Papildyta 01.29 val. Po ilgos tylos Balio Bardausko gerbėjų komanda išplatino vaizdo įrašą, kuriame savo komentarą pateikia „Original by Motul“ grupės vadybininkas.

„Tarpe nuo bivako iki greičio ruožo pradžios, „Original by Motul“ dalyviai gali gauti pagalbą iš bet kurio asmens. To neapibrėžia jokia specifinė taisyklė“, – sakoma vaizdo įraše.

Paulius Garkauskas, DELFI žurnalistas Peru, išklausė B. Bardausko pasakojimą apie tai, kas nutiko. DELFI pateikia visą lenktynininko išsakytą įvykio versiją.

„Sėkmė. Kaip yra gyvenime – sėkmė. Nuvažiavęs 220 km iš starto sužinai, kad kaladėlės baigiasi ties tuo posūkiu, kur stovi KTM mašina. Likimas. Be tų galinių kaladėlių visi važiuoja. Esmė priekis yra, bet nervinė įtampa, kai tu žinai, kad pas tave nėra galinių stabdžių. Nejauku.

Internete buvo diskusija, kad mesti iš „Motul“ („Original by Motul“ - DELFI) klasės. Tai vat, aš nuėjau pas vyriausią teisėją, vyriausias teisėjas nufilmavo vaizdo įrašą, kad Liason zonoje sportininkas, išvažiavęs iš bivako ir važiuojantis į startą, turi ribotą laiko limitą. Jeigu jis ten gali gauti pagalbą, pagalba yra leistina. Trasoje negali gauti pagalbos, čia (bivake - DELFI) negali gauti turėti pagalbos. Liason zonoje, kur yra laiko limitas, gali pasikrapštyti. Ką tu ten gali spėt pasikrapšyti... Yra limitas. Kadangi man buvo toks ir gedimas, tai viskas gerai.“

Padėjo KTM komanda

B. Bardauskui, susidūrusiam su gedimu, į startą pavyko išvažiuoti. Pagelbėjo KTM komandos mechanikai, kuriuos lenktynininkas sutiko bivake.

Kaip komentavo „gelbėjimo operaciją“ stebėję Dakare esantys lietuviai, jeigu motociklas būtų sulūžęs puse kilometro toliau ar arčiau, greičiausiia ralis būtų jau baigtas.

Balys Bardauskas
Foto: DELFI

Visgi dar daugiau klausimų sukėlė ne gedimas, o motociklo remontas svetimomis rankomis. DELFI šaltiniai akcentavo, kad padėti motociklininkui šiuo ruožtu galėjo tik kiti „Original by Motul“ klasės dalyviai, niekas kitas. Tas ne kartą buvo pabrėžta ir komandos komunikacijoje, Dakaro ralio taisyklėse taip pat akcentuojama, kad šioje klasėje važiuojantys lenktynininkai negali turėti jokios pagalbos.

Tokių klausimų kilo ir B. Bardausko pasirodymą šių metų Dakare stebintiems gerbėjams, tačiau komentaruose prie nuotraukų buvo minima ir tai, jog KTM komanda, remontavusi motociklą, pabrėžė, kad serviso zonoje kelyje jie gali pagelbėti.

Nespėjo pranešti apie sunkumus?

„Jei tokia pagalba, kaip kažkas sakė, bivake būtų galima, pagalvokite patys – kokia vienišių klasė, jei nereikėtų nieko daryti pačiam?“, – stebėjosi DELFI pakalbintas motociklų žinovas.

Visgi anot jo, galimas ir kitas atvejis – gedimą patyrusi komanda nespėjo iškomunikuoti, kad motociklininkas nusprendė nesitraukti iš ralio ir pasinaudoti pagalba.

„Toks sprendimas būtų visiškai normalus. Ar trauktis iš ralio, ar važiuoti toliau – žinoma, kad važiuoti“, – kalbėjo DELFI šaltinis.

Dakaro ralio taisyklėse numatyta, kad motociklininkas, dalyvaujantis „Original by Motul“ įskaitoje, pasinaudojęs bet kokia neleistina pagalba yra šalinamas iš klasės, tačiau ne iš ralio. Tad toliau varžybas galima tęsti bendroje įskaitoje.

Kol kas DELFI su B. Bardausku ar jo atstovais susisiekti nepavyko.