Didžiulėje arenoje įrengtame akreditacijų centre kaip žuvis nardė „Kreda“ komandos vairuotojas Antanas Juknevičius. Šiuos takus jau 10 kartų mynęs lenktynininkas kartu su navigatoriumi Dariumi Vaičiuliu prie langelių neužtruko ir greitai tapo pilnateisiais ralio dalyviais.

Įveikus administracinius formalumus, dalyvių laukė ir likusi techninė komisija. Dalį jos lapkričio pabaigoje komandos jau įveikė Marselyje, į laivą atiduodamos savo techniką.

A. Juknevičius praėjo techninę ir administracinę Dakaro komisijas
Foto: Komandos archyvas

Didžiausia naujovė laukianti ralio dalyvių – automobiliuose organizatorių įmontuotos kameros. Tiesa, ši taisyklė galioja tik prioritetinio sąrašo pilotams. Jame – 19 Dakaro fanams gerai žinomų pavardžių. Daugiausiai kartų šiose lenktynėse startavęs lietuvis, Antanas Juknevičius, į šį sąrašą patenka jau kelintus metus iš eilės, todėl lenktynių organizatorių įdiegta naujovė galioja ir jo komandai.

„Atvykus į techninę komisiją pamatėme, kaip atrodys žadėtosios kameros. Turėsime įdėti dvi: vieną automobilio priekyje, vieną gale. Tikslią vietą nurodo organizatoriai, papildomai įmontavę ir dėžutę, kur kraunasi visa kamerų informacija. Būtina įsitikinti, kad jos sumontuotos teisingai, nes jų praradimas mums galėtų kainuoti vietą lenktynėse“, – aiškino „Kreda“ komandos lenktynininkas A. Juknevičius.

Automobiliuose įdiegtos kameros bus labai plataus kampo, tad organizatoriai galės stebėti visą pilotų kabiną. Daugiau nei dvi valandas trukusį įdiegimo procesą kuravęs lenktynių organizatorius komandą patikino, kad jų judesiai bus sekami itin griežtai. Įtarimų gali sukelti bet kokie papildomi dalyvių naudojami užrašai ar ne pagal kelio knygą pasirinktas maršrutas.

Šią naujovę Dakarą organizuojanti A.S.O šiemet įdiegė siekdama kovoti su jau daug metų sklandančiais gandais apie gamyklinių komandų samdomus kartografus.

A. Juknevičius praėjo techninę ir administracinę Dakaro komisijas
Foto: Komandos archyvas

„Naudodami geriausius palydovinius žemėlapius kartografai gamyklinių komandų pilotams parengia stenogramas, kuriose tiksliai nurodo, kur pravažiuoti ir kokį kampą vienoje ar kitoje vietoje galima nukirsti. Kiekvienas toks nukirtimas ekipažui sutaupo bent po 2 minutes. Dienos pabaigoje tai gali lemti labai didelį skirtumą“, – kalbėjo komandos lyderis.

Po visų administracinių ir techninių procedūrų dykumų ekspertas savo safario stiliaus bolidą papuošė teisėtai jam priklausančiu Dakaro legendos lipduku.

Saudo Arabijos mieste, Džedoje, 41-asis Dakaro ralis startuoja jau sekmadienį. Rytoj dalyvių lauks podiumas ant kurio daugiausiai patirties smėlynuose sukaupęs lietuvis, A. Juknevičius, važiuos jau 11-ąjį kartą.