Ko galima tikėtis iš lietuvių? DELFI apžvelgė visas lietuviškas komandas.

Arūnas Gelažninkas

  • Nr. 34
  • Motociklas: KTM


Pernai kaunietis Arūnas Gelažninkas buvo mažai žinomas debiutantas. Tiesa, mažai žinomas tik tiems, kas mažai domėjosi motociklų sportu.
Arūnas užaugo ant motociklo, o savo debiutiniam Dakarui ruošėsi itin kryptingai. Merzūgos ralyje, kuriame iškovojo teisę startuoti Dakare, Arūnas dėl pasibaigusių degalų nemažai kilometrų stūmė motociklą dykuma ir galiausiai pasiekė finišą. Tai tik vienas iš pavyzdžių, parodančių Arūno valią ir užsispyrimą siekiant savo tikslo.

Arūnas Gelažninkas su "Zigmas Dakar team"

Ir tikslas buvo pasiektas – pernai Dakare Arūnas nušluostė nosis visiems skeptikams ir finišavo 24-as. Tai šviesmečiais geresnis rezultatas nei kada yra pavykę padaryti bet kuriam Lietuvos Dakaro motociklininkui.

A. Gelažninkas yra profesionalus sportininkas, neretai pavadinamas apskritai profesionaliausiu iš visų Dakare startuojančių pilotų. Arūnas jau turi rezultatą, tačiau dabar lūkesčiai kur kas didesni.

Šiemet Arūnas turi ir naujausią KTM motociklą. Problema ta, kad kaunietis jo nespėjo tinkamai išbandyti. Bet kokiu atveju, Arūnas tikrai pasiruošęs versti naują puslapį ir kopti į geriausiųjų dvidešimtuką.

Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro


Pernai B. Vanagas pasiekė geriausią Lietuvos rezultatą Dakare – ekipažas finišavo 11-as. Tačiau pasiruošimas šiam Dakarui buvo banguojantis ir kupinas iššūkių.

Pirmiausia tai finansinė komandos padėtis. Pasitraukus pagrindiniam rėmėjui komanda rado naują. Tiesioginės įtakos rezultatams gali turėti šturmano Sebastiano Rozwadowskio pasitraukimas iš Dakaro dėl ligos. Taip, jį pakeitė patyręs navigatorius Filipe Palmeiro, tačiau naujasis duetas neturėjo galimybės išbandyti jėgų netgi testuose. Tai gali būti problema, nes šturmano vaidmuo Saudo Arabijoje bus itin svarbus.

Trijų Dakaro ralio komandų išlydėtuvės Vilniaus oro uoste

Kalbant apie techninę komandos pusę, pokyčių nėra. B. Vanagas ir toliau vairuos itin pajėgų „Toyota Gazoo Racing Hilux“, mažai kuo nusileidžiantį lyderių automobiliams. Komandos sudėtis taip pat keitėsi nežymiai, tad tai dar vienas pliusas.

Pagrindinis klausimas, ar pavyks F. Palmeiro prilaikyti B. Vanagą, kad šis neperžengtų ribos? Netrukus tai paaiškės.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

  • Nr. 318
  • Automobilis: Overdrive OTB (nepriklausoma pakaba gale)
  • Kaina: apie 250 tūkst. Eur

Ekipažo sudėtis nesikeičia ketvirtus metus iš eilės. Antanas ir Darius jau susikalbėjęs ekipažas. 2019 metais komanda turėjo itin sudėtingą Dakarą. Tačiau išgyveno ir, kaip, sako Antanas, dar labiau užsigrūdino.

Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis

Šio ekipažo stiprybė ne greitis, o stabilumas ir kryptingas siekimas savo tikslo. Antanas labiausiai patyręs lietuvis Dakare ir tikrai žino, kad maratone nėra svarbiausia būti greičiausiu – reikia būti finiše.

