„Inbank team Pitlane“ pilotas Benediktas Vanagas pažymėjo, kad poreikis viską atidžiau planuoti atsiranda įpusėjus ralio maratonui. Anot lenktynininko, Dakaro ralio pradžioje strategija yra labai aiški ir paprasta – privalai būti greitas. Pernelyg skubėti neverta, nes ekipažas privalo išvengti klaidų.

„Sieki rezultato ir jis yra tavo, bet neturi įtakos kitoms komandos, su kuriomis varžaisi. Turi būti kovingas, darbingas ir tausoti techniką“, – dėstė B. Vanagas.

Strategijos prasideda vėliau

Įpusėjus ralio maratonui dalyviai pradeda aiškiai matyti vieni kitų pozicijas, nuo tada komandos pradeda dėlioti strategijas. Lenktynininkas teigė, kad šiais metais komanda gali sau leisti dar mažiau nei praėjusiais. Visgi, anot jo, „Inbank team Pitlane“ strategija iš esmės nesikeis, o esminis principas išliks toks pats – 80 proc. greičio ir 130 proc. koncentracijos.

B. Vanagas pažymėjo, kad važiuodamas greičio ruože jis nežino, koks yra artimiausių varžovų tempas. Gali suprasti, kad kažkas lėtesnis tik tuomet, kai aplenki trasoje. Tačiau greičiausiai ekipažai leidžiami 3 minučių intervalais, todėl varžovą trasoje gali sutikti tik tuo atveju, jei jam arba pačiam ekipažui kažkurioje atkarpoje labai nepasiseka.

„Visi važiuojame greitai ir tolygiu tempu, todėl sudėtinga trasoje pamatyti kitą dalyvį. Sunku būna įvertinti, koks yra tavo paties greitis“, – komentavo lenktynininkas.

Vanagas sėkmingai įveikė Dakaro formalumų labirintus
Foto: Rytis Šeškaitis

Finišuos vienas po kito

B. Vanagas pridūrė, kad net ir žinant varžovų tempą, klaidinga būtų važiuoti ritmu, kuris tau pačiam neįprastas. „Greičio ruože esi maksimaliai susikaupęs, jauti, koks greitis tau yra tinkamas. Tuomet gali ir siekti rezultato, ir jaustis saugiai“, – kalbėjo jis.

Pilotas pastebėjo, kad Saudo Arabijoje rengiamų lenktynių metu teks įveikti daug kilometrų greičio ruožų. Tai reiškia, kad vidutinis greitis bus didesnis, o skirtumai tarp dalyvių rezultatų – mažesni. „Tokiu atveju klaida gali lemti gerokai daugiau nei važiuojant mažesniu tempu.

Peru smėlynuose skirtumai tarp dalyvių rezultatų galėjo siekti ir valandas, bet Saudo Arabijoje, išskyrus kelis sudėtingesnius ruožus, greitis bus didesnis, todėl sportininkai finišuos vienas po kito“ , – dėstė B. Vanagas.

Pranašumas – ekipažo patirtis

Dakaro trasos su akmenimis bus negailestingos padangoms, todėl komanda planuoja į greičio ruožus vežtis visas tris atsarginius ratus. Kiekvienas iš jų prideda papildomą svorį „Toyota Hilux“, tačiau lenktynininkas nenusiteikęs rizikuoti.

Benediktas Vanagas atsiimdamas techniką Saudo Arabijoje rado nemalonią staigmeną
Foto: Rytis Šeškaitis

Ekipažo pranašumas siekiant rezultatų Saudo Arabijoje vyksiančiose lenktynėse bus sukaupta patirtis. B. Vanagas jau aštuntąjį kartą Dakare dalyvaus kaip vairuotojas – daugiausiai iš visų lietuvių.

„Didesnė nei 20 metų patirtis automobilių sporte leidžia man pakankamai greitai važiuoti bet kokia danga. Klasikinio ralio įgūdžiai įgalina išvystyti didelį greitį, ko kartais kitiems maratonų lenktynių specialistams to trūksta“, – dėstė B. Vanagas.

Dakaro ralyje B. Vanagas šiemet dalyvauja su naujuoju šturmanu Filipe Palmeiro. Iš Pietų Amerikos į Saudo Arabiją persikėlęs Dakaras startuoja sausio 5 d. Džedos mieste. Dalyvių lauks 12 lenktynių dienų ir, kaip įprasta, viena poilsio diena. Ekipažams reiks įveikti 7,5 tūkst. kilometrų, iš kurių 5 tūkst. kilometrų – lenktyniniu tempu. Dakaro ralis finišuos sausio 17 d.