„Lyginti Benedikto „Toyota Gazoo Racing Hilux“ su mano turimu automobiliu yra tas pats, kas lyginti „Porsche“ ir „Žigulį“, – drąsiai apibendrino „Craft Bearings“ komandos pilotas A. Juknevičius.

Anot šių metų pradžioje rekordą Lietuvai iš Dakaro ralio parvežusio sportininko, lyginti tarpusavyje galima tik jo ir Vaidoto Žalos, „Agrorodeo“ piloto, automobilius. Pastarieji – pirmosios kartos vadinamieji „Overdrive“ OTB modeliai.

„Mano automobilis yra toks pats, kaip ir Vaidoto. Tiek, kad mano „Hilux“ turi vietoje tilto nepriklausomą galinę pakabą, be to, atnaujintą kėbulą. Tačiau tai tebėra tas pats pirmasis „Overdrive“ modelis“, – kalbėjo A. Juknevičius.

Kas kita, pasak jo, yra B. Vanago turimas automobilis.

„Galbūt B. Vanagas negaus tokios pat geros programinės įrangos, tokių pat nustatymų, kaip tie, kas atstovaus gamyklinėms komandoms, tačiau tas automobilis yra tokio pat svorio, balanso, turi tokį patį variklį, montuojamą į lyderių automobilius. Be to, šis modelis turi modernesnį borto kompiuterį, kitokį elektros sistemos laidyną, lengvesnę pavarų dėžę, kitokius reduktorius“, – vardijo A.Juknevičius.

Skiriasi 90 proc. dalių

Anot Dakaro vilko, B. Vanago automobilio variklis yra maždaug 20 AG galingesnis nei kitų dviejų lietuvių, tačiau, pasak jo, ne arklio galios yra svarbiausias rodiklis, o sukimo momentas. Pastarojo B. Vanago automobilio variklis turi maždaug 5 proc. daugiau.

Skirtumų yra ir daugiau, nurodo A. Juknevičius. Pavyzdžiui, tiek jo turimo „Hilux“, tiek B. Vanago naujojo automobilio pavarų dėžes pagamino ta pati kompanija, tačiau pašnekovo automobilyje esanti sveria daugiau nei 50 kg, B. Vanago – apie 37 kg.

„Ar skirtumas didelis? Tarp mūsų automobilių yra kelerių metų atotrūkis, per kuriuos įvyko nemažai revoliucinių patobulinimų. Vien tai, kad mudviejų su Vaidotų automobilių varikliai nebegaminami, ko verta. Apskritai, jei lygintume mūsų automobilius, skiriasi kokie 90 proc. dalių. Surasti, kuo galėtume apsikeisti, sudėtinga“, – sakė A. Juknevičius.

Sutarė bendradarbiauti

Apie keitimąsi dalimis „Craft Bearings“ pilotas užsimena ne šiaip sau. Pasirodo, kadangi jo ir V. Žalos lenktyniniai visureigiai yra beveik identiški, komandos sutarė bendradarbiauti dalių klausimu.
„Pas mus vienodi varikliai, vienodos pavarų dėžės, vienodos elektros sistemos, reduktoriai, amortizatoriai, pakaba. Todėl sutarėme, kad bendradarbiausime dėl dalių“, – sakė A. Juknevičius.

Apie tą patį kalbėjo ir „Agrorodeo“ komandos pilotas. Pasak jo, ir ankstesniais metais abi komandos draugiškai padėdavo viena kitai.

„Antanas vežasi savo atsarginių dalių komplektą, mes – savo. Ir jeigu kažkam bėda ir galime savęs nenuskriausdami kažkam padėti, tai kodėl gi ne. Mes pagelbėtume jiems, jie – mums, jei tik būtų tokia galimybė. Esame geranoriškai nusiteikę“, – aiškino V. Žala.

Pasak jo, B. Vanago įsigytas automobilis galbūt nėra pranašesnis tiek, kiek skirtųsi „Porsche“ lyginamas su „Žiguliu“, tačiau ženkliai skiriasi nuo tų modelių, kuriuos turi „Agrorodeo“ ir „Craft Bearings“ komandos.

„Jei lyginant paprastai, būna standartiniai automobiliai ir gamintojas vis išleidžia jų patobulinimus – taip skiriasi mano ir Antano automobiliai. O Benedikto automobilis yra visiškai naujas, naujos kartos modelis“, – aiškino lenktynininkas.