Šeštąją dieną organizatorių parengtas ilgiausias greičio ruožas nustebino ne vieną lenktynininką. Daugelis lietuvių tikėjosi, jog finišą pasieks gana vėlai, tačiau paaiškėjo, kad trasoj buvo galima dešimtis kilometrų važiuoti maksimaliu automobilio greičiu.

Anksčiausiai startavęs ir pirmasis finišavęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas pasakojo, jog diena nebuvo lengva. Po to, kai penktajame greičio ruože nukrito nuo motociklo, lenktynininkas dar nesijaučia gerai, o dėl to ir važiuoti buvo sunku.

„Skauda visą kūną, o ir varžyboms surasti motyvacijos buvo sunku“, – sakė „Zigmas Dakar team“ atstovas A. Gelažninkas.

Nepaisant to, lietuvis finišavo be didesnių nuotykių ar traumų. Tiesa, jis buvo sustojęs padėti nelaimės ištiktiems lenktynininkams. Vienam motociklininkui padėjo užsipilti degalų, kitam, kuris nukrito nuo motociklo ir susilaužė raktikaulį, iškvietė medikų sraigtasparnį. Į tai atsižvelgė ir Dakaro organizatoriai bei iš rezultato išskaičiavo sugaištas minutes. Dėl šios priežasties 47-oje vietoje finišavęs A. Gelažninkas pakilo į 44-ąją poziciją.


Gera diena su maža klaida

Benediktas Vanagas, paskutiniu greičio ruožu prieš poilsio dieną buvo patenkintas ir sakė, kad jam kopos patiko. Nepaisant to, lenktynininkas prisipažino, kad smulkių klaidų išvengti nepavyko.

„Organizatoriai ne visai gerai sužymėjo zonas, kur privaloma sulėtinti, viršijome greitį kokiais 5 km/val., dėl to, dabar jau žinome, gausime kokią minutę baudos, tačiau tikiuosi, kad tai nekeis rezultato“, – sakė B. Vanagas.

„Inbank team Pitlane“ komanda šeštąjį greičio ruožą užbaigė būdama 17-oje vietoje.


Du rimti incidentai

Finišą pasiekę Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas neslėpė, jog nors diena buvo greita, kartu ji buvo ir pakankamai sunki.

„Turėjome du rimtus incidentus. Vienas varžovas kurį laiką mūsų nepraleido, todėl bandžiau lenkti ir užvažiavau ant didesnio kupsto. Tuo metu nusimontavo dvi padangos, todėl reikėjo stoti ir jas pakeisti“, – aiškino V. Žala.

Lenktynininkas pasakojo, jog po įvykio sumažėjo pasitikėjimas savimi, o lyg to būtų negana, incidento metu pakito ir ratų geometrija, todėl likusią greičio ruožo dalį komanda važiavo gana atsargiai. Dar vieno įvykio „Agrorodeo“ ekipažas neišvengė prieš pat finišą.

„Važiavom gana greitai ir prieš pat finišą buvo kelio knygoje nepažymėta duobė. Taip į ją „kalėm“, kad atrodė, jog stuburai subyrės į kišenes. Amortizatoriai sulindo net iki atramų“, – pasakojo pilotas.

V. Žala sakė, jog diena buvo žiauri, tačiau nepaisant to, ekipažui pavyko finišuoti 18-oje pozicijoje.

Išsiaiškino maksimalų automobilio greitį

Dakaro pankais vadinami Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, pasiekę finišą, šypsojosi. Penktąją dieną A. Juknevičius skundėsi, jog vietoje organizatorių žadėtų kopų stūksojo kupstai, tačiau šeštasis greičio ruožas leido pasismaginti.

„Buvo smagu, galėjome važiuoti greitai, įsitikinau, kad mūsų automobilis nevažiuoja greičiau nei 174 km/val. Džiugino ir kopos, tačiau buvo atkarpų, kur apie 30 kilometrų važiavom maksimaliu greičiu“, – aiškino A. Juknevičius.

„Kreda“ komandos šturmanas juokaudamas teigė, jog šiokių tokių nesklandumų turėjo ir dėl aplaidumo. Mat dar prieš startą pastebėjo, jog vien automobilio padanga yra šiek tiek pažeista. Tada jos pasikeisti nespėję lenktynininkai tai padaryti buvo priversti nė nenutolę nuo starto. Komanda šeštąjį Dakaro greičio ruožą užbaigė 27-oje pozicijoje.

