolidui kainuoja 3-6 tūkst. eurų. Jeigu reikėtų naujos, tektų pakloti kelis kartus didesnę sumą – 29 840 eurų. Verta pastebėti, kad automobilis – 2012 m. laidos, naujesniam modeliui kainos – gerokai didesnės.

Tokia padėtis ir su varikliu: stengiamasi jį remontuoti ir ne tik dėl to, kad variklio keitimas Dakaro ralyje automobilių klasėje reikštų 50 valandų baudos. Nežavi ir kainos už naują automobilio mazgą: už tokį motorą, koks stovi A. Juknevičiaus bolide – V8 formos 330 AG ir 520 Nm – reikėtų pakloti 35 tūkst. eurų.

Problemų Dakaro ekipažai turėjo ir su reduktoriais, kai kuriems netgi prisireikė šiuos keisti. Kaip pasakojo M. Požeckas, sumos, kurias tenka sumokėti už šiuos mazgus, apvalios: priekinis reduktorius „Kredos“ ekipažo bolidui kainuoja 10915 eurų, galinis dar daugiau – 16985 eurus.

Kiti automobilio mazgai kainuoja mažiau, tačiau sumos – vis tiek apvalios. Pavyzdžiui, pusašiai, kurie Dakaro bolide yra keturi, turėtų būti keičiami kas kiekvieną Dakaro ralį. Vieno pusašio kaina – 2850 eurai.

Vieną Dakaro ralį atlaiko ir kardaniniai velenai: priekinis kainuoja 1175 eurus, o galinis – 1235 eurus.

Sankabos komplektas kainuoja 1280 eurus, o pastaroji, jeigu yra susidėvėjusi, dažniausiai keičiama per Dakaro ralio vidurį, per laisvadienį. Gamyklinės komandos sankabą keičia ir prieš Dakaro ralio maratoną ir po jo. Sankabos cilindras, jei šį prireiktų keisti, kainuoja 495 eurus.

Nepigu keisti ir amortizatorius, tačiau šie, ramina M. Požeckas, yra remontuojami. Visgi vienas naujas amortizatorius kainuoja 3150 eurų, o pastarųjų – net aštuoni. Jeigu amortizatorius pažeidžiamas varžybų metu, jis keičiamas nauju, o vėliau pažeistasis vežamas remontui.

Stabdžių trinkelės – paklausus daiktas Dakaro ralyje. Per varžybas sunaudojami net keli komplektai, kurių vienas kainuoja 535 eurus. Be to, dažnai tenka keisti ir stabdžių diskus. Mažiausiai, sako M. Požeckas, per Dakaro ralį sunaudojami šeši nauji diskai, kurių vienas kainuoja 365 eurus. Dažnai tenka keisti ir pusašio šarnyrų gumas, mat šios važiuojant per akmenynus, krūmus ir smėlį neretai įplyšta. Viena tokia guma kainuoja 155 eurus.

Apvalią sumą tenka pakloti už stabdžių apkabas: viena tokia kainuoja 1425 eurus. Po didesnių smūgių linksta automobilio šakės, tad, pavyzdžiui, apatinė šakė atsieina 1250 eurų už vienetą. Važiuojant akmenynais kenčia ir šarnyrai: apatinio kaina siekia 1190 eurų, viršutinio – 1315 eurų.

Brangi dalis yra ir vairo kolonėlė. Pavyzdžiui, „Kredos“ ekipažas per šį Dakaro ralį vieną kartą šį mazgą jau keitė. Vairo kolonėlė kainuoja 4315 eurų. Vairo stiprintuvo siurblys papildomai kainuoja 1085 eurus.

Ekipažo mechanikams teko šį Dakaro ralį keisti ir du degalų siurblius. Vienas kainuoja 295 eurus.

Nemenką išlaidų dalį sudaro automobiliui skirtos padangos ir ratlankiai. „Kredos“ ekipažui viena padanga kainuoja 485 eurus, o padangų raliui reikia bent 30. Nukenčia ne tik padangos, bet ir ratlankiai – vienas kainuoja 225 eurus, o per Dakaro ralį išmesti tenka 10-15 ratlankių.