Nors patys pripažįsta, kad ne vieną kartą per dieną girdi visureigio konstruktoriaus D. Biesevičiaus priminimus: „Ramiai, ramiai, stabiliai, bet ramiai“.

2015 m. Lietuvos ralio vicečempionas V. Žala, kuriam šios lenktynės bus debiutinės, net ir nekeikia likimo, kad dvi pirmąsias dienas gavo mažiau krūvio.

„Atvykus į Argentiną, šiek tiek sveikata sušlubavo, todėl kiek lengvesnis tempas ir mažesnis krūvis buvo laiku ir vietoje. Kilometrų jau „susukome“ nemažai, nors į realų greičio ruožą dar net neišvažiavome. Bet įspūdžiai tikrai neblogi. Turint omeny, kad bendras greičio ruožų kilometražas bus beveik 5000, tai keli šimtai „nuimtų“ kilometrų tikrai nieko iš esmės nereiškia. Man pačiam iš pradžių buvo kiek neramu, ar stuburas „atlaikys“ tiek kilometrų, bet kol kas viskas – gerai. Mūsų tikslas nėra važiuoti 100 procentų, mes siekiame finišo, tai važiuosim ir atvažiuosim. Svarbiausia „neprisidaryti reikalų“, – ironizavo lenktynininkas.

V. Žala pripažįsta, kad kol kas jį labiausiai žavi žiūrovai: „Žmonių kiekis – nerealus. Tai visiškai nesuvokiami skaičiai, o svarbiausia, kad visi jie čia džiaugiasi, šokinėja, mojuoja ir tikrai matyti, jog jiems rūpi lenktynės, jie tuo gyvena. Ir ne kas trečias, kas penktas, o būriais. Aš suprantu, kodėl Argentina nepaleidžia Dakaro taip lengvai ir kodėl visi lenktynininkai į šias varžybas veržiasi: čia net važiuodamas šimtasis, pačioje dalyvių karavano „uodegoje“ gali žvaigžde pasijausti“.

Lenktynininkas nuramino gerbėjus, kurie vakar sulaukė žinios apie dėl liūties stabtelėjusį „Seat“ visureigį: „Vienas oro filtriukas buvo dulkėmis „apsinešęs“, o per tokią liūtį gavo drėgmės pradėjo „dusinti“ motoriuką. Bet jį išėmėme ir bėdas išsprendėme – jokio kriminalo, aišku, labai gerai, kad šios problemos nereikėjo spręsti greičio ruože“.

 Vaidotas Žala

Jau turintis Dakaro patirties S. Jurgelėnas pripažįsta, kad šiose lenktynėse netikėtumo faktoriaus niekada nedera pamiršti: „Iš vienos pusės – tai ne pirmas kartas, kai atšaukiamas greičio ruožas, iš kitos – tai padaryta dėl saugumo ir dėl gamtos stichijų. Kai artėjome link greičio ruožo, vėjas gūsiais buvo labai stiprus. Malūnsparniai negalėjo pakilti. Būtent malūnsparniais organizatoriai turi užtikrinti per 15 minučių atvykstančią pagalbą. Norime to ar nenorime, bet iš kiekvieno greičio ruožo malūnsparniai evakuoja po 1-2 žmones, motociklininkus ar automobilių ekipažų narius. Tikrai niekas nenorėtų atsidurti toje nepavydėtinoje padėtyje, kad 3-4 valandas reiktų laukti pagalbos. O jeigu sportininkas rimtai sužeistas? Kai 2013 m. važiavome su Benediktu Vanagu, kai kurie greičio ruožai buvo taip pat atšaukti dėl patvinusių upių. Iš principo šias lenktynes galima pavadinti savotiška nežinomybe, netikėtumų čia tikrai yra daug“.

Šturmanas pabrėžia, kad antras Dakaro etapas bus gana techniškas, bet jį galima pavadinti „mišraine“: tempas nuolat kaitaliosis, sportininkų laukia serpantinai, vingiuoti prasti keliai, pavojingos vietos su paplautais kelio kraštais, įmirkusi ir slidi kelio danga. Taigi, dėmesio negalima prarasti nė akimirkai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją