V. Žala aiškino, kad pagrindiniai akcentai jau sudėlioti, tačiau pasiruošimo darbai vis dar vyksta. Komandos nariai vis dar kraunasi lagaminus, o štai šturmanas S. Jurgelėnas vis dar aiškinasi, ko galima tikėtis iš Saudo Arabijos greičio ruožų.

12 dienų iššūkių

S. Jurgelėnas teigė, kad dabar dar pats stengiasi iš atskirų detalių susidaryti bendrą vaizdą, kas komandų gali laukti 2020-ųjų Dakare. Šturmanas pastebėjo, kad vienokie ar kitokie sunkiausių pasaulio lenktynių organizatorių gąsdinimai ne visada būna tiesa, tačiau tikėtina, kad iššūkių netrūks.

„Trasose bus daug įvairovės, kai kurios sekcijos sąlyginai bus tikrai greitos, bus ką veikti ir atskiruose smėlynų ruožuose. Pradžioje organizatoriai teigė, kad bus bent trys greičio ruožai, kada kelio knygos komandoms bus įteiktos tik ryte, kiek vėliau buvo patikslinta, kad tokių dienų bus nemažiau nei keturios, o remiantis vėliausia informacija, tokie gali būti netgi šeši greičio ruožai“, – aiškino S. Jurgelėnas.

Šiek tiek naujovių „Agrorodeo“ komandos šturmanas pastebėjo ir taisyklėse. Anot jo, 18 val. visiems ekipažams, kurie vis dar bus trasoje, bus atsiųstas specialus kodas, kuris „atrakins“ GPS sistemą, o tai komandoms leis matyti maršrutą. S. Jurgelėnas aiškino, kad tokia naujovė priimta dėl to, kad tokiu metu trasoje jau bus tamsu, o organizatoriai suprasdami, kad naviguoti tamsoje yra pakankamai sudėtinga, paskutiniams ekipažams sudarė sąlygas nepasiklysti.

Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Foto: Gedmantas Kropis

S. Jurgelėnas atkreipė dėmesį ir į Dakaro organizatorių lūkesčius. Rašydami starto laikus organizatoriai nurodo ir preliminarius finišo laikus, o pagal tai matyti, kad tikimasi, jog pirmąjį 500 kilometrų greičio ruožą lyderių komanda įveiks per beveik 8 valandas.

„Galima tikėtis, kad Dakaro organizatoriai paruošė „pagerintą“ greičio ruožų meniu. Akivaizdu, kad net tame pačiame greičio ruože keisis ir važiavimo tempas. Jei greičio ruožą padalintume į kelias dalis, būtų galima išskirti labai greitas kelio atkarpas, kur greitis sieks 120 km/val. ir daugiau bei tokias, kuriose teks paplušėti, važiuoti per akmenis arba laipioti per smėlio kopas“, – sakė S. Jurgelėnas.

Šturmanas taip pat atkreipė dėmesį, kad nemažai komandų galvos skausmu taps padangų slėgis, mat keičiantis kelio paviršiui, skiriasi ir reikiamo slėgio padangose rodikliai.

Daugiau ramybės

Komandos pilotas V. Žala teigė, kad prieš startą, važiuodamas naujai įsigytu „Mini“ automobiliu, jaučiasi ramiau, mat pagrindinė mintis, kodėl komanda jį įsigijo – noras lenktynių metu išvengti gedimų. Lenktynininkas neslėpė, jog šiame modelyje visko yra daugiau, todėl laiko išsiaiškinti, kaip tinkamai pasirūpinti įvairiais agregatais, nebuvo užtektinai. Visgi, kaip pakeisti pagrindines automobilio dalis, tiek pilotas, tiek šturmanas žino.

„Viskas nėra taip paprasta. Šiai dienai dar ir pusašį pasikeisti nėra taip paprasta, reikia daugiau informacijos, nes vienoje pusėje jis ne taip lengvai išsitraukia, todėl su tuo dar reikės padirbėti. Šis automobilis labai skiriasi nuo to, kurį turėjome anksčiau, todėl nuvykę į Saudo Arabiją turėsime dar tris dienas įvairiems testams ir darbui prie automobilio“, – sakė Vaidotas Žala.

Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala. "Agrorodeo" komandos nuotr.

Degalai – iš degalinės

Kol kitos komandos spendžia, ar pasinaudoti organizatorių pasiūlymu naudoti E95 degalus nemokamai, ar automobilių degalų bakus pripildyti aviaciniais degalais, V. Žalos ir S. Jurgelėno komanda dėl to yra ramūs. Pilotai teigė, jog dyzeliną jie pilsis organizatorių degalinėse, mat bolido kompiuteris, kaip teigė V. Žala, geba pats prisitaikyti prie degalų kokybės pokyčių, todėl dėl to problemų kilti neturėtų.

Tiesa, naujojo komandos bolido degalų bakas yra mažesnis – 365 l, mat „Hilux Overdrive“ modelyje buvo galima sutalpinti 500 l. Žinoma, toks pokytis lemia ir tai, kad automobilio degalų sąnaudos taip pat yra mažesnės – 50 l/ 100 km Prieš tai turėtas modelis „valgė“ net 75-85 l /100 km.

Daugiau pasitikėjimo

V. Žala teigė, kad jau po pirmųjų testų tapo aišku, kad „Mini“ valdosi geriau, o komfortas prie vairo taip pat didesnis.

„Net ir tada, kai posūkius sukam važiuodami dviem ratais ar, kai automobilio galas pradeda kilti, viskas atrodo kontroliuojama, o tai yra didžiausias privalumas. Po pirmųjų įveiktų kilometrų atrodė, kad važiuojame lengvuoju automobiliu, nors važiavome bekele“, – sakė V. Žala.

„Agrorodeo“ komandos pilotas teigė, jog 2020-ųjų Dakare tikisi finišuoti ir tai padaryti su nesugadintu automobiliu. S. Jurgelėnas antrino ir sakė, kad svarbiausia, jog rimti gedimai neįvyktų greičio ruože, mat net ir faktas, kad komanda turi pakankamai atsarginių dalių, nieko nereikš, nes greičio ruože jomis pasinaudoti bus neįmanoma.

Komanda į Saudo Arabiją išvyksta jau gruodžio 30 dieną.