„Neslėpsiu, reikėjo ir šiemet vieną kitą žodelį pasakyti, bet šį kartą Darius kažkaip greitai pasidavė, – juokėsi A. Juknevičius, patikinęs, kad ilgamečio KREDA komandos navigatoriaus dar vienam Dakarui ilgai įkalbinėti nereikėjo: – Dariaus svarbą mūsų komandai esu pabrėžęs ne vieną kartą. Mes labai gerai sutariame, o ir tas pankiškas požiūris į svarbiausius dalykus panašus, todėl ir esame puiki komanda.“

Jau 12-ajam savo Dakarui besirengiančio A. Juknevičiaus teigimu, keturi Dakarai kartu kiekvienam ekipažui – neįkainojama patirtis. Per tiek laiko abu komandos nariai išmoksta vienas kitą suprasti iš pusės žodžio, susidirba ir susikuria tinkamą mikroklimatą, kuris padeda siekti ir tikėtis aukštesnių rezultatų.

Komandos planus sumaišė pandemija

2020-ųjų Dakaro pabaigoje KREDA tandemas užbaigė su trenksmu, paskelbdamas savo planus startuoti sudėtingiausiame pasaulio taurės varžybų etape – „Abu Dhabi Desert Challenge“. Antruoju Dakaru vadinamos varžybos kasmet vyksta aukščiausiose „Empty Quater“ kopose Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Komandos planus artėjant varžyboms trumpam buvo sumaišiusi D. Vaičiulio patirta peties trauma. Visgi, neišskiriamasis pankų duetas nusprendė pateisinti savo vardą ir pamainos Dariui neieškoti, o verčiau jau kopas šturmuoti „trimis rankomis ir dviem gerai vieną kitą suprantančiomis galvomis“. Deja, dėl COVID-19 pandemijos visi pasaulio taurės etapai buvo atšaukti.

Navigatorius jaučiasi pasiruošęs

Artėjant kitų metų Dakarui, Darius Vaičiulis išsklaidė visas abejones dėl savo sveikatos būklės ir tikino esantis visiškai pasiruošęs.

„Fiziškai šiam Dakarui tikrai būsiu pasirengęs geriau nei bet kada. Operacija buvo sėkminga, todėl padangas galėsiu kilnoti viena ranka, – šmaikštavo D. Vaičiulis. – Reabilitaciją pradėjau kaip tik tada kai prasidėjo pirmasis karantinas, todėl teko sportuoti savarankiškai, bet dabar jaučiuosi visiškai sveikas ir pilnai pasirengęs rimtai padirbėti.“

Kopų Dakare nesitiki

Gilindamasi į preliminarią organizatorių pateiktų informaciją apie kitų metų Dakaro trasas, KREDA komanda jau pradėjo studijuoti žemėlapius ir nors žadama, kad naujasis maršrutas tikrai nesikartos, jau dabar panašu, kad kopomis patyręs ekipažas džiaugtis negalės.

„Aš manau, kad jei trasa bus tokia kaip pernai tai kopų tikrai nebus, nes organizatoriai jų vengia dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, jiems brangu lįsti į tokias teritorijas, smarkiai pabrangsta logistika, sunkiau užtikrinti saugumą. Antra, didžioji dalis prioriteto sąrašo lenktynininkų Dakare atėję iš klasikinio ralio ir kopų nemėgsta. Atsinešdami didelius pinigus jie netgi taiko spaudimą organizatoriams neįtraukti jų į trasos žemėlapį“, – teigė KREDA komandos pilotas.

Kopų ekspertu dažnai vadinamas A. Juknevičius paaiškino, kad kopomis negalima vadinti akmenuotų uolų apipustytų smėliu, kokios dažnai pasitaikė praėjusių metų lenktynėse. Tikra kopa, tai supustytas smėlio „piltuvas“ susidaręs ant kietos plokštumos. Dažniausiai kopos yra judančios. Jų aukštis yra matuojamas nuo kietosios dalies iki viršūnės.

Treniruosis vietinėmis sąlygomis

Pasiruošimas sunkiausiam ralio maratonui KREDA komandoje jau vyksta visu pajėgumu. Gruodžio pradžioje ekipažas kartu su mechanikais vyksta į Dubajų, kur ketina ne tik išbandyti ilgai nematyto automobilio būklę, bet ir rimtai pasitreniruoti.

„Automobilio nelietėme daugiau nei pusmetį, tad nuvykę į vietą tikimės gerai jį „prakratyti“ ir įsitikinti, kad jis bus visiškai paruoštas Dakarui. Tuo pačiu, esame pasiruošę ir rimtoms treniruotėms. Norime atgaivinti ir visus lenktyninius įgūdžius: vairavimo, krypties laikymo, tarpusavio komunikacijos, nes dažnai Dakare įsibėgėdavome tik kokią trečią dieną. Šį kartą viskas dar bus šviežia, o tai tikrai pasitarnaus lenktynių trasoje“, – teigė pankų duetas.

2021-ųjų Dakaro ralis sausio 3-15 dienomis antrą kartą vyks Saudo Arabijoje. KREDA komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs ir visus savo 10 Dakarų finišavęs sportininkas iš Lietuvos. Lenktynininkas tris kartus pagerino Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-aisiais A. Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.