Pirmasis Dakaro ralis, pasibaigęs vos prieš savaitę, buvo rengiamas tik Saudo Arabijoje – toks buvo kontraktas. Tačiau dabar ASO atstovų rankos atrištos ir organizacija gali į maršrutą įtraukti ir daugiau šalių.

Ralio vadovas Davidas Castera, pernai dar tik svarstęs galimybę surengti lenktynes Viduriniuosiuose Rytuose arba Afrikoje, prisipažino, kad dar vienos valstybės, kurioje galėtų vykti ralis, paieškos suaktyvėjo būtent po sėkmingo šių metų renginio. Istoriškai, nuo pat atsiradimo 1978 metais, Dakaro ralis visuomet vykdavo keliose šalyse. Vienintelė išimtis buvo 2019-ųjų Dakaras, nusidriekęs tik Peru platybėmis.

„Manau, kad mes pamėginsime į maršrutą pridėti dar vieną šalį. Tačiau ta linkme dar nieko pernelyg nenuveikėme, mat pirmiausia turėjome užbaigti pirmąjį ralį. Dabar, kai ralis baigtas, turėsime dirbti itin sparčiai. Žinoma, Saudo Arabija išliks, tačiau tikrai bus ir dar viena šalis“, – kalbėjo D. Castera.

Turi net kelis variantus

Kokią šalį ruošiasi rinktis ASO, neatskleidžiama, konkrečių valstybių neįvardijo ir D. Castera. Visgi manoma, kad Egiptas ir Jordanija – abi šalys, turinčios bendrą sieną su Saudo Arabija – yra realiausios kandidatės Dakaro ralio plėtrai. D. Castera užsiminė, kad ASO jau turėjo pašnekesių su Egipto ir Jordanijos atstovais.

Nepriklausomų žurnalistų komanda „iGo2Dakar“ pasakojo dar daugiau: tarp svarstomų kandidačių yra ir Jungtiniai Arabų Emyratai, šalia kurių pasienio šiemet buvo įrengtas izoliuotas Dakaro dalyvių bivakas, prasidėjus maratono dienoms. Be to, pasak jų, į Dakaro ralį akylai žvalgosi ir greta esantis Omanas.

Jeigu į Dakaro ralio kelio knygas būtų įtrauktas Egiptas, visas karavanas turėtų kirsti Akabos įlanką arba Raudonąją jūrą, mat keliaujant sausuma, tektų kirsti ir Izraelio sieną. Visgi Egiptas jau turi ankstesnių Dakaro ralių patirties: Kaire Dakaras finišavo 2000-aisiais, o Šarm el Šeiche ralio reido maratonas baigėsi 2003 metais.

Oficialu: 2021 m. Dakaras bus per dvi valstybes
Foto: iGo2Dakar nuotr.

Planuoja pokyčius

Šiemet išaugęs vidutinis ralio greitis sulaukė nemažai teigiamų atsiliepimų iš lenktynininkų. Stephane'as Peterhanselis patikino, kad Dakaro ralis atgavo „Afrikos dvasią“ – šis žemynas laikomas ralio „namais“.

Nemažas pokytis buvo įgyvendintas ir kalbant apie navigavimą, mat iš 12 renginio dienų, net šešias kelio knygos buvo išdalijamos prieš pat startą.

D. Castera pripažįsta, kad ralis išties buvo greitas, ypač antroji jo pusė, ir užsimena, kad norėtų pritaikyti ralio maršrutą pokyčiams, kurie laukia ateityje.

„Tikrai atsižvelgsime į lenktynininkų nuomonę, ne tik į mano. Puikiai suprantu, kad turime pasitempti, tą pamačiau labai greitai“, – kalbėjo jis.

Oficialu: 2021 m. Dakaras bus per dvi valstybes
Foto: iGo2Dakar nuotr.

Anot D. Casteros, yra nemažai dalykų, kuriuos, kalbant apie greičio ruožus, reikia tobulinti. Ypač, pabrėžė jis, turint mintyje antrosios ralio pusės greičio ruožus.

„Buvome pernelyg greiti šioje didžiulėje dykumoje. Jei būtume dar šiek tiek padirbėję, būtų išlaikyta pusiausvyra, kurios antrąją ralio pusę ir pritrūko“, – neslėpė jis.

Lietuviai tikisi naujovių

Apie pokyčių reikalingumą kalbėjo ir Lietuvos lenktynininkai, pastebi „iGo2Dakar“ komanda. Žinias iš Dakaro visai Lietuvai transliavę Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius neslėpė, kad šių metų renginys buvo kupinas apribojimų ir draudimų.

„Dauguma fotografų buvo nepatenkinti nurodymais, kur galima, o kur negalima, fotografuoti, prasti buvo ir organizatorių parinkti fotografavimo taškai – važiuoji kelis šimtus kilometrų, o viskas, ką gauni – neišvaizdi dykynė“ – kalbėjo A. Laucius.

Jam pritarė ir M. Plukys. Anot „iGo2Dakar“ bendraįkūrėjo, buvo netgi uždrausta važiuoti į starto ir finišo taškus.

Oficialu: 2021 m. Dakaras bus per dvi valstybes
Foto: iGo2Dakar nuotr.

„Negana to, turėjome draudimą rengti tiesiogines transliacijas į „Facebook“, tačiau atsakymo, kodėl tokia tvarka, nesulaukėme. Tokie dalykai buvo tikrai nemenkas iššūkis visiems – ir nepriklausomiems žurnalistams, ir lenktynininkų medijos komandoms, kurios turėjo įsipareigojimų partneriams“, – akcentavo M. Plukys.

Pokyčių norėtų ir Lietuvos lenktynininkai. „Kredos“ ekipažas, Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, akcentavo, kad nors šiemet buvo žadėta daug smėlio, smarkiai trūko kopų sekcijų. Benediktas Vanagas, „Inbank team Pitlane“ pilotas, pabrėžė, kad prabėgęs Dakaras jam buvo įdomus, tačiau antro tokio paties įveikti jis nesiveržtų. Apie tą patį kalbėjo ir Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ ekipažas, nustebęs, kad net ten, kur organizatoriai žadėdavo smėlio sekcijas, laukė akmenų ruožai.