Lietuviai, vadinami perspektyviausiais Dakaro ralio naujokais, šeštojo greičio ruožo neužbaigė: užsiliepsnojo jų automobilio variklis ir į bivaką bolidas buvo partemptas. Nepaisant to, per parą „Toyota“ visureigį vėl pavyko priversti veikti, o ralio techninės komisijos pasiklausus, ar galima važiuoti, ši sutiko.

Tiesa, tolesnes lenktynes E. Juškauskas ir A. Paliukėnas tęs nebe bendroje automobilių klasės įskaitoje, o ypatingoje, pavadintoje „Dakar Experience“.

Norintiems sukaupti patirties

„Vadinamoji „Joker“ teisė yra ganėtinai nauja taisyklė Dakaro ralyje, atsiradusi todėl, kad norėjome šiek tiek padėti varžybų naujokams“ – „iGo2Dakar“ komandai, Saudo Arabijoje stebinčiai Dakaro ralį iš arti, pasakojo vienas iš varžybų teisėjų, pabrėžęs, kad šia teise naudotis vadinamieji „Elito“ vairuotojai negali.

Pastariesiems, akcentavo jis, skirta kita taisyklė, nurodanti, kad galima kreiptis dėl starto rikiuotės pakeitimų, jei reikalai susiklostė prasčiau nei buvo tikėtasi, o diena anksčiau ekipažas finišavo aukštoje pozicijoje.

„Joker“ teise pasinaudoti galima tik vieną kartą. Jeigu taip nutiko, kad kažkuris ekipažas atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje ir negali finišuoti, jis gali pasinaudoti šia taisykle – per tris dienas suremontuoti sugedusią lenktyninę techniką ir startuoti vėl“, – aiškino specialistas.

Visgi tokia teisė turi išlygų. Lenktynininkai, pasinaudoję „Joker“ taisykle ir grįžę į lenktynes, nebelaikomi bendros klasės įskaitos dalyviais ir važiuoja „Dakar Experience“ klasėje.

„Lenktynininkai nebus laikomi finišavę Dakare, tačiau jie bus įveikę didžiąją dalį varžybų, o drauge, galės sukaupti nemažai patirties“, – „iGo2Dakar“ komandai pasakojo ralio teisėjas.

Svarbu žinoti tai, kad jeigu ištiktų dar viena nesėkmė, ekipažui ralis būtų baigtas. Greičiausiai kiek susiraukti privers ir tai, kad tuomet, kai visi, pasiekę Dakaro ralio finišą, važiuos pasirodyti ant podiumo, „Dakar Experience“ klasės dalyviai tokios teisės neturės.

Taisyklių yra ir daugiau

„Joker“ taisykle pasinaudoti „Elito“ sąraše esantys sportininkai negali. Tarp Lietuvos ekipažų tokie yra du: Benedikto Vanago ir Filipe PalmeiroInbank team Pitlane“ ir Antano Juknevičiaus bei Dariaus Vaičiulio „Kreda“.

Nepaisant to, šie lenktynininkai (o taip pat ir kiti) gali pasinaudoti Dakaro ralio tvarka, leidžiančia pakeisti starto rikiuotę tiek kartų, kiek tik reikia. Svarbu būti užsitikrinus kelis dalykus.

„Jeigu ekipažas vieną dieną finišavo tarp 15-os savo klasės pirmųjų lenktynininkų, arba yra tarp 15-os greičiausių absoliučioje klasės įskaitoje, o kitą dieną pasisekė mažiau ir lenktynininkai atsidūrė rikiuotės gale, galima kreiptis į teisėjus ir prašyti pakeisti vietą starto rikiuotėje. Tą galima daryti tiek kartų, kiek norisi, tačiau svarbu, kad viena diena prieš nesėkmingą greičio ruožą būtų nusisekusi“, – kalbėjo Dakaro ralio teisės „iGo2Dakar“ žurnalistams.

Jei teisėjai priima teigiamą sprendimą, tuomet motociklų klasėje lenktynininkas, prašantis kilstelėti jį aukštyn, perkeliamas po 25-ių pirmųjų motociklininkų. Automobilių klasėje pagalbos paprašęs ekipažas startuotų po 21-ojo ekipažo.

Kiek kitokios taisyklės taikomos sunkvežimių klasės lenktynininkams. Čia norint užsitikrinti pergrupavimą ir kilstelėjimą aukštyn starto rikiuotėje, reikia būti tarp 10 geriausių absoliučioje klasės įskaitoje. Teigiamo sprendimo atveju startuoti būtų įmanoma iš 11-os pozicijos.