Rezultatą pasiglemžusios liepsnos

Daugelį spurtu nustebinę šio Dakaro naujokai Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas šeštąją dieną buvo priversti sustoti dėl daugelį sukrėtusio įvykio – užsiliepsnojo „Heston MRO team Pitlane“ komandos lenktyninio bolido variklis.

E. Juškauskas pasakojo, jog pradžioje pajuto svylančio tepalo kvapą, sustojo patikrinti automobilio, tačiau nieko įtartino nepastebėjęs lenktynes tęsė.

„Važiavome toliau ir kvapas tapo intensyvesnis. Man pasidarė neramu, greitai kabinoje pasirodė dūmai ir supratome, kad degame“, – sakė lenktynininkas.

Automobiliui užgesinti prireikė 6 gesintuvų ir kitų lenktynininkų pagalbos, tačiau laimė, kad patys lenktynininkai incidento metu nenukentėjo.

Iki šiol išties gerus rezultatus parodęs ekipažas neslėpė nusivylimo, tačiau sugrįžę į bivaką nusprendė, jog rankų nenuleis ir bandys lenktynes tęsti.

Organizatoriai numatę, jog tie, kurie iki poilsio dienos iš lenktynių pasitraukė dėl techninio gedimo, gali suremontuoti automobilį ir toliau dalyvauti ralio maratone. Žinoma, tai padaryti galima tik su viena sąlyga – komanda nebegalės siekti rezultato, tačiau tai gali būti puiki treniruotė ateities startams. Iki šios dienos komanda buvo 28-oje pozicijoje.


Džiaugėsi smėliu ir kupranugariais

Nuotaikingai nusiteikę finišą pasiekė ir Gintas Petrus bei Tomas Jančys. Jie pasakojo, jog kopos buvo smagios, gražios ir neleido liūdėti. „Petrus racing“ šturmanas aiškino, jog buvo mažesnių bei didesnių smėlio kalvų, o kai kurioms įveikti prireikė net kelių bandymų.

„Buvo tokių kopų ant kurių užvažiavom tik iš antrokarto. Reikėjo grįžti ir labiau įsibėgėti“, – sakė T. Jančys.

G. Petrus juokdamasis pasakojo, jog greičio ruožas jam patiko, džiaugėsi kupranugariais ir smėlynais.

„Dakaras yra labai geros lenktynės, rekomenduoju išbandyti“, – sakė šeštąją ralio maratono dieną 45-ąją vietą užėmusios komandos pilotas.

Lyderių kovos tampa aršesnės

Motociklų įskaitoje greičiausias buvo amerikietis Ricky Brabecas, antrasis greičiausiai finišavęs – ispanas Joan Barreda Bortas, kuris nuo lyderio atsiliko 1 min. 34 sek.. Trečias – Matthias Walkner. Jį nuo lyderio skiria 2 min. 45 sek.

Keturračių įskaitoje geriausią rezultatą parodė prancūzas Simonas Vitse, nuo jo 3 min. 36 sek. atsiliko ir antrąją vietą užėmė tautietis Alexandre Giroud, o trečiąją vietą iškovojo 6 min. 27 sek. nuo lyderio atsilikęs čilietis Ignacio Casale.

Automobilių įskaitoje pirmąją vietą iškovojo prancūzas Stephane Peterhanselis, antras greičiausias buvo ispanas Carlosas Sainzas, o trečiąją vietą pelnė katarietis Nasseras Al-Attiyah. Atitinkamai lenktynininkai nuo lyderio atsiliko 1 min. 33 sek. ir 3 min. 22 sek.

Bagių klasėje šeštajame greičio ruože nugalėjo ispanas Gerardas Farres Guell, nuo jo 1 min. 22 sek. atsiliko ir antrąją vietą užėmė čilietis Francisco Lopez Cntardo, o trečias lenktynes baigė brazilas Reinaldo Varela. Jis nuo lyderio atsiliko 4 min. 59 sek.

Sunkvežimių įskaitoje finišą greičiausiai pasiekė rusas Andrey Karginovas, antras atvažiavo taip pat Rusijos lenktynininkas Antonas Shibalovas, kuris nuo tautiečio atsiliko 4 min. 21 sek., o trečia vieta džiaugiasi baltarusis Siarhei Viazovich, kurį nuo lyderio skiria 12 min. 32 sek.

6-osios Dakaro ralio dienos įvykiai nuosekliai:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (221)