Gerbėjų minia tryško visomis spalvomis: juoda, oranžine, žalia. Juoda – simbolinė Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“ komandos spalva, oranžinė spalva leidžia atpažinti Antaną Juknevičių ir Darių Vaičiulį, „Craft bearings“ ekipažą, žalia spalva pasidabinę net du ekipažai – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ bei Arūno Gelažninko „East and Nord by Lituanica“.

Šių metu Dakare Lietuviai buvo ypatingai stiprūs: greičiausiu šalies motociklininku vadinamas A. Gelažninkas parvežė rekordinę 24-ą vietą absoliučioje įskaitoje, o B. Vanagas ir S. Rozwadowskis iškovojo 11-ą vietą automobilių įskaitoje.

„Strategija ir pasiruošimas suveikė. Turėjome dalykų ne pagal planą, tačiau nieko tokio – rezultatas tenkina. Tačiau šiandien reikia žvalgytis ir eiti toliau, nes sustoti negali“, – kalbėjo Vilniaus oro uoste žurnalistams Benediktas Vanagas.

Jo šturmanas, Sebastianas Rozwadowskis, šįkart į Vilnių nekeliavo. Šturmanas laukia šeimos pagausėjimo, jo bei jo žmonos Aleksandros kūdikis, kaip numatoma, turėtų gimti sausio 20-ąją, todėl tiesiai iš Paryžiaus jis skubėjo į Lenkiją, pas savo šeimą.

Beje, į Lietuvą neatkeliavo ne tik B. Vanago šturmanas, bet ir visų komandų bagažas. Kaip juokėsi pilotas, jie turėjo gana trumpą persėdimą ne pačiame drausmingiausiame oro uoste, todėl bagažą teks susigrąžinti vėliau.

Kalbėdamas apie susidomėjimą Dakaru Lietuvoje, B. Vanagas prisipažino, kad galvojo, jog dėmesio „lubos“ buvo prieš ketverius metus, tuomet prieš trejus, dvejus ir pernai.

„O šiandien aš žinau, kad lubos yra pramušamos“, – juokavo jis.

Pats brangiausias medalis

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis oro uoste pasitikti ne tik gerbėjų minios, bet ir bičiulių, sergančių bekelės virusu. Jie sukėlė tokį triukšmą, pasirodžius oranžinei komandai, kad nustelbė visus, buvusius greta.

Komanda neslėpė, kad šių metų Dakaras jiems nesiklostė taip, kaip tikėjosi, tačiau nepaisant to, užsispyrimo užteko, o sąskaitos su Dakaru teks suvesti kitąmet.

„Tik reikės investicijų, nes mes šiemet turėjome vieną vienintelį stogą. Kitąmet vešimės du. Tikrai teks investuoti į žibintus, nes mūsų buvo prasti, netiko nakčiai“, – vardijo A. Juknevičius.

Demonstruodamas parsivežtą Dakaro ralio medalį, lenktynininkas neslėpė, kas šis – jam brangiausias iš turimų, mat neabejotinai buvo sunkiausias, pareikalavo stipriausio charakterio, ištvermės ir ryžto.

Tačiau D. Vaičiulis nepaisant visų šiemet tekusių iššūkių, neslėpė, kad toks Dakaras jam tikrai patiko. Visgi kol kas šturmanas į klausimą, ar važiuos ir kitąmet, kitaip nei A. Juknevičius, tvirtai neatsako.

„Duokit pirmiausia man sugrįžti namo“, – šypsojosi vyras.

Važiuos ir kitąmet

Į namus sugrįžęs A. Gelažninkas buvo pasitiktas žmonos, kuri nedrąsiai pozavo ir suspitusiai žurnalistų miniai. Motociklininkas nedaugžodžiavo, tik prasitarė, kad maždaug tokio rezultato, kokį pavyko pasiekti, ir vylėsi iškeliaudamas į Dakaro ralį.

Visgi jau šiandien, vos grįžęs iš vieno Dakaro, jis galėjo tvirtai pasakyti, kad važiuos šiame ralyje ir 2020 m.

„Taip, planas toks ir yra. Važiuoti visą sezoną kitose varžybose ir dalyvauti Dakare“, – kalbėjo rekordinę Lietuvai vietą bendroje įskaitoje užėmęs A. Gelažninkas.

Ieškos naujų resursų

Pasitikę Vaidotą Žalą ir Saulių Jurgelėną komandos gerbėjai tuojau juos apipylė dovanomis. Pavyzdžiui, abu vyrai gavo dovanų nacionalinių spalvų kombinezonus.

„Homologuoti, – juokėsi V. Žala ir pridūrė: – Jeigu leis Dakaro organizatoriai, reikės su tokiais važiuoti kitąmet.“

Lenktynininkas sakė, jog jaučiasi su Dakaru suvedęs sąskaitas, tačiau noro tobulėti ir lipti aukščiau dar yra. Tiesa, tam reikia naujos strategijos ir naujų resursų.

„Dar turime galimybių temptis aukštyn, tačiau esame beveik pasiekę savo dabar turimo automobilio galimybių ribas, priartėji prie greičiausių, bet norint siekti daugiau, reikia ir naujų resursų“ – kalbėjo jis.

Tiesa, anot V. Žalos, vien naujo automobilio neužteks, tačiau į klausimą, kuo važiuos kitų metų Dakaro ralyje, „Kamane“ ar kokiu kitu skambiu vardu pavadintu automobiliu, jis galės atsakyti tik pasikalbėjęs su pagrindiniais komandos partneriais.

Beje, ilsėtis lenktynininkas nesirengia. Jau pirmadienį jo laukia treniruotės su klasikinio ralio automobiliu, mat ateinantį savaitgalį jis startuoja Lietuvos ralio čempionato pirmame etape, Žiemos ralyje. Jis juokiasi, kad pastaruosius dvejus metus čempionato nelaimėdavo vien dėl to, kad nespėdavo į šį ralį, tad šiemet rengiasi jame dalyvauti ir susirinkti kuo daugiau taškų.