Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis po antrojo greičio ruožo neslėpė džiaugsmo: tokių trasų jie laukė dar praėjusiais metais, tad šiemet – džiaugsmas dvigubas. Pirmiausia smagu dėl neblogo kopų masyvo, kadangi smėlio Dakaro pankais pramintas ekipažas išsiilgęs. Tačiau diena anaiptol nebuvo lengva: iš 72-os pozicijos startavusi komanda turėjo lenkti daugybę sunkvežimių, bagių, lėtesnių automobilių ekipažų.

Vienas tokių lenkimų, pasirodo, galėjo būti lemtingu. Tačiau tą ekipažas sužinojo tik atidavę savo ralio bolidą mechanikams.

„Tokie lenkimai – labai daug rizikos. Ir viena iš rizikos – va, – pasakojo A. Juknevičius, rodydamas ne tik sulankstytą, bet ir trūkusią automobilio priekinę apatinę šakę. – Nesakau, kad galbūt būtume pabaigę Dakarą, bet bet kokį rezultatą jau būtume galėję palaidoti.“

Pasirodo, kad šakę ekipažas sulankstė lenkdami lėtesnį bagį ir kaip reikiant vožęsi į akmenį. Šakė linko ir įtrūko, o jeigu būtų lūžusi, anot pašnekovo, rezultatas būtų turėjęs daugybę pasekmių.

„Būtų išsinėręs pusašis, greičiausiai būtų susilanksčiusi ir traukė, būtų visas ratas nuėjęs ilgam. Būtų reikalų jau nebe valandai ar dviem“, – sakė pašnekovas.

Nesaugių lenkimų pasekmes A. Juknevičius pamatė tik grįžęs pas mechanikus. Radinys buvo paskutinis lašas kantrybės taurėje.

„Iš karto nuėjau ne į dušą ar nusiimti kombinezono, o pas teisėjus. Pasakiau, kad mes turime galimybę triskart pasinaudoti „jokerio“ teise ir norime pirmą kartą ja pasinaudoti, – kalbėjo pilotas, kol kas dar nežinantis, ar jo prašymas repozicionuoti ekipažą ir kilstelėti pozicijomis aukščiau bus įgyvendintas. – Vakar ta teise pasinaudojo Benediktas Vanagas, manau, mums irgi būtų buvę protingiau ja pasinaudoti dar vakar. Bet nežinojau, kad mus taip toli numes į galą.“

Anot piloto, važiuoti taip, kaip važiuojama dabar – pernelyg pavojinga, mat per 15-20 minučių trasoje ekipažas aplenkia 3-4 automobilius, o tai – pavojus ir tiems, kas lenkia, ir tiems, kuriuos lenkia.

Galėjo likti ir be variklio

Kaip pasakojo A. Juknevičius, būtent po smūgio į akmenis nustojo veikti degalų siurbliai.

„Ir dar prastovėjome 6-7 minutes, kol aiškinomės, kas galėjo nutikti. Kol kas nėra aiški to priežastis, bet abu siurbliai keičiami naujais. Ir mūsų kompiuterio duomenys yra nunešti „South Racing“ inžinieriams, kurie pasižiūrės, kokias klaidas užfiksavo įrenginys ir dėl ko nustojo veikti abu siurbliai“, – pasakojo lenktynininkas.

Didžiausią nerimą kelia tai, kad sugedo abu siurbliai iš karto. Mat įprastai turėtų būti taip, jog nustojus veikti vienam siurbliui turėtų veikti antrasis, tačiau neveikė ir šis. Įtarimų, kodėl taip nutiko, neturi nei komandos mechanikai, nei A. Juknevičius.

„Mes turime turėti mažiausiai penkių barų spaudimą tam, kad variklis normaliai veiktų. Jeigu spaudimas mažesnis, degalų mišinys per liesas ir mes paprasčiausiai galime užkalti variklį. Tai šakė – mažiausias reikalas, mes šiandien galėjome išvis likti be variklio. Bet mums pasisekė, nes įjungiau abu siurblius, jie sudarė 4 barų spaudimą ir su tokiu spaudimu mes ir finišavome“, – kalbėjo lenktynininkas.

Išlindo ir ankstesnės bėdos

Praėjusiais metais „Kreda“ ekipažas turėjo ir dar vieną bėdą: išvažiavus į kopas imdavo kaisti variklis.

„Kaito ir šiandien variklis, dukart. Bet ne kritiniais momentais, – pripažino A. Juknevičius, pasvarstęs, kad galbūt kaitimą lėmė ne ta pati problema, kuri buvo praėjusiais metais. – Manome, kad galbūt buvo per daug užsinešęs radiatorius.“

Kaip pasakojo A. Juknevičius, variklis kaisti imdavo ne tada, kada sunkiausi momentai, tenka važiuoti per kopas žemomis pavaromis, o ten, kur ilgos tiesės ir didelis greitis.

„Tik pavažiuoji taip, pasiekiam savo maksimalų greitį – 170 km/val., ir iš karto pradeda variklis kaisti, turime stabdytis, atleisti“, – sakė sportininkas.