Lietuvis pasiekė geriausią vietą Dakare, nepaisant sulaužytos rankos. Pirmame įskaitiniame punkte „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda atsidūrė ketvirta, antrame – šešta, o trečiame – vėl kevirta, ketvirtame taip pat. B. Vanagas nuo lyderio atsiliko vos 40 sek. ir įsirašė į Lietuvos autosporto istoriją. Bendroje įskaitoje ekipažas yra 22 vietoje.

"Labai greitas ir techniškas greičio ruožas, kuriame reikėjo daug ir stipriai padirbėti. Važiavome, manau, tikrai drausmingai ir labai greitai. Reikia būti drąsiu vairuotoju norint važiuoti tokiame greičio ruože greitai. Greičio ruožo viduryje jau ėmiau gailėtis, kad neužsidėjome naujų padangų. Tiesą pasakius, mes jų jau nebeturime – išsirinkome geriausias iš turimų naudotų. Greičio ruožo viduryje pavijome "bagį", kuris niekaip nenorėjo mūsų praleisti, ilgai važiavome dulkėse. Dėl to viename posūkyje nulėkėm tiesiai, nepataikėme į reikiamą kelio trajektoriją. Manome, kad dėl to praradome dvi minutes. Visa laimė, kad spėjau išsisukti nuo pakelėje stovėjusio akmeninio stulpelio, nes ten būtume palikę automobilį", - po etapo sakė B. Vanagas.

Tačiau pilotas pernelyg nesureikšmino savo pasiekimų: „Visada smagu ir miela matyti tokį rezultatą, bet nieko antgamtiško mes nepadarėme. Stengėmės važiuoti greitai, nedaryti klaidų ir tai parodė, kad turime potencialo kautis su pačiais greičiausiais.“

Kalbėdamas apie lūžusią ranką, B. Vanagas paguodžiančių žinių nepateikė, tačiau užtikrino važiuosiantis toliau: „Argentinoje karšta, todėl ranka labai tinsta. Privalau ją kuo greičiau išvaduoti iš įtvaro. Jaučiu, kaip čia viskas pulsuoja. Nustojau gerti vienus nuskausminamuosius, kuriems jaučiau esantis alergiškas, nes smarkiai ištino gerklė. Dėl to ranką skauda labiau. Dabar ieškosime bivuako. Galbūt konsultuosiuosi su medikais ir spręsime, ką daryti toliau. Nepaisant visko, mes tęsiame Dakarą ir judame pirmyn, savo tikslo link!“

Pirmas šiame etape finišavo Nasseras Al-Attiyahas iš Kataro, jis distanciją įveikė per 1 val. 53min. 10 sek. Antroje vietoje liko argentinietis Orlando Terranova, kuris atsiliko 27 sek. Trečia vietą užėmė Ginielis de Villiersas iš Pietų Afrikos su 39 sek. deficitu.

A. Juknevičiaus ir E. Duobos ekipažas po dviejų įskaitinių punktų buvo 55 vietoje, po trečio punkto pakilo dviem pozicijomis į viršų, po ketvirto punkto duetas užėmė 49 vietą, tačiau finišavo 64-oje pozicijoje. Komanda nuo lyderio atsiliko 1 val. 37 min. 44 sek. Bendroje įskaitoje ekipažas yra 60 vietoje.

„Šįkart automobilis elgėsi visiškai padoriai – neturėjom jokių techninių gedimų. Važiuoti beveik 200 kilometrų tipišku klasikinio ralio greičio ruožu buvo smagu iki pat momento, kai prasidėjo kelio atkarpa su fesh-fesh smėlio spąstais. Po to, kai čia pralėkė beveik visi sunkvežimiai, viena vieta buvo išskirtinai sunkiai pravažiuojama. Kai mes ją pasiekėme, čia murkdėsi gal aštuoni automobiliai, visiškai užtvėrę kelią. Gal pusę valandos laukėm, kol šis „kamštis“ išsiskirstys. Mes ir patys ten strigom, bet pro šalį važiavęs sunkvežimis padėjo įveikti keliolikos metrų smėlio akivarą, todėl čia beveik nesugaišom“, – po finišo įspūdžiais dalijosi A. Juknevičius.

Antano teigimu, vėliau 40-osios vietos startuojantys ekipažai mato visiškai kitokį Dakarą, nei maratono lyderiai. Daugeliu atvejų trasa būna neatpažįstamai išmalta, o kartais tiesiog neįveikiama važiuojantiems silpnesniais automobiliais.

„Taip ratas užsidaro: jei dėl kokios nors priežasties – technikos gedimų ar vairavimo įgūdžių stokos – atsiduri autsaiderių gretose, beveik neturi galimybių iš ten išsivaduoti, nes fiziškai labai sunku važiuoti greičiau. Šiemet mus įvairios nesėkmės itin „mylėjo“, todėl džiaugtis galim tik tuo, kad apskritai sugebam sugrįžti į bivaką ir judėti maratono finišo link“, – dėstė A. Juknevičius.

