Vaikinas kasdien sėda prie milžiniško, tris varomas ašis turinčio, MAN vairo. Jo užduotis – įrangos pilną sunkvežimį saugiai nuvairuoti nuo vieno bivako iki kito. O laisvu laiku A. Žitkevičius ranką prideda ir prie kitų darbų, kuriuos reikia padaryti.

A. Žitkevičius pasakoja, kad per kelerius metus spėjo apvažiuoti daugiau nei 10 didelių ištvermės varžybų, tokių, kaip Maroko ar Kazachstano ralis. O Dakare jo istorija prasidėjo 2017-ais metais, kai vaikinas sėdo prie Antano Juknevičiaus „Kreda“ ekipažui priklausančio sunkvežimio, vežančio detales ir mechanikus, vairo.

Lietuvis neslepia, kad per A. Juknevičių atėjo ir pažintys, atnešusios net trejų metų sutartį su „Polaris“ atstovais. Iš pradžių A. Žitkevičius susipažino su Europos „Polaris“ atstovais, o šie papasakojo, kad gamykla JAV turi planų startuoti 2021-ųjų Dakaro ralyje ir jiems reikėtų pagalbinio sunkvežimio. Tokio, kokį vaikinas ir turėjo.

„Amerikiečiai ieškojo komandai atsistuojančio sunkvežimio, vadinamojo 6x6, aš tokį turėjau ir sutikau jiems išnuomoti. Iš karto pasirašėme trijų metų sutartį, – pasakoja A. Žitkevičius. – Be to, jie pasiūlė man tą sunkvežimį vairuoti, o aš sutikau.“

Andrius Žitkevičius ir "Polaris"
Foto: Dina Sergijenko

Milijoninis biudžetas


Vaikinas neslepia, kad suviliojo ne tik atlyginimas, apie kurį jis neatvirauja, bet ir galimybė iš arti pamatyti, kaip dirba gamyklinė komanda, kurios biudžetų privačios komandos greičiausiai nė nesapnuoja. Ko verta viena tai, kad kai prireikė sunkvežimiui įrangos, viskas buvo nupirkta tiesiog naujai.

„Komandos biudžetas šiems metams – 3 milijonai JAV dolerių. Tai nesulyginamai didesnė suma nei kad turi privačios komandos. Amerikiečiai turi ambicingą tikslą – aplenkti amžinus konkurentus „Can-Am“, taip pat gamyklinę komandą, ir užlipti ant nugalėtojų podiumo“, – pasakoja lietuvis.

Dideli užmojai atsispindi komandos pasirengime. Paskui „Polaris“ iš bivako į bivaką keliauja tris pagalbiniai sunkvežimiai, be to, yra dar vienas ispanų, su kuriais pasirašyta sutartis dėl gelbėjimo darbų – jei kažkas bagiams nutinka greičio ruože.

Tiesa, daugiau nei 30 žmonių komanda rūpinasi dviem lenktynių bolidais, kuriuos vairuoja vyras ir žmona. Ir jau Dakaro ralio pradžioje vienam iš ekipažų nepasisekė.

Vienas vairuotojų ganėtinai pavojingai šoko nuo kopos ir taip trenkėsi į žemę, kad lūžo abu priekiniai bagio ratai. Kadangi čia padėti pagalbinis sunkvežimis nebegalėjo, į greičio ruožą gelbėti pilotų iškeliavo A. Žitkevičius, kurio vairuojamame sunkvežimyje buvo visos bolidui reikalingos detalės.

„Išvilkome ekipažą iš trasos, suremontavome. Deja, grįžti į bendrą įskaitą jis jau nebegalėjo, todėl dabar lenktyniauja „Dakar Experience“ kategorijoje“, – prisimena pašnekovas.

Trūksta tik masažisto

Be trijų komandą aptarnaujančių sunkvežimių, amerikiečių „Polaris“ į Saudo Arabiją atsivežė biurą ant ratų, kuriame dienas leidžia komandos vadovai ir pagrindiniai inžinieriai. Be to, yra trys nameliai ant ratų, kuriuose ilsisi pilotai ir kiti komandos nariai. Galop, stovi kelios palapinės, kur miega mechanikai.

Ir tai dar ne viskas. A. Žitkevičiui priklausančiame sunkvežimyje stovi skalbimo mašina, kurioje skalbiami visi komandų drabužiai, kitame – įrengta virtuvė.

„Turime du virėjus, kurie gamina maistą visai komandai, mat amerikiečiai ne itin mėgsta vietinį maistą. O jeigu kažkas neskanu ar netinka, visada galima nueiti į bivako valgyklą“, – vardija pašnekovas, pajuokavęs, kad komandai trūksta tik masažisto.

Kaip amerikiečiams seksis šių metų Dakaro ralis – dar neaišku, tačiau žinia viena, kol kas į lyderių gretas jie nepapuola. Kaip pasakojo A. Žitkevičius, jie neįvertino ir to, kad šias varžybas lydi milžiniškas nuovargis.

„Jie turi ištvermės varžybų savo šalyje, tačiau jos trunka dieną ar dvi. Tad Dakare jie pavažiavo porą dienų ir jau yra stipriai pavargę, o prieš akis dar tūkstančiai kilometrų. Nuovargis ir miego trūkumas tikrai matyti jų veiduose“, – kalba A. Žitkevičius.