Dakaro ralyje Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowski ekipažas bei kitos lietuvių komandos turi varžytis su stipriomis gamyklinėmis komandomis.

Gamyklinė komanda yra išlaikoma kurio nors automobilių gamintojo. Savo komandas Dakaro ralyje turi „Toyota“, „Peugeot“, „Mini“, „Ford“. Savo vardo komandų turėjimas ir jų dalyvavimas lenktynėse gamykloms yra būdas parodyti, ką sugeba jų technika, taip gamyklos garsina savo vardą ir dalyvavimą Dakaro ralyje išnaudoja savo gaminamų, ne lenktynėms skirtų automobilių pardavimų skatinimui.

Pirmoji Dakaro diena
Foto: E.Buiko nuotr.

Gamyklines komandas dažniausiai sudaro keletas ekipažų su pilotais ir šturmanais. Pavyzdžiui, šių metų Dakaro ralyje „Team Peugeot Total“ komanda turi keturis pilotus. „Toyota Gazoo Racing“ atstovauja trys pilotai. „X-Raid Mini All4Racing“ komandai – 5 pilotai. Pagrindinius savo pilotus gamyklinės komandos perka, t. y. samdo geriausius pasaulio lenktynininkus ir už tai, kad jie lenktyniauja komandoje bei ją atstovauja, moka jiems atlyginimus. Gamyklinės komandos dažnai turi ir keletą laisvų vietų, kurias parduoda Dakaro ralyje norintiems dalyvauti pilotams. Už tam tikrą mokestį lenktynininkas gauna automobilį, vietą komandos bivuake ir pilną techninį automobilio aptarnavimą lenktynių metu.

Ekipažų lenktyniniais automobiliais rūpinasi pats gamintojas. Kadangi kiekvienos gamyklinės komandos noras yra turėti kuo daugiau savų pilotų aukščiausiose ralio finišo pozicijose, gamyklos pastaruoju metu vos ne kas metus atnaujina lenktyninius bolidus, siekdami juos paversti dar greitesniais ir konkurencingesniais. Senesnio modelio automobilius parduoda kitiems lenktynininkams ir komandoms, o saviems parūpina dar geresnius. Ralio metu automobilius prižiūri gamyklų inžinieriai ir technikai, vežamos gamyklinės automobilių detalės, samdomi komandų vadovai ir kitas reikalingas aptarnaujantis personalas. Labai dažnai šios komandos turi net savo masažuotojus ir virėjus.

Pirmoji Dakaro diena
Foto: V.Dranginio nuotr.

Visai neseniai „Team Peugeot Total“ Facebook’o paskyroje pasidalino savo komandos statistika. Šiais metais Dakaro ralyje šioje komandoje dirba 88 žmonės, iš kurių – 12 inžinierių, 26 mechanikai, 1 gydytojas, 2 masažuotojai. Komanda turi keturis lenktyninius automobilius ir 25 techninio aptarnavimo bei kitus automobilius.

Tad nenuostabu, kad turėdamos daug technikos ir žmonių, gamyklinės komandos Dakaro ralio bivuakuose užima nemažai vietos ir neįmanoma jų nepastebėti einant pro šalį: vienodi lenktyniniai automobiliai, besiilsintys vienodose palapinėse, daugybė vienodų techninio aptarnavimo sunkvežimių ir kitos technikos, aplink techniką zujantys vienodai aprengti mechanikai ir kitas personalas.

Pirmoji Dakaro diena
Foto: V.Dranginio nuotr.

Tuo tarpu privati komanda automobilių sporte yra ta, kurios gerove nesirūpina jokia automobilių gamykla. Ji pati susiranda rėmėjus, perka lenktyninius automobilius, samdo reikalingą personalą, įsigyja remontui reikalingas dalis ir kt. Labai dažnai privačias komandas sudaro vienas ekipažas, kuris į Dakarą atkeliauja su vienu techninio aptarnavimo sunkvežimiu. Tik nedidelė dalis privačių komandų turi du ar daugiau ekipažų. Privati komanda yra ir „General Financing team Pitlane“ bei likusios Dakare dalyvaujančios lietuvių komandos. „General Financing team Pitlane“ turi vieną lenktynių ekipažą, techninio aptarnavimo sunkvežimį, iš viso 16 komandos narių bei tris visureigius keliavimui.

Nors pirmas vietas Dakaro ralyje užima gamyklinių komandų pilotai, turintys praktiškai neribotas galimybes siekti geriausio rezultato, visgi ir privati komanda gali būti sėkminga. Pavyzdžiui, 2015 m. „General Financing team Pitlane“ Dakare privačių komandų įskaitoje laimėjo pirmą vietą. Komanda turi ir geriausią Baltijos valstybių rezultatą Dakare – 24-ą vietą.