Praėjusiame Dakaro ralyje V. Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas Lietuvą nustebino greičiu. Sparčiai į viršų kopusią komandą sustabdė tik netikėtas gedimas. Šiemet, pasakojo komandos pilotas, į ralį jie iškeliauja pasiruošę tvirčiau ir gerokai anksčiau.

„Agrorodeo“ komanda iš pagrindų perrinko turimą „Toyota Hilux Overdrive“, patikrino netgi variklį, kuris, dar 2018-ųjų sausį kalbėjo V. Žala, galėjo nukentėti dėl įsipiltų ne visai tinkamų degalų po to, kai komanda nespėjo įsipilti jų bivake.

Be to, šie metai ramesni ir dėl turimų susitarimų tiek su Antanu Juknevičium, „Craft bearings“ komandos lyderiu, tiek su užsienio komandos technikais. Su lietuviais V. Žalos ekipažas susitarė keistis detalėmis, o tai leido abiems komandoms į Dakaro ralį jų vežtis mažiau. Be to, susitarta ir su užsienio komandomis dėl bendrų detalių įsigijimų Dakare – tai taip pat palengvins duoną tiek V. Žalos, tiek A. Juknevičiaus komandų mechanikams.

10 kilogramų lašinių

Ramybės, juokavo V. Žala, suteikia ir tai, kad šiemet komanda į Dakaro ralį iškeliauja tinkamai pasirūpinusi maistu. Pastarasis aspektas, juokauja visi, iš arti matę kasdienybę bivakuose, labai svarbus, mat, sako „Agrorodeo“ pilotas, jeigu S. Jurgelėnas turi tokį skrandį, kad galėtų ir smėlį valgyti, jam tinkama mityba ypatingai svarbi.

„Stengiuosi mitybą susidėlioti kuo tobuliau, ypač svarbu gerai pavalgyti ryte, nes tai, ką įsimeti į skrandį, po to vežiesi 6-7 valandas“, – sakė lenktynininkas.

O tai reiškia, kad į Dakarą išsiųstame sunkvežimyje tarp atsarginių dalių vietos atsirado gausybei sausų kareiviškų davinių, specialių sportininkams skirtų mišinių, užtikrinančių energiją, o bagaže, sukrautame į lėktuvą, atsirado vietos 10 kilogramų lietuviškų lašinių.

Lengva nebus

Ateinančių metų Dakaro ralis trumpesnis, laukia vos 11 dienų, iš kurių lenktynės truks 10. Tačiau tai visiškai nereiškia, sakė S. Jurgelėnas, kad lenktynės bus lengvesnės nei visada.

Anot patyrusio šturmano, greičiausiai nuo pirmųjų dienų prasidės lenktynės, mat 70 proc. visų trasų sudarys smėlynai, o kopose vietos lenkimui bus labai daug.

„Bus daug įtampos ir tarpusavio kovų, ypač tarp lyderių. Tempas bus tikrai didelis ir, tikėtina, kad dėl tokio tempo nepavyks išvengti klaidų“, – prognozavo jis.

S. Jurgelėnas pabrėžė ir tai, kad smėlynai – klastingi bei varginantys, juose nelengva ne tik vairuotojui, bet ir šturmanui. Tad, tikino „Agrorodeo“ narys, Dakaro ralis bus toks, koks ir privalo būti.

Dakaro ralio startas – jau sausio 6 d., Limoje, Peru. Ralis tęsis iki sausio 17 d., ir apie viską, kas vyks Pietų Amerikos smėlynuose, DELFI savo skaitytojams praneš tiesiogiai iš Dakaro ralio užkulisių, kur dirbs žurnalistas Paulius Garkauskas.