„Kaista variklis, negalime važiuoti. Iki pirmojo kelio punkto, kol buvo tiesu, lygu, važiavome normaliai. O kai prasidėjo kalnai, ėmė keistis aukštis, pradėjo kaisti variklis. Kai kur net kas 2-3 kilometrus turėjome stoti, nes užvirdavo aušinimo skystis“, – pasakojo „Craft bearings“ komandos pilotas.

Blogiausia, anot jo, tai, kad dėl kilusių rūpesčių kaltos ne klaidos trečiame greičio ruože, o antrajame greičio ruože, kaip sako pats, „padaryta nesąmonė“. DELFI primena, kad antrame greičio ruože, kaip aiškino A. Juknevičius, važiuojant kopomis lūžo akceleratoriaus pamina, vietoje jos liko tik nedidelis strypas. Tai lėmė, kad nuo vienos kopos važiuodamas ekipažas tiesiog apsivertė. Po „stogo“ sutriko aušinimo sistemos veikla, sustreikavo elektronika.

Nuotykių netrūko ir be šito. Nuvažiavus trečdalį trasos, siaurame kanjone, visas eismas sustojo dėl įvykusios dviejų automobilių avarijos. Anot A. Juknevičiaus, organizatoriai oficialiai sustabdė lenktynes tol, kol buvo rastas sprendimas, kaip pravažiuoti lenktynininkams, ir laiką, kurį ekipažas stovėjo, atėmė iš bendro trasos įveikimo laiko.

Beje, 10-ąjį savo Dakarą bandantis įveikti lenktynininkas pasakojo, kad nuotykių netrūko ne tik jam. Bestovint greta uždaryto greičio ruožo ekipažą pasivijo Carlosas Sainzas, kuriam trasoje teko keisti išlaužtą ratą ir palaidoti viltis dėl šių metų Dakaro čempiono karūnos. Ispanas, paklaustas, kas nutiko, tik mostelėjo ranka – neslėpė blogos nuotaikos. Be to, lietuviai sulaukė ir prancūzo Sebastieno Loebo rūstybės.

„Net nežinau, ar galiu sakyti. Nesustojome padėti Loebui. Nemačiau jo, nes stovėjo jis, neaiškiai mosikavo, kombinezoną nusiėmęs, tik su baltais marškinėliais. Galvojau, vietinis koks nors. Ir tik po to pamačiau jo mašiną, už kokių 100 metrų, vieninteliame krūme įvarytą. Tai kai jis suprato, kad mes nesustosim, parodė mums“, – juokėsi prisiminęs A. Juknevičius ir demonstravo, kokį gestą prancūzas pasiuntė lietuvių ekipažui į nugaras.

Kiekvieno sutikto prašė vandens

Nepaisant pokštų, kalbėdamas apie savo Dakaro likimą, A. Juknevičius prisipažino, kad galvodamas apie automobilio technines problemas įžvelgia ne patį geriausią dalyką.

„Šiandien atkentėjome, bet mes taip Dakaro nebaigsim“, – konstatavo jis.

Pasak „Craft bearings“ ekipažo lyderio, reikia atidžiau žvilgtelėti į variklį, mat, spėja jis, gali būti, jog variklio galvutės tarpinė nebesandari. Pilotas pasakojo, kad kai bolidas važiuoja žemyn – viskas gerai ir motoras nekaista, oras išeina, tačiau kylant į kalno viršų, variklio temperatūra iš karto kyla aukštyn.

„Matom, kad temperatūra kyla aukštyn, susirandam vietą, kur sustoti, atvėsinam mašiną, nusiorinam aušinimo sistemą, įsipilam vandens ir vėl važiuojam. O kol stovim, visus dalyvius, važiuojančius pro šalį, stabdom, vandens prašom, vėliau ir bet kur, kur pamatydavom teisėjus, vandens prašydavom“, – kalbėjo pilotas.

Vėliau, atvėsus varikliui, visus, iš kurių prašydavo vandens, ekipažas aplenkdavo, o tuomet kažkur vėl sustodavo, vėl prašydavo vandens. Tiesa, ne visur ekipažui pasisekė sustoti taip, kad nekliudytų kitiems, pasakojo Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ šturmanas, ir tai, šypsodamasis pasakojo vyras, galėjo baigtis netgi rimtais sužalojimais. Į šią istoriją įsivėlė ispanas Carlosas Sainzas.

„Sainzas privažiavo ir mato, kad stovime vidury serpantino ir nėra kaip prasilenkti – vienoj pusėj skardis, kitoj – per mažai vietos. Aš važiuoti negaliu, variklis užkaitęs. O jis net nespaudė mygtuko, pranešančio apie tai, kad turime pasitraukti, privažiavo ir tvojo į „subinę“, maždaug, ko čia stovi“, – juokėsi A. Juknevičius, pridūręs, kad kadangi ekipažas jau buvo kelias minutes pastovėjo, pavyko pavažiuoti tolėliau ir pasitraukti į šalį platesnėje vietoje.

D. Vaičiulis pridūrė, kad kai teko pavažiuoti į priekį, jis nesėdėjo salone, o buvo ant mašinos stogo, viena ranka užspaudęs aušinimo sistemos agregatus, kad neišbėgtų paskutiniai lašai vandens, o kita ranka mėgindamas išsilaikyti, kol visureigis važiavo per akmenis ir nelygumus.

Gali įveikti ruožą, ne Dakarą

„Rytoj maratoninis Dakaro ruožas. Ar spėsim paruošti mašiną? Nežinau, ne man klausimas čia, matyt, mechanikai turės pasakyti. Aš dar turiu įtarimą, kad galbūt vandens pompa nenori gerai dirbti, gal stringa, galbūt dėl to. Bet kitas klausimas, iš kur tas oras atsiranda. Negali būti, kad tiek nuo vakar liko“, – gūžčiojo pečiais A. Juknevičius.

Jis pasakojo, kad važiuodamas į bivaką skambins mechanikams ir konsultuosis, kas galėtų būti, perspės, kad pasiruoštų remontui, mat esant tokiems gedimams vargu ar įmanoma finišuoti Dakare.

„Gali nuvažiuoti vieną ruožą, gal antrą. Bet šitaip yra blogai, taip finišo nepasieksi. Tie maratoniniai etapai, kol lygūs, jie nėra baisūs, bet ten, kur prasideda kopos, kalnai, ten iš karto nebegalime važiuoti“, – svarstė lenktynininkas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (81)