„Greitame posūkyje kažką kliudžiau, nuo to smūgio nusimontavo ratas, todėl čia pat sekusiame kitame posūkyje automobilis virto ir liko kaboti ant dešinio šono. Labai daug sugaišom, kol grįžom ant „kojų“. Negana to, po šios avarijos kažkas atsitiko mašinos kompiuteriui, jis pradėjo riboti variklio galią“, – pasakojo B. Vanagas.

Be to, avarijos metu sueižėjo priekinis „Toyota Hilux Overdrive“ stiklas, stipriai komplikuodamas matomumą. Dėl šios priežasties ekipažas nusprendė stiklą visiškai išimti ir toliau važiuoti nuo dulkių gelbėjantis užsidėjus kalnų slidinėjimo akinius.

„Astanos“ komandos narys Artūras Ardavičius, vairuojantis „Tatra“ sunkvežimį, po finišo teigė, visi sportininkai, nepakankamai tiksliai įvertinę trasos specifiką, turėjo papildomų rūpesčių vaduojantis iš šalikelės griovių.

„Kelias ėjo kalnuotomis vietovėmis su daug „aklų“ posūkių ir apgaulingai slidžia kelio danga, todėl pasiduoti pagundai važiuoti greičiau nei realiai galima, šiandien nebuvo galima“, – teigė lietuvių kilmės kazachas.

Beje, Dakaro lyderiai paskutines tris – keturias dienas pradeda itin atidžiai analizuoti, galimybes pakeisti savo pozicijas turnyrinėje lentelėje: turintys didesnę persvarą prieš persekiotojus ir nedaug galimybių pasivyti greitesnius varžovus, tradiciškai pradeda važiuoti racionaliau.
Benedikto Vanago avarija

Galima tik apgailestauti, kad Benediktas nesuvaldė aistrų ir vieną dieną saugiai susprogdinęs emocinį užtaisą, kitą dieną užsimojo detonuoti branduolinį užtaisą ir laimėti Dakaro etapą. Neoficialiais duomenimis, po šio incidento „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ visureigiui pakibus ant šono, kitas automobilis (jo pilotas Vladimiras Vasiljevas etape finišavo antras) privažiavo maždaug po trijų minučių.

„Tai strateginių žaidimų laikas. Nefinišuoti Dakare likus viena ar dviem etapam būna itin apmaudu. Keletas šių lenktynių žvaigždžių – Carlosas Sainzas ir Stehnanas Peterhanselis – yra pralaimėję iš esmės laimėtas lenktynes. Būtų gaila, jei Benas pasikarščiuotų ir sugriautų tai, ką šiame Dakare jau pavyko sukurti“, – išgirdęs apie kolegos nesėkmę apgailestavo „Žalvario“ komandos lyderis Antanas Juknevičius.

Jis pats priešpaskutinę Dakaro dieną vadino sėkminga, nes automobilis dirbo pakankamai tvarkingai. Šiek tiek erzino dėl kompiuterio reguliavimo generuojama mažesnė nei norėtųsi variklio trauka ir nuolatinis startuojančių rikiuotės pabaigoje palydovas – dulkės.

„Esame anksčiau mus kamavusių techninių problemų įkaitai – kilti iš galo visada yra labai sunku. Mes aplenkėm gal 20 atsargiau važiavusių ekipažų, tačiau kiekvienas toks lenkimas buvo didžiulis stresas. Nerti į sunkiai perregimų dulkių debesį, tiksliai nežinant kas laukia už jo, velniškai rizikinga. Mes likusius greitus kilometrus vertiname kaip galimybę įgyti daugiau patirties“, – prisipažino A. Juknevičius.

Visą informaciją apie tai, kaip lietuviams sekasi Dakaro ralyje rasite N40 vyrų autoklubo tinklapyje bei socialinio tinkle „Facebook“ paskyroje.