V. Žala pasakojo, kad pirmajame greičio ruože buvo labai daug akmenų bei permainingas važiavimo tempas. Jis aiškino, kad smėlynus greitai keisdavo akmenuota danga, o dėl to reikėdavo stabdyti automobilį ir važiuoti lėčiau.

„Kaip Saulius sakė: toks greičio ruožas yra geras patikrinimas, kaip žmogus moka tempą keisti pasitelkdamas mąstymą. Jei dideliu greičiu įvažiuotum į tuos akmenis, tai minimaliai kainuotų pramuštą ratą ar netgi automobilį“, – sakė V. Žala.

S. Jurgelėnas teigė, kad kaip ir planavo, pirmus 86 kilometrus komanda pratinosi prie kelio dangos, tačiau po pervažiavimo tempas pagreitėjo, atsirado šioks toks azartas, o dėl to net to ir nežinodami, lietuviai pradėjo kilti pozicijomis aukštyn.

„Pakeliui turėjome ir pamokų. Važiuodami atkreipėme dėmesį, kad net ir daug pergalių iškovoję lenktynininkai stoja ir keičiasi ratus. Buvo tokių, kurie pasikeitę ratus mus aplenkė, tačiau netrukus mes juos vėl palikome už nugaros, nes vėl teko keisti prakiurusį ratą. Tokie realūs pavydžiai savotiškai atvėsino ir priminė, kad reikia tausoti automobilį“, – sakė Saulius Jurgelėnas.

"Agrorodeo" ekipažas laimėjo pirmąjį 2020-ųjų metų Dakaro etapą
Foto: Edgaras Buiko

Komandos lenktynininkai pasakojo, kad dėl iškovotos pirmosios vietos greičio ruože komanda gavo ne tik daugiau pasaulinės žiniasklaidos, bet ir organizatorių dėmesio. S. Jurgelėnas pasakojo, jog organizatoriai jau buvo atėję apžiūrėti.

„Kaip priklauso, turime dėžutę telefonams už kabinos ribų, šiais metais ją galima turėti ir kabinoje, tačiau tokiu atveju ji yra plombuojama. Vakare buvo atėję organizatoriai, apžiūrėjo minėtą dėžutę ir liepė išgręžti dvi skylutes, nes rytoj ji bus plombuojama“, – pasakojo šturmanas.

S. Jurgelėnas neslėpė, jog kolegos iš „X-raid“ taip pat davė keletą patarimų – nenustebti, jei naktį organizatoriai sugrįš ir norės patikrinti visą automobilį.

Norėjo tik pakoreguoti starto poziciją

Lenktynininkai juokėsi, kad likus maždaug 70 kilometrų iki finišo, abu sutarė, jog rezultatas bus neblogas. S. Jurgelėnas teigė, kad tikėjosi patekti tarp TOP10 greičiausių ir lenkdami kolegas džiaugėsi, kad lūkesčiai pasiteisins, tačiau nė vienas nesitikėjo, kad aplenks net ir daugkartinius Dakaro čempionus.

„Dabar jau taip pasitvarkėm starto poziciją, kad bus reikalų“, – juokdamasis sakė V. Žala.

"Agrorodeo" ekipažas laimėjo pirmąjį 2020-ųjų metų Dakaro etapą
Foto: Edgaras Buiko

S. Jurgelėnas aiškino, kad daugelio šturmanų nemėgstamiausias darbas – atidaryti trasą. Anot jo, tai reikalauja ne tik kitokio susikaupimo, tačiau ir kitokios darbo specifikos. V. Žala pritardamas juokavo, kad S. Jurgelėno laukia bemiegė naktis.

Dar vienas neramumas – Dakaro organizatorių nutarimas, kad kelis greičio ruožus komandos kelio knygas gaus tik ryte, prieš pat startą. Būtent tokia diena komandų laukia pirmadienį – antrame greičio ruože.

„Rytoj, maždaug 30 proc. trasos turėtų būti akmenys, likę 70 proc. – gana kietas gruntas. Taip pat gavome perspėjimų, kad rytoj gali būti sąlyginai daug paralelinių kelių, todėl reikia iškart atsirinkti ir pasirinkti teisingą kelią. Na, tai bus smagu“, – aiškino S. Jurgelėnas.

Šturmanas pasakojo, jog antrame greičio ruože tempas taip pat turėtų būti pakankamai greitas, tačiau tykos ir nemažai pavojų.

„Rytoj prisipūsim ratus kietai, kiek pūsime, nesakysime, bet rytoj bus daug kietos dangos, todėl pavojų užteks, kartu tai bus ir gana greita diena“, – sakė Saulius Jurgelėnas.