Antroji Dakaro diena net ir ralio maratono vilkams tapo savotiška naujiena – komandos kelio knygas gavo tik prieš pat startą, todėl nebuvo laiko su jomis susipažinti. Lietuvos komandos dar anksčiau teigė, kad toks pakeitimas negąsdina, o rezultatai parodė, kad daugiau problemų kėlė akmenys, o ne navigacija.

Pozicijas prarado lenkdami

30 proc. akmenų ir dar 70 proc. kieto grunto – su tokiu nusiteikimu antrajame greičio ruože pirmieji prie automobilių įskaitos starto linijos stojo Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. „Atidaryti“ trasą turėjęs ekipažas neslėpė, kad jaudinosi, tačiau, vos pasibaigus greičio ruožui, S. Jurgelėnas pripažino, kad nebuvo taip baisu ir sudėtinga, kaip tikėjosi.

Nors startavo pirmi, tempo, kokį demonstravo pirmąją Dakaro dieną, „Agrorodeo“ ekipažui parodyti nepavyko. Pasiekę pirmąjį kelio punktą V. Žala ir S. Jurgelėnas iš karto nukrito į 10 poziciją, penktajame kelio punkte komanda buvo užfiksuota 18 pozicijoje, o finišą pasiekė vienuolikti.

Komanda pripažino, kad greičio ruožas buvo sudėtingas ir pareikalavo nemažai jėgų. Nors lenktynininkai jaudinosi dėl starto, V. Žala pasakojo, jog sunkumai prasidėjo pasivijus motociklininkus, kurie ne itin noriai praleido greičiau važiuojančius automobilius. Būtent bandymas aplenkti motociklų klasės dalyvius komandai pakišo koją – V. Žala „pametė“ tempą ir neišvengė nesklandumų – prakiurdė dvi padangas ir suklydo naviguodami.

„Greičio ruožo pabaigoje truputį pasiklydom, daug lenktynininkų toje vietoje suko ratus, buvo sunku surasti kelio tašką“, – pripažino V. Žala.

Komanda teigė, jog antrąją Dakaro dieną vertina teigiamai, nors ji buvo sunki, bet kartu ir labai naudinga.

Buvo greičiausi, tačiau pelnė baudą

Greičiausiai iš lietuvių antrąjį greičio ruožą įveikė Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro, tačiau iškovota 8 pozicija komanda neskubėjo džiaugtis. Prieš pat finišą buvusį kelio tašką komanda praleido ir dėl to organizatoriai numatė 20 minučių baudą, dėl kurios komanda liko 20 vietoje.

B. Vanagas teigė, kad diena buvo gera, o F. Palmeiro darbas nustebino.

„Žavėjausi Filipe darbu, visą laiką jautėsi, kad jis supranta, kur yra ir ką daro. Keletą kartų buvome truputį paklydę, tačiau žavėjo tai, kad Filipe tokiose situacijose nesutriko ir žinojo, ką daryti bei kur važiuoti“, – pasakojo B. Vanagas.

„Inbank team Pitlane“ komandos pilotas teigė: supratęs, kad kelio tašką praleido, nusprendė jo nebeieškoti ir gauti baudos minučių. Jis aiškino, kad 20 minučių, skirtų už praleistą kelio tašką, tikriausiai yra mažiau, nei lenktynininkai būtų sugaišę jo ieškodami.

Nors po pirmojo greičio ruožo B. Vanagas juokavo, kad išnaudojo visas gyvybes – „pramušė“ 3 ratus, antrąją dieną komanda džiaugėsi, kad tokios problemos pavyko išvengti.

„Buvo gera, smagi diena, man ji savotiškai patiko“, – po greičio ruožo kalbėjo lenktynininkas.

B. Vanagas, kaip ir V. Žala, pripažino, kad nemažai sunkumų sudarė motociklininkai, kurie kėlė daug dulkių, dėl to buvo tik dar sunkiau juos aplenkti.

Netikėtumas, pareikalavęs daug jėgų

Dakaro pankais vadinamai Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio komandai antroji ralio maratono diena taip pat praėjo be didelių nesklandumų. A. Juknevičius džiaugėsi, kad šią dieną nekamavo techniniai nesklandumai, todėl komanda galėjo lėkti savo tempu ir pelnė 25 vietą.

Nors lenktynininkas dieną vertino gerai, pripažino, kad startas buvo sunkus.

„Vakar nežinojau, kad startuosime tuo metu, kai važiuos sunkvežimiai, todėl išvažiavome 86-ti. Aplenkti sunkvežimį yra kažkoks kosmosas: jie kelia labai daug dulkių, norint aplenkti reikia privažiuoti arčiau, o tai padarius visiškai nebematyti kelio. Lenkimų turėjome daug, lenkdami ir ratą „prakirtom“, todėl buvom priversti sustoti“, – dienos įspūdžiais dalijosi A. Juknevičius.