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

  • Nr. 319
  • Automobilis: „Mini“
  • Kaina: apie 500 tūkst. Eur


Tai įdomiausia šių metų intriga. V. Žala ir S. Jurgelėnas Dakare žengia kartu nuo pat pradžių, kai tik startavo su „Seat Leon Dakar“. Pirmi metai buvo sudėtingi, bet gavęs „Overdrive'ą“ V. Žala parodė, ką gali. Pernai Vaidotas ir Saulius su ne pirmos jaunystės technika lenkė kur kas greitesnius bolidus. Tai parodo, kokį potencialą turi šis duetas.

Ir šie metai yra puiki proga tai įrodė – komandos rankose pusės milijono vertės „Mini“. Su „Mini“ dar nėra startavęs nė vienas lietuvis.

Vaidotas Žala
Foto: Edgaras Buiko

S. Jurgelėnas bene labiausiai patyręs Lietuvos Dakaro šturmanas – dėl jo kompetencijų abejoti neverta. Tai didžiulis pliusas komandai.

V. Žala itin greitas ir stabilus. Pats Vaidas neslepia, kad „Minyje“ jaučiasi puikiai, tačiau pripažįsta, kad teks „įjungti šaltą galvą“. Jei tai pavyks padaryti ir išvengti techninių problemų, Lietuva turės naują geriausią rezultatą.

Gintas Petrus ir Tomas Jančys

  • Nr. 368
  • Automobilis: Overdrive OTB
  • Kaina: apie 200 tūkst. Eur


Į Dakarą sugrįžta patyręs pilotas Gintas Petrus, o šturmano kėdėje sėdės motociklininkas Tomas Jančys. Šis ekipažas susiformavo praėjusių metų „Africa Eco Race“ lenktynėse.

G. Petrus dalyvavo Dakare dar tuomet, kai jis vyko Afrikoje. Vėliau, raliui persikėlus į Pietų Ameriką, pilotas nusprendė jame nebedalyvauti. Dakarui grįžus arčiau Afrikos krantų, į maratoną sugrįžo ir Gintas.

Gintas Petrus ir Tomas Jančys
Foto: iGo2Dakar nuotr.

2019 metais T. Jančys kaip motociklininkas įveikė „Africa Eco Race” lenktynes. Ten pat dalyvavo ir G. Petrus su savo „Overdrive'u“. Tarp lietuvių kilo mintis važiuoti į Dakarą. Ši mintis virto realybe.

Akivaizdu, kad G. Petrus turi pakankamai patirties važiuoti Saudo Arabijos smėlynuose. Tuo tarpu T. Jančiui debiutuoti šturmano kėdėje bus didžiulis iššūkis. Bet kokiu atveju, jei nepaves technika, šis ekipažas tikrai pajėgus savo tempu pasiekti finišą.

Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas

  • Nr. 382
  • Automobilis: Overdrive OTB
  • Kaina: apie 200 tūkst. Eur.


Dakaro debiutantai E. Juškauskas ir A. Paliukėnas – vienas įdomiausių ekipažų šių metų Dakare.

Edvinas neturi daug patirties kaip lenktynininkas, tačiau noro tikrai pakanka. Prieš Dakarą E. Juškauskas treniravosi su A. Juknevičiumi, patirties sėmėsi ir iš V. Žalos. Galiausiai į Dakarą išvyko susikoperavęs su B. Vanagu.

Edvinas Juškauskas, Aisvydas Paliukėnas

A. Paliukėnas jau yra sėdėjęs šturmano kėdėje, tačiau išbandymas Dakare bus visai kito kalibro.

Labai sudėtinga prognozuoti, kaip seksis šiam jaunam ekipažui, kuris įsigijo parėjusių metų V. Žalos „Kamanę“. Svarbiausias tikslas debiutiniame Dakare yra pasiekti finišą. Jei ekipažas neperdegs ir neperspaus, šį tikslą tikrai įmanoma pasiekti.