Tas automobilis, kurį pasirinko lenktynininkas, ketvirtadienį atsidūrė ant Lietuvos nacionalinės bibliotekos laiptų. Paaiškėjo, kad B. Vanagas savo kalbas apie partnerystę su „Toyota“ tęsėjo ir į sunkiausiu pasaulyje vadinamą maratoną iškeliaus apynauju „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobiliu.

Po tradiciškai juodos spalvos visureigio, specialiai šventei papuošto B. Vanago ir S. Rozwadowskio dueto simboliu tapusiu Vyčiu ir Lenkijos ereliu, kapotu – 5 litrų „Lexus“ darbinio tūrio V8 formos motoras, generuojantis 360 AG ir 550 Nm. Naujiena, kaip sakė B. Vanagas, ant stogo – ten abiejų šalių vėliavos, šioje vietoje liksiančios ir viso ateinančių metų Dakaro ralio metu.

Tarp naujienų – nėra atsarginių ratų gale. Visi jie automobilio viduje, o tai, anot B. Vanago, reiškia, kad automobilis yra lengvesnis nei ankstesniais metais. Bendras bolido svoris – 1950 kg. Tad jis yra apie 100 kg sunkesnis nei minimali techniniuose reikalavimuose numatyta riba.

„Jei pamenate, kai pernai apsivertėme važiuodami nuo kopos, kai šiek tiek važiavau per greitai, tai gali būti, kad taip nutiko būtent dėl ratų pozicijos“, – sakė B. Vanagas.

Kaip prisipažino sportininkas, būtent tokių specifikacijų automobilio komanda vylėsi dar prieš dvejus metus. Visgi pastaruosius metus nesisekdavo, tad vienais metais komanda nefinišavo, pernai – pasirodė prasčiau nei norėjo. Visgi šiemet, panašu, skundams pagrindo nėra.

S. Rozwadowskis pabrėžė, kad nepaisant to, kad 2019 m. ralis vyksta tik Peru ir truks 10 dienų, daugiausiai jis vyks dykumoje ir naviguoti čia bus itin sudėtinga.

„Tik atrodo, kad ralis bus trumpesnis, tačiau mūsų iš tiesų laukia labai sunkių 10 dienų. Tad tam, kad būtų lengviau, paprašėme pagalbos tikrai patyrusių žmonių. Mums pasiruošti padės Andreasas Schulzas, tikrai patyręs ralio šturmanas, dukart laimėjęs Dakaro ralį“, – kalbėjo S. Rozwadowskis.

Technikai – tie patys

B. Vanagas pasakojo, kad į ateinančių metų Dakaro ralį keliaus ta pati mechanikų komanda, kuri automobilių prižiūrėjo ir pernai. Be to, prie naujojo „Hilux“ dirbti padės ir „Gazoo Racing“ bei „Overdrive“ komandos.

„Su technikais dirbame visus metus, investuojame į jų žinias, tobulėjimą. Tiesą sakant, nepaisant to, kad jie jauni, jų požiūris į viską neretai geresnis nei dirbančių gamyklinėse komandose“, – kalbėjo B. Vanagas.

Lenktynininkas neslėpė, kad dirba ir bandydami rasti galimybių padirbėti su žemėlapių profesionalais, mat praėjusio ralio metu B. Vanagas kalbėjo apie kartografų poreikį. Toks išlikęs, tačiau kaip seksis ieškant šios srities profesionalų, pasakyti dar anksti.

„Žinoma, svarbu rasti sprendimą neperžengiant leistinos ribos. Tačiau šioje srityje yra pilkoji zona, kur dirba visos komandos“, – aptakiai kalbėjo sportininkas.

Dakaro trasose paskutinės specifikacijos „Toyota Hilux“ bolidą naudoja tik gamyklinė komanda. Tuo metu naujasis „General Financing team Pitlane“ komandos „Hilux’as“ atitinka prieš dvejus metus Dakare startavusio automobilio charakteristikas.

Naują automobilį turi ir Juknevičius

Nauju automobiliu į ateinančių metų Dakaro ralį keliaus ir rekordinį tempą šių metų ralyje pademonstravęs Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio ekipažas. Iš karto pasibaigus lenktynėms „Craft Bearings“ komanda paskelbė apie bolido, kuriuo Dakare važiavo pastaruosius tris maratonus, pardavimą, mat į Dakarą komanda leisis kiek patobulintu pirmosios kartos „Overdrive Hilux“ bolidu.

Beje, kitų metų Dakaras A. Juknevičiui bus jubiliejinis – jau 10-asis. Po šio maratono lietuvis bus oficialiai pripažintas Dakaro legenda. Toks įvertinimas suteikiamas pilotams, kurie Dakaro ralyje varžėsi ne mažiau 10 kartų.

Kitų metų Dakare A. Juknevičius sėdės už naujesnės kartos „Overdrive Hilux“ vairo. 2016 m. gamybos bolidą varo lygiai toks pats 5 litrų darbinio tūrio variklis, kaip ir senąjį. Tokia pat ir priekinė pakaba bei pavarų dėžė. Skiriasi automobilių dizainas – naujesnis bolidas turės dabartinės kartos apdailos dalis. Ir tai dar ne visi skirtumai.

„Tikrai žinome, kad nauja mašina turi būti lengvesnė. Deklaruojama, kad ji bus apie 200 kg lengvesnė, nei senoji. Mes dar to netikrinome. Tik pasvėrę patys realiai žinosime svorį. Nepaisant to, kad variklis, pavarų dėžė, valdymo kompiuteris yra lygiai tokie patys, kokie buvo, bet, matyt, visi supranta, kad kai automobilis yra ženkliai lengvesnis, tai jis ir važiuoja smagiau. Mes neturime galingesnio variklio, tačiau turime lengvesnę mašiną. Tai labai didelis laimėjimas“, – DELFI teigė A. Juknevičius.

Vis dėlto pilotas sako, kad didžiausias pliusas yra ne mašinos svoris.

„Didžiausias konstrukcinis pranašumas yra galinė nepriklausoma pakaba“, – sakė A. Juknevičius.