Komandos „Kreda“ šturmanas D. Vaičiulis aiškino, kad greičio ruožo pabaigoje navigacijos klaidų neišvengė ir jis. Lenktynininkas teigė, jog, kaip ir daugelis, turėjo klaidžioti lygumoje, kol „paėmė“ paskutinį kelio punktą.

„Iš pradžių Antaną atitraukiau nuo kitų, kad važiuotume atokiau ir laikytumėmės savo plano, tačiau vėliau neišsilaikėm, nuvažiavom ten, kur ir visi, manėm, kad ten bus geriau, tačiau vėliau paaiškėjo, kad iš pradžių važiavome teisingu keliu, todėl grįžome“, – aiškino D. Vaičiulis.

Šturmanas pasakojo, kad, nepaisant nuklydimo, diena buvo pakankamai sklandi, o tai, kad kelio knygos komandoms buvo išdalytos tik likus 15 minučių iki starto, nesukėlė didesnių problemų.

Gera pradžia – pusė darbo

Dakaro naujokai Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas pripažino, kad antroji diena nepraėjo be nuotykių. Pilotas pasakojo, kad važiuodami ne tik „pramušė“ ratą, bet ir buvo kelis kartus paklydę.

Visgi, kaip teigė E. Juškauskas, viskuo yra patenkinti ir tikisi, jog kituose greičio ruožuose seksis ne prasčiau nei pirmomis dienomis. Antrajame greičio ruože „Heston MRO team Pitlane“ komanda finišavo 43 vietoje.

Ginto Petraus ir Tomo Jančio komanda džiaugėsi, kad diena praėjo gana sklandžiai, tačiau greičio ruožo pabaigoje taip pat teko prasukti daugiau kilometrų klaidžiojant ir ieškant paskutinio kelio punkto.

„Petrus racing“ komanda antrą Dakaro dieną finišavo 45-ta.

Koją pakišo nugara

Vienintelis motociklininkas iš Lietuvos Arūnas Gelažninkas pripažino, kad antrasis greičio ruožas buvo sunkus. Jis pasakojo, kad sunkumų kėlė ne tik akmenys, tačiau ir nugara.

„Buvo daug dulkių, per kurias sunku pamatyti akmenis, o tai labai pavojinga, galima bet kuriuo metu nukristi. Nuo 120 kilometro „užsiveržė“ nugara, todėl visą laiką neradau tinkamos sėdėti pozicijos, todėl nepavyko palaikyti tempo, kokio norėjau. Galiausiai pradėjau laukti, kada pasieksiu finišą“, – pasakojo A. Gelažninkas.

Motociklininkas teigė, kad sunkių dienų Dakare turi būti, tačiau tai rezultatui stipriai nepakenkė, jis finišavo 41-as. Lenktynininkas aiškino, kad nuo pat pradžių komandos strategija buvo pradėti lėtai ir po truputį įsivažiuoti.

Motociklų klasė – antrąją Dakaro dieną greičiausias buvo Botsvanos lenktynininkas Rossas Branchas, antras greičiausias buvo Didžiosios Britanijos motociklininkas Samas Sunderlandas, o trečiąją vietą iškovojo čilietis Pablo Quintanilla. Britas nuo lyderio atsiliko 1 min. 24 sek., o čilietis – 2 min. 21 sek.

Keturračių klasė – šiandien pirmąją vietą užėmė čilietis Ignacio Casale, nuo jo 3 min. 33 sek. atsiliko ir antrą vietą pelnė lenkas Rafalas Sonikas, o trečiąja vieta džiaugėsi prancūzas Simonas Vitse.

Automobilių klasė – geriausią rezultatą parodė Pietų Afrikos lenktynininkas Ginielis De Villersas, antrą poziciją iškovojo argentinietis Orlando Terranova, nuo lyderio atsilikęs 3 min. 57 sek. Trečioji vieta atiteko Jungtinių Arabų Emyratų lenktynininkui Sheikhui Khalidui Al Qassimi. Jis nuo lyderio atsiliko 5 min. 42 sek.

Bagių klasė – antrojo greičio ruožo pergalę šventė čilietis Francisco Lopezas Contardo. Nuo jo 11 min. 46 sek. atsiliko ispanas Jose Antonio Hinojo Lopezas ir užėmė antrąją vietą. Įdomu tai, kad antrąją ir trečiąją vietas skiria vos 2 sekundės. Trečiąją vietą užėmė Zimbabvės lenktynininkas Conradas Rautenbachas. Jis nuo lyderio atsiliko 11 min. 48 sek.

Sunkvežimių įskaita – geriausią rezultatą parodė čekas Alesas Lopraisas, iškart už jo, atsilikęs 1 min. 46 sek., atvažiavo ir antrąją vietą pelnė rusas Dmitry Sotnikovas, o trečią poziciją užėmė taip pat rusas Andrey Karginovas. Jį nuo lyderio skyrė 2 min. 7 sek.

Kaip atrodė lenktynių eiga ir svarbiausius dienos įvykius galite peržiūrėti žemiau

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (392)