Vienuoliktame etape ketvirtadienį lenktynininkai keliavo 520 km iš Saltos į Termas de Rio Ondą. Automobilių ekipažams greičio ruožas buvo 194 km ilgio. Trasa driekėsi per visą Argentiną nuo šiaurės iki pietų skrodžiančiu „Ruta 40“ keliu, atidarytu 1935 metais ir lyginamu su garsiuoju JAV „Route 66“. Todėl pilotai galėjo spausti akceleratorių iki dugno.

Automobilių įskaita

1. Nasseras Al-Attiyah Kataras „Mini“ 1 val. 53 min. 10sek.
2. Orlando Terranova Argentina „Mini“ atsilieka 27 sek.
3. Ginielis de Villiersas Pietų Aafrika „Toyota“ 0:39
4. Benediktas Vanagas Lietuva „Toyota“ 0:40
5. Vladimiras Vasiljevas Rusija „Mini“ 1:16
6. Bernhardas Ten Brinke Olandija „Toyota“ 2:12
7. Stephane'as Peterhanselis Prancūzija „Peugeot“ 2:16
8. Carlosas Sousa Portugalija „Mitsubishi“ 2:27
9. Christianas Lavieille Prancūzija „Toyota“ 2:40
10. Emiliano Spataro Argentina „Renault“ 2:47
64. Antanas Juknevičius Lietuva „Mebar“ 1:37:44

Motociklų įskaitoje pirmas finišavo Joanas Barreda Bortas su „Honda“ motociklu. Jis nuotolį nuvažiavo per 3 val. 26 min. 33 sek. Antrą vietą užėmė portugalas Paulo Goncalvesas su 17 sek. deficitu. Trečias finišavo slovakas Ivanas Jakesas, kuris atsiliko minute ir 35 sek.

Bendros įskaitos lyderis Marcas Coma šiame etape atvažiavo šeštas ir nuo lyderio atsiliko 2 min. 40 sek.

Motociklų įskaita

1. Joanas Barreda Bortas Ispanija „Honda“ 3 val. 26 min. 33sek.
2. Paolo Goncalvesas Portugalija „Honda“ atsilieka 17 sek.
3. Ivanas Jakesas Slovakija KTM 1:35
4. Rubenas Faria Portugalija KTM 1:43
5. Toby Price'as Australija KTM 2:17
6. Marcas Coma Ispanija KTM 2:40
7. Pablo Quintanilla Čilė KTM 4:13
8. Helderis Rodriguesas Portugalija „Honda“ 5:25
9. Alainas Duclosas Prancūzija „Sherco TVS“ 5:26
10. Stefanas Svitko Slovakija KTM 5:28

Keturračių įskaita

1. Christophe Declerckas Prancūzija „Yamaha“ 3 val. 56 min. 39sek.
2. Nelsonas Augusto Sanabria Galeano Paragvajus „Yamaha“ atsilieka 6 min. 35 sek.
3. Willemas Saaijmanas Pietų Afrika „Yamaha“ 6:50
4. Walteris Nosiglia Bolivija „Honda“ 6:50
5. Jeremiasas Gonzalezas Ferioli Argentina „Yamaha“ 7:34

Sunkvežimių įskaita

1. Hansas Stacey Olandija „Iveco“ 2 val. 08 min. 11sek.
2. Gerardas de Rooy'us Olandija „Iveco“ atsilieka 1 min. 10 sek.
3. Eduardas Nikolaevas Rusija „Kamaz“ 1:56
4. Sergejus Vezovičius Baltarusija MAZ 2:00
5. Marcelis Van Vlietas Olandija MAN 3:07

Šiąnakt sportininkai nakvos bivuake greta garsiausios Argentinos žiedinių lenktynių trasos. Penktadienį Dakaro dalyvių laukia priešpaskutinis, dvyliktasis išbandymas – 298 km greičio ruožas. Pasak organizatorių, šioje lenktynių atkarpoje varžovai, o ypač lenktynių lyderiai, dar turės progos pakeisti savo užimamas pozicijas. Net menkiausias išsiblaškymas čia gali nulemti neplanuotą pasivažinėjimą šalia trasos ir nepageidaujamą akistatą su pakelėse vegetuojančia skurdžia augmenija.

Iš viso lenktynininkų karavanui penktadienį teks nuvažiuoti per tūkstantį kilometrų (248 km iki greičio ruožo pradžios ir 478 km – nuo finišo iki bivuako). Iš Termas de Rio Ondo miesto sportininkai judės į Rosariją. Ten šeštadienį jų lauks finalinė beveik keturių šimtų kilometrų kelionė (paskutinis greičio ruožas bus 174 km ilgio) iki išsvajotojo finišo podiumo Buenos Airėse.

Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).

Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.

Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!